چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

خبر برگزیده

  • با توجه به ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی، بازنشستگی پیش از موعد زنان بعید است

    معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بازنشستگی پیش از موعد زنان بعید است، گفت: با توجه به ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی، بازنشستگی پیش از موعد زنان بعید است؛ اما با این وجود این موضوع را پیگیری می‌کنم.

    چهار شنبه 13 دی 1402

    با توجه به ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی، بازنشستگی پیش از موعد زنان  بعید است
  • افزایش نرخ اینترنت مانند گرانی بنزین است

    فتح‌الله توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تلاش نمایندگان برای بازگشت قیمت اینترنت به ارقام پیشین و جلوگیری از افزایش 34 درصدی قیمت‌ها اظهار کرد: روز یکشنبه 10 دی نمایندگان مجلس انتقادات خود را در این زمینه به دولت اعلام کردند و تذکرات لازم را دادند.+ تحلیل خبر

    سه شنبه 12 دی 1402
  • اهدای اسب مادیان توسط شهروند کازرونی به بانوی خلبان قشقایی

    همزمان با روز ملی کازرون و در اقدامی جالب از سوی یکی از شهروندان فرهیخته کازرونی یک رأس اسب مادیان به یک بانوی قشقایی که در سال قبل موفق به اخذ مدرک خلبانی شده بود، اهدا گردید.

    سه شنبه 12 دی 1402
  • احتمال محکوم شدن ترامپ در دادگاه بسیار بالاست

    دادستان فدرال سابق ایالات متحده گفت که احتمال محکوم شدن رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای پرونده‌هایی که در آن‌ها متهم شده طی سال ۲۰۲۴ «بسیار زیاد» است.

    سه شنبه 12 دی 1402
  • اگر سرمایه گذاری نشود، از ۱۴۰۴، هرسال یک فاز پارس جنوبی را از دست می‌دهیم

    هاشم اورعی، رئیس اتحادیه انجمن‌های علمی انرژی ایران، گفت: بخش اعظمی از چاه‌های ما در پارس جنوبی که تأمین کننده۷۰ درصد گاز کشور است، در نیمه دوم عمرشان قرار دارند. اگر سرمایه گذاری لازم در آنجا صورت نگیرد سالانه ۱۰ درصد از تولید را از دست می‌دهیم. هر سال از ۱۴۰۴ اگر سرمایه گذاری به اندازه کافی صورت نگیرد، یک فاز پارس جنوبی را از دست می‌دهیم. درنتیجه پارس جنوبی نیز در خطر جدی قرار دارد. پس از آن باید دست به دعا برداریم.

    سه شنبه 12 دی 1402
  • پتروشیمی‌ها پول ندادند پرداخت یارانه‌ها به تأخیر افتاد

    تأخیر در واریز یارانه آبان ماه ظاهراً به دلیل عدم انجام تأمین مالی به موقع سازمان هدفمندی توسط شرکت ملی گاز بود زیرا که پتروشیمی‌ها بدهی خود را به این شرکت نپرداخته بودند.+ تحلیل خبر

    دوشنبه 11 دی 1402
  • نمایشگاه گردشگری می‌تواند محل اجتماع همه حوزه‌های مختلف گردشگری باشد

    مدیرکل راه‌آهن فارس با مثبت ارزیابی کردن برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس-شیراز تاکید کرد: این نمایشگاه تأثیر به سزایی در معرفی جاذبه‌ها و خدمات و همچنین توسعه گردشگری استان فارس دارد.

    دوشنبه 11 دی 1402
  • ارزآوری ۶۱ میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی در ۵ سال اخیر

    دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی در پنج سال گذشته، ۶۱ میلیارد دلار برای کشور ارزآوری داشته که نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار آن به سامانه نیما تزریق شده است.

    دوشنبه 11 دی 1402
  • افزایش قیمت بنزین نیازمند تصمیم سران قواست

    معاون هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، سیاست تثبیت اقتصادی را از اهداف اصلی بودجه خواند و گفت: درخواست تخصیص ارز متناسب با اولویت‌ها داده می‌شود و اگرچه دولت اعتقاد دارد که واردات خودرو در دستور کار باشد، اما قطعاً واردات خودرو اولویت نیست.

    دوشنبه 11 دی 1402
  • پیش‌بینی کاهش قیمت دلار با مثبت شدن تراز تجاری کشور

    مجموع صادرات کشور در سال جاری 88 میلیارد دلار و مجموع واردات 70 میلیارد دلار پیش‌بینی می‌شود، از همین رو و با توجه تراز تجاری مثبت 18 میلیارد دلاری، می‌توان انتظار کنترل و چه بسا تعدیل قیمت دلار را داشت.+ تحلیل خبر

    یکشنبه 10 دی 1402
  • پروژه‌های قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین شروع شد

    مجیدرضا حریری، رئیس اتاق ایران و چین، درباره نظر کارشناسان مبنی بر اینکه توسعه فاز دوم فرودگاه امام و ساخت ورزشگاه جدید در تهران به وسیله چینی‌ها از محل تهاتر نفت چقدر در اولویت کشور بود، به تابناک گفت: نظر چینی‌ها برای انعقاد قرارداد در ساخت پروژه‌ها اهمیت دارد و صرفاً خواسته ایران مدنظر نیست که چه پروژه‌هایی توسط چین ساخته شود. ضمن آنکه این اولین گام از قرارداد 25 ساله ایران و چین است و می‌توان چشم‌انداز روشنی برای آن متصور شد.

    یکشنبه 10 دی 1402
  • بدون حکم قضایی موردی؛ هیچ کس حق ندارد ماشین، جیب، کیف و موبایل کسی را تفتیش کند

    محسن برهانی نوشت: مگر غیر از این است که براساس اعلام وزیر کشور و سایر مسئولان دولتی این‌ها خودش جوش قصد امربه‌معروف دارند، پس حق ندارند کیف کسی را بگردند، موبایل شهروندی را بررسی کنند و... حتی اگر پلیس هم بدون دستور قضایی این کار را انجام دهد، ممنوع است چه برسد به افرادی که می‌گویند به صورت خودجوش و غیرخودجوش و نیمه جوش و تمام‌جوش فعالیت می‌کنند!

    یکشنبه 10 دی 1402
  • نرخ سود بانکی طرح نهضت ملی مسکن کاهش می‌یابد

    وزیر راه و شهرسازی از تعدیل و کاهش نرخ سود بانکی تسهیلات پرداختی به طرح نهضت ملی مسکن در کشور خبر داد.

    یکشنبه 10 دی 1402
  • عدم ثبات در تصمیم‌گیری‌ها ما را رنج می‌دهد

    رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «باید زمانی که قانون می‌نویسیم حرف‌های ذینفعان را بشنویم»، گفت: آنچه ما اکنون در کشور از آن رنج می‌بریم، چالش مدیریتی در سطوح مختلف و عدم ثبات در تصمیم‌گیری‌هاست.+ تحلیل خبر

    شنبه 9 دی 1402
  • با متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از طریق افزایش مالیات مخالفیم

    آصفری گفت: دولت منابع دیگری مثل افزایش فروش نفت و همچنین درآمد دولت از محل مولدسازی اموال شرکت‌ها و نهادها در چهارچوب طرح مولدسازی، منابع لازم برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را تأمین کند.

    شنبه 9 دی 1402
  • از مشکلات مردم خبر داریم

    رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه روحانیت نمی‌تواند چشم خود را ببندد، ابراز کرد: اگر روحانیت چشم خود را ببندد، دشمن از همه سو هجمه وارد می‌کند و یکی از این هجمه‌ها جدا کردن روحانیت از بدنه جامعه است.

    شنبه 9 دی 1402