چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

خبر برگزیده

  • دیپلماسی فرهنگی را در دولت با جدیت دنبال می‌کنیم

    مراسم سی و سومین یادواره شهید صادق گنجی رایزن فرهنگی ایران در پاکستان با حضور استاندار بوشهر و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دشتستان برگزار شد.

    چهار شنبه 29 آذر 1402

    دیپلماسی فرهنگی را در دولت با جدیت دنبال می‌کنیم
  • استانداران بر موضوعات اثرگذار تمرکز کنند

    معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت استفاده از روش‌ها و مکانیزم‌های جدید تأمین مالی برای سرمایه‌گذاری در استان‌ها گفت: تمرکز استانداران باید بر موضوعاتی باشد که در رفع نیازها و مشکلات مردم بیشترین اثرگذاری را دارد.+ تحلیل خبر

    سه شنبه 28 آذر 1402
  • ادعای دشمن را تأیید نمی‌کنیم

    درخصوص دلایل بروز اختلال، سازمان پدافند غیرعامل کشور تمام گزینه‌های محتمل از جمله نفوذ و هک را در نظر و تحت بررسی دارد، اما در شرایط فعلی نمی‌توان ادعاهای مطرح شده از سوی دشمن را تأیید کرد.

    سه شنبه 28 آذر 1402
  • کمبود آب در کشور جدی است

    معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه کمبود آب در کشور جدی است، گفت: نباید و نمی‌توانیم به بارش‌های موجود دل خوش کنیم.

    سه شنبه 28 آذر 1402
  • لطمه ۷ درصدی تصادفات رانندگی به تولید ناخالص ملی

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با بیان اینکه تصادفات رانندگی هفت درصد به تولید ناخالص ملی لطمه می‌زند، گفت: میزان جانباختگان در کشور باید ۳۱ درصد کاهش یابد و در طول برنامه هفتم توسعه باید به کاهش ۵۰ درصدی برسد.

    سه شنبه 28 آذر 1402
  • کاهش اتکا به درآمدهای نفتی از نقاط قوت بودجه است

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس کاهش اتکای بودجه به درآمدهای نفتی و پیش‌بینی درآمدهای پایدار را از نقاط قوت لایحه بودجه ۱۴۰۳ دانست و گفت: دولت برای افزایش درآمدهای مالیاتی اطمینان خاطری ایجاد کند که نرخ مالیاتی اضافه نمی‌شود و همان پایه‌های قبلی بوده و تمرکز روی جلوگیری از فرارهای مالیاتی است.+ تحلیل خبر

    دوشنبه 27 آذر 1402
  • هر ساعت ۲ نفر بر اثر تصادف در جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهند

    سالهاست که دستگاه‌های متولی نظارت و پایش ترافیک در جاده‌های طرح‌های متعددی را برای کاهش حوادث رانندگی در فصول مختلف سال اجرا می‌کنند اما سؤال اینجاست که چرا با وجود آنکه هر سال ابعاد این طرح‌ها وسعت بیشتری می‌گیرد، اما میزان تلفات و حوادث ترافیکی کاهش نمی‌یابد.

    دوشنبه 27 آذر 1402
  • ۱۰ درصد فساد چای مربوط به دولت روحانی و ۹۰ درصد آن مربوط به دولت رئیسی است

    واقعیت امر این است که در فساد چای حدود دو میلیون دلار در سال ۹۸ و ۲۱ میلیون دلار در سال ۹۹ بوده است و جمعاً اگر ۱۴۰۱ را حساب کنیم، تا تحویل دولت بعدی شاید به ۵ تا ۱۰ درصد از این رقم هم که این مربوط به دولت روحانی است، نرسد. یعنی عمده این فساد به نوعی بعد اتفاق افتاده است.

    دوشنبه 27 آذر 1402
  • سرعت اینترنت موبایل ایران، پایین‌تر از اوگاندا، موزامبیک و زیمبابوه

    در اینترنت موبایل، امارات متحده عربی با میانه سرعت ۳۲۴.۹۲ مگابیت برثانیه در جایگاه نخست قرار دارد. پس از آن به ترتیب قطر، کویت و چین در رده‌های دوم، سوم و چهارم قرار دارند.

    دوشنبه 27 آذر 1402
  • تعداد ایرانی‌ های بی خانه اعلام شد؛ 5/4 میلیون خانواده

    رئیس سازمان ملی زمین و مسکن گفت: طبق بررسی‌های ما بیش از ۴.۵ میلیون خانواده ایرانی فاقد مسکن هستند و ما این مطلب را با مدارک و مستندات ارائه می‌کنیم.+ تحلیل خبر

    یکشنبه 26 آذر 1402
  • تکلیف شش‌گانه رئیس دولت به بانک‌ها

    دست برداشتن از منجمد کردن اموال و فروش به موقع دارایی‌ها، خروج از بنگاه‌داری، جلوگیری از اضافه‌برداشت از بانک مرکزی، تسهیل کار بازرگانان، حمایت از تولید و کسب‌وکارهای خرد و اصلاح نظام بانکی از سوی رئیس دولت به بانک‌ها تکلیف و خواسته شد تا با اجرای این اقدامات، بانک‌ها از ناترازی خلاص شوند و از رشد تورم هم جلوگیری شود.

    یکشنبه 26 آذر 1402
  • سه میلیون دانش‌آموز در فضاهای پرخطر درس می‌خوانند

    معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اکنون حدود سه میلیون نفر دانش‌آموز کشور در فضاهای آموزشی ناایمن و پرخطر مشغول تحصیل هستند و در صورت وقوع زلزله جان آنان در خطر است.

    یکشنبه 26 آذر 1402
  • از ۷۰ هزار معلم جدید، ۵۸۰۰ تن نیروی جهادی و ۱۳۰۰ نفر مربی قرآن و ۲۵ هزار طلبه هم استخدام شده

    وزیر آموزش و پرورش گفت: ۵ هزار دانش‌آموز کم‌برخوردار به‌عنوان زیارت اولی به شهر قم اعزام شدند.

    یکشنبه 26 آذر 1402
  • خیرات نان، هوشمند شد

    از سامانه‌ای تحت عنوان سامانه هوشمند نذورات و خیرات نان رونمایی شد که بر اساس سازوکار این سامانه، ۹۰ درصد هزینه نان توسط خیرین و ۱۰ درصد توسط افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی پرداخت می‌شود.+ تحلیل خبر

    جمعه 24 آذر 1402
  • مانع تعطیلی دوباره کارخانه شوید

    کارخانه قند رستم به دلیل مسائل مالی در تولید با مشکل مواجه شده و در صورت تامین نشدن منابع مالی امکان تعطیل نشدن آن وجود دارد.

    جمعه 24 آذر 1402
  • راهکار بهینه‌سازی مصرف سوخت، افزایش قیمت سوخت نیست

    رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهینه‌سازی در مصرف مسیر رسیدن به بهره‌وری است و حمل و نقل نیازمند تحول از طریق هوشمندسازی است، گفت: راهکار بهینه‌سازی مصرف سوخت، افزایش قیمت سوخت نیست.

    جمعه 24 آذر 1402