چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

خبر برگزیده

  • جزء ۱۰ کشور برتر در دریافت انرژی خورشیدی هستیم اما بهره ناچیزی از آن می‌بریم

    داریوش گل‌علیزاده رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر اینکه مصرف سوخت‌های فسیلی عامل اصلی انتشار گازهای گلخانه‌ای به عنوان مهمترین منشأ بروز تغییرات اقلیمی و پیامدهای مخرب آن است، اظهار داشت: هرچقدر مصرف سوخت‌های فسیلی در سطح کشور کاهش یابد، هم آلودگی هوای کلانشهرها کمتر خواهد شد و هم میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای کاهش می‌یابد و این موضوع در بلندمدت بر کاهش اثرات مخرب تغییرات اقلیمی نظیر افزایش متوسط دمای هوا، کاهش بارندگی، خشکسالی‌های پیاپی، رشد بیابان‌زایی، تشدید گردوغبار و ... تأثیر می‌گذارد.+ تحلیل خبر

    یکشنبه 15 بهمن 1402

    جزء ۱۰ کشور برتر در دریافت انرژی خورشیدی هستیم اما بهره ناچیزی از آن می‌بریم
  • عدم تخصیص حقابه هیرمند به بهانه خشکسالی

    وزیر نیرو گفت: در حوزه مهندسی شرکت‌های ارزشمندی داریم و طرح‌های مهندسی و پیمانکاری در اقصی نقاط جهان بخصوص در کشورهای منطقه ارائه می‌شود. به طوری که به حدود ۵۰ کشور خدمات ارائه می‌دهیم.

    یکشنبه 15 بهمن 1402
  • فیش‌های حقوقی کارگران ایران خودرو با ارقام ۱۰ تا ۵۰ میلیونی

    عجیب است که در شایعات مطرح شده، به این اشاره نشده است که مجموع حقوق حدود دویست مدیر میانی و رده بالای مجموعه به اندازه جمع حقوق دریافتی نیمی از کارگران عادی شرکت است! مثلاً اگر ۲۰ یا ۳۰ درصد از کل مزد و حقوق پرداخت شده به پرسنل، متعلق به مدیران رده بالا باشد، ما بقی (۸۰ و ۷۰ درصد) حقوق پرداختی شرکت برای سایر پرسنل است!

    یکشنبه 15 بهمن 1402
  • لایحه حجاب از کارهای دوستان جبهه انقلاب است

    دبیرکل جبهه پایداری اظهار کرد: جبهه انقلاب باید نامزدهایی انتخاب کند که تمامی ارکان شریعت را پاسداری کنند و حجاب یک از مهمترین ضروریات اسلام است لایحه حجاب که پیگیری شد از کارهای دوستان جبهه انقلاب در مجلس است.

    یکشنبه 15 بهمن 1402
  • کاهش شدید حجم آب ۱۵سد مهم کشور

    کاهش شدید بارش‌ها در فصل پاییز و تداوم آن در زمستان سبب افت شدید حجم آب ۱۵ سد مهم و بزرگ کشور شده است در حالی که میزان خروج آب از سدها (برای مصارف) نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.+ تحلیل خبر

    شنبه 14 بهمن 1402
  • درآمدهای نفتی پیش‌بینی شده در لایحه بودجه ۱۴۰۳ قابل وصول نیست

    یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: این بودجه حداقل ۴۰۰ هزار میلیارد تومان ناترازی دارد و از ایراداتش می‌توان گفت، آن درآمدهایی که برای بودجه پیش کرده‌اند علی‌الخصوص در بحث درآمدهای نفتی، قابل وصول نیست.

    شنبه 14 بهمن 1402
  • انتشار گواهی سپرده سیاست درست بانک مرکزی برای کنترل نقدینگی و تورم است

    کارشناس اقتصادی گفت: سیاست انتشار گواهی سپرده خاص با نرخ سود ۳۰ درصد حرکتی درستی برای کنترل تورم و در نتیجه نقدینگی است.

    شنبه 14 بهمن 1402
  • صنوف بدون شناسه یکتا از خدمات دولتی محروم می‌شوند

    دبیرکل اتاق اصناف کشور گفت: تا پایان سال فرصت است صنوف شناسه یکتا دریافت کنند و از ابتدای سال آینده هر کس فاقد این کد باشد از بسیاری خدمات دولتی محروم خواهد شد.

    شنبه 14 بهمن 1402
  • رشد نقدینگی دی 2/25 درصد شد

    بانک مرکزی اعلام کرد که نرخ رشد نقدینگی در دی ماه امسال به ۲۵.۲ درصد کاهش یافته که کمترین نرخ از ابتدای تابستان ۹۸ تاکنون به شمار می‌رود.+ تحلیل خبر

    جمعه 13 بهمن 1402
  • افتتاح یک هزار و ۵۸۱ پروژه دهه فجر در سطح استان فارس

    استاندار فارس از بهره‌برداری یک هزار و ۵۸۱ پروژه عمرانی در حوزه‌های مختلف با اعتباری افزون بر ۳۵۰ هزار میلیارد ریال همزمان با دهه فجر در سطح استان فارس خبر داد.

    جمعه 13 بهمن 1402
  • نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد: هر حمله‌ای به خاک ایران، با پاسخ قاطع مواجه خواهد شد

    بین الملل تابناک: پیش‌بینی مهم از پاسخ احتمالی ایران به اقدام نظامی آمریکا، هشدار فوری ایران به آمریکا درباره تهدید نظامی، بیانیه ارتش یمن درباره حمله موشکی به ناوشکن آمریکا، سقوط جنگنده اف-۱۶ آمریکا در سواحل کره جنوبی و محکومیت سنگین زندان برای عمران خان و همسرش، از مهم‌ترین خبرها و رویدادهای منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

    جمعه 13 بهمن 1402
  • فعالان فضای مجازی باید مجوز بگیرند

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: ساماندهی کل فعالیت‌های فضای مجازی اعم از کانال‌های خبری و بحث‌های مربوط به انسان‌رسانه‌ها عملاً در دستور کار دولت است و باید نظم و انتظام پیدا کند و همه فعالان فضای مجازی باید مجوز بگیرند.

    جمعه 13 بهمن 1402
  • اولویت بررسی لایحه کاهش ساعت کاری و تعطیلات دو روز در هفته تصویب شد

    رویداد ۲۴ مهر نوشت: بررسی لایحه کاهش ساعت کار هفتگی و تعطیلی دو روز در هفته در اولویت نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. + تحلیل خبر

    چهار شنبه 11 بهمن 1402
  • دولت موانع فضای کسب‌وکار را برطرف کند

    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: مهم‌ترین وظیفه دولت بهبود فضای کسب و کار و برطرف کردن موانع آن است.

    چهار شنبه 11 بهمن 1402
  • بایدن برابر ایران عاقلانه تصمیم بگیرد

    مقاله‌نویس روزنامه گاردین با یادآوری تصمیم عجولانه رئیس جمهوری آمریکا در ارائه چک سفید به رژیم صهیونیستی، خواهان تصمیم عاقلانه وی در پرهیز از رویارویی نظامی با ایران و پرداختن به ریشه حوادث جاری شد.

    چهار شنبه 11 بهمن 1402
  • ساز وکار جدیدی برای نظارت بر فیلم‌های سینمایی در حال تدوین است

    وزیر ارشاد با بیان اینکه در حوزه نمایش، سریال‌های خانگی به عهده صداوسیماست اما فیلم‌های سینمایی باید در حوزه وزارت ارشاد انجام شود، گفت: ساز وکار جدیدی برای نظارت بر فیلم‌های سینمایی در حال تدوین است.

    چهار شنبه 11 بهمن 1402