چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

خبر برگزیده

  • کاندیداها هزینه‌های مالی خود را به ستاد مرکزی گزارش دهند

    سخنگوی ستاد انتخابات کشور با تأکید بر ضرورت توجه به شفافیت مالی نامزدهای انتخاباتی گفت: نامزدها تمام هزینه‌کردهای مالی خود به ویژه تبلیغات انتخاباتی را به ستاد گزارش دهند.

    جمعه 22 دی 1402

    کاندیداها هزینه‌های مالی خود را به ستاد مرکزی گزارش دهند
  • رأی اعتراضی بهتر از رأی ندادن است

    به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم روز گذشته در دیدار جمعی از رؤسای سابق آموزش و پرورش و فرهنگیان با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: آیت‌الله هاشمی به فکر آینده کشور و همواره در پی آبادانی و رشد و عظمت ایران بود. مانند امیرکبیر می‌اندیشید و عظمت، اعتلا و استقلال ایران را می‌خواست.+ تحلیل خبر

    چهار شنبه 20 دی 1402
  • افزایش چند هزار برابری نرخ دلار در دوره پس از جنگ

    به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فرشاد مؤمنی در ششمین همایش روز ملی مبارزه با فساد مصادف با «سالروز شهادت امیرکبیر» با بیان اینکه در 172 مین سالگرد شهادت میرزا تقی‌خان امیرکبیر از من خواسته شده که بگوییم چگونه از میراث اندیشه و علمی این فرد می‌توان برای مواجه اصولی با مسئله فساد بهره ببریم، اظهار داشت: با کمال تأسف شواهد و زمینه‌ها به تعداد زیاد، حکایت از این دارد که اگر اراده جدی برای مبارزه با فساد وجود دارد، نشانه‌هایی بروز می‌شد که یکی از نشانه‌ها این بود که اطلاعات به هنگام و شفاف در دسترس باشد. اما روندهایی که در این زمینه می‌بینیم این است که در جهت وارونه عمل می‌شود و حتی داده‌های رسمی و منظمی که از قبل منتشر شده در گلوگاه‌های اصلی مرتباً با پنهان‌کاری روبه رو است.

    چهار شنبه 20 دی 1402
  • از اینکه آمار مهاجرت پزشکان و پرستاران را اعلام کنم ابا دارم!

    بنا به گفته وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی آمار مهاجرت پزشکان و پرستاران را از نظام پزشکی دریافت کنید و این در حالی است که رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: از اینکه اعداد و ارقام مهاجرت پزشکان را اعلام کنم، ابا دارم!

    چهار شنبه 20 دی 1402
  • شرکت چای دبش بابت ارزی که برای واردات دریافت کرده بود، پولش را پرداخته و اموال مردم جایی نرفته است

    وزیر اقتصاد با اشاره به فساد شرکت چای دبش گفت: در این دولت کسی نمی‌گوید «آقای فلانی خط قرمز ما است با او برخورد نکنید». جامعه بداند دولت این بار بنا نیست خاکروبه‌ها را زیر فرش‌ها پنهان کند، نمی‌خواهد روی فسادها سرپوش بگذارد. شرکت چای دبش هم بابت ارزی که برای واردات دریافت کرده بود، پولش را پرداخته و اموال مردم جایی نرفته است.

    چهار شنبه 20 دی 1402
  • ایرانی‌ها ۵ برابر کشورهای خاورمیانه لوازم آرایشی و بهداشتی می‌خرند

    رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی آرایشی و عطریات ایران میزان قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی را ۲.۱ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: تحقیقات انجمن نشان می‌دهد ایرانی‌ها پنج برابر کشورهای خاورمیانه محصولات آرایشی و بهداشتی می‌خرند که البته این آمار از نظر توسعه یافتگی اتفاق خوبی است؛ چرا که خرید لوازم مراقبت از پوست، هزینه‌های درمانی را کاهش می‌دهد.+ تحلیل خبر

    سه شنبه 19 دی 1402
  • اصلاح قانون به کارگیری سلاح در گروی تصویب نمایندگان!

    گروه انتظامی خبرگزاری فارس: «چند بار دادگاهی شدم آن هم به خاطر تیراندازی به مجرم مسلح» این جمله را یکی از مأموران پلیس می‌گوید و ادامه می‌دهد طبق قانون اول باید هشدار بدهی، بعد تیر هوایی بزنی، در ادامه هم در درگیری تن به تن پای متهم را پیدا کنی و شلیک کنی؛ تازه بعدش وکیل متهم مدعی می‌شود که او نمی‌خواسته پلیس را بزند چرا مأمور صبر نکرده و شلیک کرده است.

    سه شنبه 19 دی 1402
  • آمار افت وحشتناک بارندگی

    عیسی بزرگ‌زاده، سخنگوی صنعت آب کشور گفت: استان‌هایی نظیر سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، تهران، فارس و گلستان در وضعیت اضطراری تأمین آب قرار دارند که برنامه‌ریزی برای مدیریت مصرف و تقاضا برای آن در نظر گرفته شده است.

    سه شنبه 19 دی 1402
  • سازمانی برای موضوع بارورسازی ابرها مشغول فعالیت است!

    بنا به گفته رئیس سازمان هواشناسی ایران، بر اساس نقشه‌ها، شواهد و اطلاعاتی که داریم برای فصل زمستان تا اوایل بهار سال آینده سیگنال خاصی را وجود ندارد بنابراین پیش‌بینی ما بارش‌های نرمال به سمت کم‌بارشی است.

    سه شنبه 19 دی 1402
  • خودروهای بی‌کیفیت مانع صادرات ۵۰ میلیون لیتری بنزین

    مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه مصرف سوخت خودروهای تولیدی نسبت به میانگین جهانی بالا است، گفت: اگر خودروها با استاندارد بین‌المللی تولید می‌شد، مصرف بنزین به ۶۰ میلیون لیتر در روز کاهش می‌یافت و می‌توانستیم روزانه ۵۰ میلیون لیتر صادرات داشته باشیم.+ تحلیل خبر

    دوشنبه 18 دی 1402
  • رد صلاحیت رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی با عنوان «عدم التزام عملی به نظام»

    رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص رد صلاحیت خود توسط هیئت نظارت در انتخابات مجلس شورای اسلامی توضیحاتی ارائه کرد.

    دوشنبه 18 دی 1402
  • گلایه برخی مصرف‌کنندگان از گارانتی لوازم خانگی

    در روزهای اخیر برخی از مخاطبان ایسنا از مشکلات خود برای استفاده از گارانتی لوازم خانگی ایرانی خبر داده‌اند و خواستار بهبود ارائه خدمات گارانتی از سوی شرکت‌های ایرانی شدند.

    دوشنبه 18 دی 1402
  • آرامش نسبی در بازار ارز تا پایان سال

    یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه امسال از نظر ارزی طی شش سال گذشته باثبات‌ترین سال خواهد بود، گفت: همان روندی را که از ابتدای سال مشاهده کردیم و یک آرامش نسبی داشتیم، تا پایان سال هم ادامه خواهد داشت.

    دوشنبه 18 دی 1402
  • یکی از وجوه ترسناک هوش مصنوعی ، ارزش‌سازی (خلق ارزش های جدید) است

    رئیس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر انقلاب هوش مصنوعی به طور کامل رقم بخورد و قدرت یادگیری و آفرینش این فناوری قطعی شود، باید در انتظار ارزش‌های جدید باشیم، شاید یکی از وجوه ترسناک آن در آینده، ظرفیتی است که در ارزش‌سازی دارد.+ تحلیل خبر

    یکشنبه 17 دی 1402
  • پیش‌بینی بازگشت قیمت دلار به کانال قبلی در هفته جاری

    عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: با توجه به فروکش شدن جو روانی حادثه تروریستی کرمان و نوسان در بازار ارز، می‌توان کاهش قیمت و بازگشت دلار به کانال قبلی را در هفته جاری پیش‌بینی کرد.

    یکشنبه 17 دی 1402
  • پتروشیمی‌ها ۸۳ میلیون متر مکعب در روز گاز مصرف می‌کنند

    مدیر سابق کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی میزان مصرف گاز در پتروشیمی‌ها را ۸۳ میلیون متر مکعب در روز اعلام کرد و گفت: از این میزان نیمی از مصرف مربوط به خوراک و نیمی نیز به مصرف سوخت می‌رسد.

    یکشنبه 17 دی 1402