چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

خبر برگزیده

  • معلولان در مصوبه افزایش سن بازنشستگی نادیده انگاشته شده‌اند

    رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران، برای افراد دارای معلولیت و بیماری‌های خاص در مصوبه اخیر مجلس در مورد افزایش سن بازنشستگی و سنوات خدمات بیمه پردازان اظهار نگرانی کرد و گفت: معلولان و بیماران در مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی نادیده انگاشته شده‌اند.

    یکشنبه 5 آذر 1402

    معلولان در مصوبه افزایش سن بازنشستگی نادیده انگاشته شده‌اند
  • قبول داریم وضعیت اینترنت مشکل دارد

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: متاسفانه مهاجرت نیروی انسانی در صنعت آی‌تی از سایر حوزه‌ها بیشتر است، در نتیجه دولت مکلف شده سالانه 100 هزار نفر را در این حوزه آموزش دهد.+ تحلیل خبر

    شنبه 4 آذر 1402
  • آسیب‌های اجتماعی ۵ میلیون دانش‌آموز را تهدید می‌کند

    معاون آموزشی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: وضعیت آسیب‌های اجتماعی از نظر رنگ بندی مشخص است در ۱۳ مقیاس بیش از ۵ میلیون دانش آموز شناسایی شده که در معرض خطر قرار دارند.

    شنبه 4 آذر 1402
  • بیش از ۷۰ درصد مردم ایران چاق هستند

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به چاقی ۷۰ درصد مردم کشور و افزایش دیابت در سال‌های آتی، بر ضرورت بهره‌گیری از هوش مصنوعی در تشخیص و درمان بیماری‌های غدد تاکید کرد.

    شنبه 4 آذر 1402
  • جوانان را از دین فراری ندهیم

    رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز دعوت اسلام باید چنین باشد که نسل جدید سؤال دارد و سؤال هم دعوا ندارد. باید با فکر و تدبیر، سؤال را فهم کرد و مسئله را طرح و اسلام را تعریف کرد.

    شنبه 4 آذر 1402
  • توضیح وزیر کار در مورد افزایش سن بازنشستگی

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیشنهاد دولت این بود که در طول برنامه سن بازنشستگی برای آحاد مختلف کارمندان دولت حدوداً ۳ ماه افزایش پیدا کند که در لایحه دولت بود و در مجلس اصلاحاتی صورت گرفت و چیزی که شما در رسانه‌ها دیدید مصوبه مجلس است البته مستحضر هستید آن‌های که ۲۸ سال تمام و ۲۹ سال تمام سابقه خدمت دارند مشمول نمی‌شوند به عبارت دیگر ضمانت اجرای این قانون از ابتدای سال ۱۴۰۵ آغاز خواهد شد.+ تحلیل خبر

    جمعه 3 آذر 1402
  • ۶۵ میلیون تومان

    در لایحه بودجه، سقف حقوق سال آینده ۶۵ میلیون تومان تعیین شده است.

    جمعه 3 آذر 1402
  • افزایش ۳۵ درصدی تعرفه آب برای مشترکان پرمصرف

    بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳، نرخ جریمه دریافتی از مشترکان پرمصرف آب تعیین شد.

    جمعه 3 آذر 1402
  • تذکر حجاب در مترو، ظاهراً توسط گروه‌های مردمی انجام می‌شود

    وزیر کشور اعلام کرد که تذکر حجاب در مترو تهران تحت امر معروف و نهی از منکر و ظاهراً توسط گروه‌های مردمی انجام می‌شود.

    جمعه 3 آذر 1402
  • افزایش ۱۸ درصدی حقوق کارکنان دولت در بودجه ۱۴۰۳

    سخنگوی اقتصادی دولت گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در بخش حقوق و دستمزد نیز رشد حقوق کارکنان دولت ۱۸ درصد و بازنشستگان ۲۰ درصد نسبت به امسال پیشنهاد شده است.+ تحلیل خبر

    چهار شنبه 1 آذر 1402
  • جزئیات یارانه غذایی دولت برای کودکان

    مدیرکل دفتر امور حمایتی وزارت کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت بهداشت حدود ۱۴۰ هزار کودک دچار کم وزنی، کوتاهی قد و لاغری را معرفی کرد که خانوار این کودکان استحقاق سنجی شدند، اما بر اساس هدف‌گذاری صورت گرفته که در برگیرنده کودکان دهک‌های اول تا هفتم بود، بیش از ۱۲۳ هزار کودک شناسایی شده تحت پوشش طرح امنیت غذایی وزارت رفاه و پرداخت یارانه غذایی قرار گرفتند.

    چهار شنبه 1 آذر 1402
  • افزایش ۳۲ تا ۴۰ درصدی قیمت خودرو در یک سال اخیر

    رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو با اعلام افزایش 40 درصدی قیمت انواع خودرو در آبان سال جاری نسبت به آبان سال گذشته این رشد قیمت را برآمده از عواملی دانست که قیمت هر کالای سرمایه‌ای را سالانه افزایش می‌دهد. وی همچنین از تداوم رکود در بازار خودروی کشور خبر داد.

    چهار شنبه 1 آذر 1402
  • امیدواریم در چند ساعت آینده درباره تبادل اسرا اعلام موضع شود

    نماینده حماس در تهران با تاکید بر اینکه این جنبش از ابتدا با هرگونه تبادل زندانیان موافق بود چه به صورت یک‌جا و چه مرحله‌ای اظهار کرد: با میانجی‌گری برخی از دوستان در منطقه تبادل اسرا به طور مرحله به مرحله در دست انجام است.

    چهار شنبه 1 آذر 1402
  • بانک مرکزی مسئول تورم یا ارز نیست

    رئیس کل بانک مرکزی با بیان این که هیچ مشکلی در بازار ارز نداریم، اما ارز مفت به کسی نمی‌دهیم گفت: می‌گویند بانک مرکزی مسئول تورم یا مسئول ارز است. نه، اینطور نیست عوامل متعددی تاثیرگذار هستند.+ تحلیل خبر

    سه شنبه 30 آبان 1402
  • آزادسازی ۳۰ زندانی جرائم غیرعمد در شیراز

    فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه‌الله(عج) شیراز از آزادسازی ۳۰ زندانی جرائم غیرعمد با همت بسیجیان و خیران طی هفته بسیج در شیراز خبر داد.

    سه شنبه 30 آبان 1402
  • سرانه مصرفِ شیر در ایران یک سوم جهانی است

    مدیر گروه علوم صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: سرانه مصرفِ شیر و لبنیات در کشور ما کمتر از یکصد کیلوگرم و معادل یک سوم استاندارد جهانی است.

    سه شنبه 30 آبان 1402