چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

خبر برگزیده

  • بررسی دلایل رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ از سوی مجلس

    نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس گفت: همه جای دنیا مردم حق دارند بدانند و دولت موظف است که حجم انبوهی از اطلاعات درخصوص منابع و مصارف بودجه کشور را به شکل عمومی در اختیار مردم قرار دهد؛ الان تنها چیزی که در این بودجه دیده نشده مردم هستند، حق مردم است که بدانند با توجه به دخل و خرج دولت و سیاست‌های اقتصادی دولت بتوانند پیش بروند اما تنها چیزی که ملاک است گرفتن مالیات است.

    جمعه 24 آذر 1402

    بررسی دلایل رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ از سوی مجلس
  • همه بخش‌ها کسری بودجه دارند

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ما در همه بخش‌ها با کسری بودجه مواجهیم، گفت: بیشترین و بزرگترین دلیل ناترازی های ما سیاست‌های ارزی است. باید در سیاست‌های ارزی تغییراتی ایجاد کنیم.+ تحلیل خبر

    چهار شنبه 22 آذر 1402
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ فاصله بیشتری میان فقرا و اغنیا ایجاد خواهد کرد

    عضو کمیسیون قضائی مجلس با انتقاد از نحوه تدوین لایحه بودجه سال آینده ضمن مخالفت با کلیات آن، گفت: این لایحه به دلیل افزایش مالیات‌ها و انتشار بی‌سابقه اوراق، گرانی، فقر و تورم را بیشتر خواهد کرد.

    چهار شنبه 22 آذر 1402
  • غرب زن را ابزار قرار داده است و سعی می‌کند هویت را از جامعه بگیرد

    انسیه خزعلی گفت: تلاش داریم ارتباط منسجم‌تری با کانون‌های بانوان برقرار کنیم تا خانواده‌ها را در حوزه رسانه، لباس، بازی، سلامت و… که نیاز به پشتیبانی دارند از طریق مساجد ساماندهی کنیم.

    چهار شنبه 22 آذر 1402
  • سالانه ۲ میلیارد تن خاک ایران بر اثر فرسایش از بین می‌رود

    مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: بر اساس برآوردهای کارشناسی و ارقام پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری، سالانه ۲ میلیارد تن خاک کشور بر اثر فرسایش از بین می‌رود.

    چهار شنبه 22 آذر 1402
  • ساختار فسادزا باید اصلاح و نتیجه‌اش به مردم گزارش شود

    رئیس جمهور با بیان اینکه مشکل دزدی زمانی حل می‌شود که دزدان تحویل محکمه شوند، تاکید کرد: ساختار فسادزا باید اصلاح و نتیجه‌اش به مردم گزارش شود. در قضیه اخیر دولت ۹ ماه پیش موضوع را کشف و اعلام کرد؛ در رسانه ملی هم برای تشریح این موضوع، چهار میزگرد برگزار شد؛ به‌جای بازخوانی صرف خبر ۹ ماه پیش، باید اقدامات انجام‌شده به مردم گزارش شود.+ تحلیل خبر

    سه شنبه 21 آذر 1402
  • سختگیری دولت برای رفع ناترازی بودجه ۱۴۰۳

    معاون رئیس جمهور برآورد غیرواقعی درآمدها و هزینه‌ها در بودجه را موجب کسری و ناترازی بودجه برشمرد و تاکید کرد که در بودجه سال ۱۴۰۳ بیشترین سخت گیری برای جلوگیری از بیش برآوردی و رفع ناترازی لحاظ شده است.

    سه شنبه 21 آذر 1402
  • روس‌ها ملاحظاتی نسبت به اسرائیل دارند، زیرا روابطشان از قدیم بوده

    یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: روس‌ها سیاست خودشان را دارند ما هم بنا نداریم همه تخم‌مرغ‌هایمان را در سبد روس‌ها قرار دهیم، اما به هر حال روابط راهبردی با هم داریم.

    سه شنبه 21 آذر 1402
  • بنزین توزیع شده در کشور استاندارد نیست!

    حمید حسینی، عضو اتحادیه صادرکنندگان نفت، در گفت‌وگو با تابناک بیان کرد: یکی از متهمان اصلی پرونده آلودگی هوا در تهران، توزیع بنزین بی‌کیفیت است. با اعلام شرکت پخش و پالایش کشور، ظرفیت تولید پالایشگاه‌های ایران ۱۰۵ میلیون لیتر است، در حالی که اکنون میزان مصرف بنزین، حدود ۱۲۴ میلیون لیتر برآورد می‌شود؛ بنابراین، نمی‌توان گفت حجم بنزین توزیع شده در کشور صرفاً پالایشگاهی است!

    سه شنبه 21 آذر 1402
  • ۵ ناترازی در اقتصاد ایران

    معاون سیاستگذاری اقتصادی وزارت اقتصاد گفت: اقتصاد کشور با پنج ناترازی بانکی، بودجه، ارزی، انرژی و رفاه مواجه است که ریشه آن چند ده ساله دارد و راه حل فقط در دولت نیست بلکه باید در قوانین جستجو کنیم.+ تحلیل خبر

    دوشنبه 20 آذر 1402
  • سهمیه سوخت کدام خودروها حذف می‌شود؟

    سرپرست ستاد مدیریت سوخت حمل و نقل گفت: سهمیه سوخت ناوگانی که بیمه شخص ثالث نداشته باشند بعد از اطلاع‌رسانی و در صورت عدم تمدید بیمه، قطع خواهد شد.

    دوشنبه 20 آذر 1402
  • افزایش ۲ برابری مالیات اساتید از 12 درصد به 30 درصد در طرح‌های پژوهشی

    مدیرکل توسعه و سیاستگذاری پژوهشی دانشگاه تهران گفت: امسال مالیات اساتید در طرح‌های پژوهشی و ارتباط با صنعت، ۳۰ درصد تعیین شده است. قبلاً این مالیات زیاد نبود و نزدیک به ۱۲ درصد می‌شد و هم اکنون دو برابر شده و می‌توان گفت عامل افزایش مالیات، موجب بی‌انگیزگی اساتید برای مشارکت در طرح‌های کاربردی می‌شود.

    دوشنبه 20 آذر 1402
  • ساخت خودروهای برقی یک ضرورت زیست‌محیطی است

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تولید و ساخت خودروهای برقی یک ضرورت زیست‌محیطی است، از تهیه پیوست فرهنگی این خودروها در وزارت صمت خبر داد.

    دوشنبه 20 آذر 1402
  • نیاز به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با آلودگی هوا

    رئیس مرکز ملی هوای سازمان محیط‌زیست با بیان اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۲، مبلغ ۸۴۰ میلیارد تومان برای اجرای تکالیف تعیین‌شده در قانون هوای پاک در نظر گرفته شده است، گفت: بررسی‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست نشان می‌دهد که اجرای اقدامات اساسی پیش‌بینی‌شده در قانون هوای پاک برای رفع آلودگی هوا به حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.+ تحلیل خبر

    یکشنبه 19 آذر 1402
  • هر کد ملی، یک پرونده الکترونیک سلامت

    رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با بیان اینکه هر کد ملی باید یک پرونده الکترونیک سلامت داشته باشد تا سلامت فرد به صورت فعال پیگیری شود، در عین حال گفت: در قرارگاه سلامت خانواده و نظام ارجاع پیشنهاد دادیم افرادی که ما با دو بیماری دیابت و فشارخون شناسایی کرده‌ایم، ستاره‌دار شوند و در سطح دو خدمتی، رایگان خدمت گیرند.

    یکشنبه 19 آذر 1402
  • به طور سالانه ۳۴۰ تا ۳۷۰ هزار مرگ در کشور داریم

    مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: به طور سالانه ۳۴۰ تا ۳۷۰ هزار مرگ در کشور داریم براساس کارهای علمی انجام شده که حدود ۵۰ درصد این مرگ‌ها به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی است.

    یکشنبه 19 آذر 1402