چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

خبر برگزیده

  • گمرک تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تا پایان امسال تکمیل می‌شود

    مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام از سرمایه‌گذاری ۲۵ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی و شرکت خدمات هوایی پیام خبر داد و اعلام کرد: تا پایان سال جاری گمرک فاوا به طور کامل در منطقه ویژه اقتصادی پیام فعال خواهد شد.

    یکشنبه 19 آذر 1402

    گمرک تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تا پایان امسال تکمیل می‌شود
  • بگیر و ببند در فرهنگ را قبول ندارم

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران می‌گوید که جریان‌سازی فرهنگی با بگیر و ببند شدنی نیست و انتظار دارد وزارت فرهنگ منصفانه نقد شود؛ اما در عین حال تاکید می‌کند که برخی چالش‌ها و انتقادات از این وزارتخانه در فضای عمومی، به دلیل این است که پای مرزها ایستاده است.+ تحلیل خبر

    شنبه 18 آذر 1402
  • به فلسطینی ها اجازه اقامت موقت نمی‌دهیم

    وزیر خارجه مصر همچنین گفت که فلسطینی‌ها «خودشان نمی‌خواهند آنجا را ترک کنند» بنابراین «نباید به زور آواره شوند».

    شنبه 18 آذر 1402
  • وام ازدواج برای زوج‌های زیر ۵۰ سال پیش‌بینی شده

    معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: وام ازدواج برای زوج‌های زیر ۵۰ سال پیش بینی شده و پرداخت آن به سالمندان و افراد بالای این رنج سنی، تخلف است.

    شنبه 18 آذر 1402
  • حتی یک دلار هم ارز ترجیحی به واردات چای ندادیم

    بانک مرکزی با تاکید بر اینکه درخصوص پرونده «واردات چای دبش»، حتی یک دلار ارز ترجیحی با نرخ ۲۸۵۰۰ تومان نیز اختصاص نداده است، اعلام کرد: تمامی ارز تخصیص یافته برای واردات چای ارز با نرخ نیمایی بوده و لذا ارتباط دادن این پرونده با سیاست‌های ارزی بانک مرکزی در قالب سیاست تثبیت کذب محض است.

    شنبه 18 آذر 1402
  • ماجرای فساد سه میلیارد دلاری چای دبش چه بوده؟

    غلامرضا نوری قزلچه عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: یک بخشی از بار مسئولیت فساد چای دبش بر دوش افرادی است که دستی در انجام آن داشته‌اند و بخش دیگر متوجه کسانی است که با حمایت، معرفی و انتخاب این افراد، باعث ایجاد چنین فسادی شده‌اند.+ تحلیل خبر

    جمعه 17 آذر 1402
  • ۸۵ درصد از ساکنان غزه آواره شده‌اند

    سازمان ملل از آوارگی ۸۵ درصد از ساکنان غزه در پی ادامه حملات رژیم صهیونیستی خبر داد.

    جمعه 17 آذر 1402
  • آمار مرگ و میرها ناشی از آلودگی هوا رو به افزایش است

    در حالی که مقرر شده است کارخانجات و نیروگاه‌ها بویژه از کلانشهرها و حومه آنها برچیده شود، یا حداقل از سوخت نامناسب استفاده نکنند. ولی وجود میزان بالای آلاینده‌هایی چون گاز SO2 و غلظت بالای آن در حد ۳۰ یا بالاتر، ناشی از سوخت مازوت یا سوخت ناقص گازوئیل در سطح شهرها است.

    جمعه 17 آذر 1402
  • در موضوع فساد در واردات چای ، خود دولت شناسایی و پیگیری کرد و دست‌اندرکاران را عزل کرد

    در گزارش اخیر فساد در واردات چای نخست دولت پیشقدم شد و شناسایی و پیگیری کرد و دست‌اندرکاران را عزل و پرونده را به دست دستگاه قضا سپرد.

    جمعه 17 آذر 1402
  • نمایش چهره شهروندان، مصداق نقض حقوق شهروندی است

    پاد با تاکید اینکه با ناقضین به حقوق مردم و مرتکبین رفتارهای فراقانونی برخورد شود، بیان کرد: از استاندار خراسان رضوی انتظار می‌رود به عنوان نماینده عالی دولت مردمی که حفظ کرامت شهروندان پیوست ناگسستنی تمام تصمیمات و اقداماتش است به این موضوع ورود کند و با ناقضین به حقوق مردم و مرتکبین رفتارهای فراقانونی برخورد شود.+ تحلیل خبر

    چهار شنبه 15 آذر 1402
  • انعقاد بیش از ۲ هزار میلیارد قرارداد در احداث و نگهداری راه در فارس

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار میلیارد قرارداد در احداث و نگهداری راه بسته شده است، یادآور شد: از ابتدای دولت سیزدهم تا امروز ۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر از محورهای استان لکه گیری و روکش انجام شده است که در حوزه راه‌های شریانی اصلی و فرعی بوده است.

    چهار شنبه 15 آذر 1402
  • وعده رشد ۸ درصدی اقتصاد ایران در سال آینده

    پس از انتشار لایحه بودجه سال آینده، کارشناسان اظهاراتی داشتند مبنی بر واقعی بودن درآمدهای نفتی و فروش اموال دولتی، اما اظهاراتی مبنی بر میزان افزایش مالیات و افزایش مالیات بر ارزش افزوده مطرح شد که رئیس جمهور در صحن علنی مجلس درباره آن توضیح داد و گفت: افزایش مالیات برای حقوق‌بگیران نیست و هیچ پایه مالیاتی جدیدی وجود ندارد و افزایش درآمدهای مالیاتی از محل فرارهای مالیاتی تأمین می‌شود. رئیسی همچنین تاکید کرده تمام تلاش دولت در سال آینده تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی است.

    چهار شنبه 15 آذر 1402
  • تعدادی از مدیران در پرونده تخلف واردات چای در بازداشت هستند

    سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه اراده بر این است که پرونده تخلف واردات چای دچار اطاله دادرسی نشود، گفت: در این پرونده تعدادی از مدیران در بازداشت هستند.

    چهار شنبه 15 آذر 1402
  • اینترنت همراه گران شود تا مردم از اینترنت ثابت استفاده کنند

    معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران، گفت: تفاوت جدی بین قیمت اینترنت همراه و ثابت نیست و مردم به همین دلیل بیشتر ترجیح می‌دهند از اینترنت همراه که در دسترس‌تر است استفاده کنند و از طرف دیگر سرمایه‌گذاری در بخش ثابت گرانتر است.+ تحلیل خبر

    سه شنبه 14 آذر 1402
  • صنعت برق ۱۰۰ همت( 100 هزار میلیارد تومان) بدهی دارد

    وزیر نیرو با اشاره به آمار موجود در صنعت عنوان کرد: امروز صنعت برق کشور حدود ۱۰۰ همت بدهی دارد که باید تسویه شود. این رقم بدهی وزارت نیرو به مجموعه پیمانکاران، نیروگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف کشور است.

    سه شنبه 14 آذر 1402
  • به دلیل کمبود گازوئیل، مازوت می‌سوزانیم

    احمد معروفخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره برگشت ۲۴ تانکر حامل محموله‌های بنزین صادراتی ایران به افغانستان اظهار داشت: در این رابطه به استانداردهای افغانستان چندان نمی‌توان اتکا کرد، اکنون محصولاتی را از مرزشان عبور می‌دهند که به هیچ‌وجه قابل تعریف در استاندارد نیست. هیچ مکانیزم درست و صحیحی که بتوان آن را استاندارد تلقی کرد در مرز افغانستان مستقر نیست. برخی که هزینه می‌کنند؛ می‌توانند محصولات خود را وارد این کشور کنند و محموله‌های کسانی که هزینه نمی‌کنند را برگشت می‌زنند.

    سه شنبه 14 آذر 1402