چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

خبر برگزیده

  • افزایش قیمت بلیت هواپیما را متوقف کنید

    رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه سازمان هواپیمایی به عنوان متولی ابلاغیه رأی دیوان درباره آزادسازی نرخ بلیت را دریافت نکرده است، گفت:‌ سازمان هواپیمایی کشوری رأی توقف اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما را داده است و به تمام ایرلاین‌ها اعلام کرده‌ایم که افزایش قیمت بلیت را متوقف کنند. انجمن شرکت‌های هواپیمایی هم نامه‌ای مبنی بر توقف آزادسازی نرخ بلیت هواپیما را به سازمان هواپیمایی ارسال کرده‌است.

    سه شنبه 26 دی 1402

    افزایش قیمت بلیت هواپیما را متوقف کنید
  • خواهان روابط حسنه حتی با آمریکا که به ما حمله کرده، هستیم

    محمد عبدالکبیر معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان که در نشستی از متنفذین محلی در کابل سخنرانی می‌کرد، گفت حکومت طالبان «در چارچوب سیاست خارجی خود خواهان برقراری روابط خوب با تمام کشورها از جمله آمریکا و روس‌ها (شوروی وقت) است که به ما حمله کرده‌اند».+ تحلیل خبر

    دوشنبه 25 دی 1402
  • با بی‌حجاب‌ها تعارف نداریم آن‌ها را جریمه سنگین می‌کنیم

    مهدی باقری، عضو کمیسیون ویژه بررسی لایحه عفاف و حجاب گفت: وقتی جریمه خیلی سنگینی بنویسم یعنی به هیچ عنوان اراده‌ای ندارم کسی این جرم را مرتکب شود و اصلاً بنا ندارم این جریمه را بگیرم.

    دوشنبه 25 دی 1402
  • حذف ۶۰ هزار خانوار از دریافت یارانه؛ دهک خانوارها جابه‌جا شد!

    بنا بر اعلام رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان پس از به روز رسانی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان، حذف ۶۰ هزار خانوار از دریافت یارانه را نشان می‌دهد.

    دوشنبه 25 دی 1402
  • چهار سناریوی پیشنهادی برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان

    رئیس کمیسیون تلفیق بودجه از چند سناریو برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده خبر داد.

    دوشنبه 25 دی 1402
  • متناسب سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

    دولت بنا به شرایط مالی خود و اقتصاد کشور، نه‌تنها رغبتی برای افزایش قابل‌توجه حقوق و دستمزد ندارد، بلکه محافظه‌کاری در این حوزه را از راهکارهای اصلاح وضع موجود می‌داند.+ تحلیل خبر

    یکشنبه 24 دی 1402
  • مجوز تاسیس ۵۸۱ دهیاری جدید در کشور صادر شد

    معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به موافقت وزیر کشور طی هفته‌های اخیر گفت: مجوز تأسیس ۵۸۱ دهیاری جدید، مطابق ضوابط تعیین شده، صادر و به استانداران ابلاغ شد.

    یکشنبه 24 دی 1402
  • وزارت کار ملزم به شناسایی خانوار پردرآمد و حذف یارانه آنها است

    سخنگو سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۲ وزارت کار ملزم به بازبینی و شناسایی خانوار پردرآمد در دو نوبت و حذف آنها از دریافت یارانه نقدی است که اردیبهشت و دی انجام شد.

    یکشنبه 24 دی 1402
  • ۳۶۰۰ مسجد کشور با مدارس پیوند دارند

    مدرسه تنها جایی است که همه مردم کشور فارغ از هر سلیقه و گرایشی فرزند خود را به نظام می‌سپارند. گفتمان اتحاد مسجد، مدرسه و خانواده گفتمان برکت‌آفرین است چون موجب سالم‌سازی جامعه شده و کل کشور از آن بهره‌مند خواهند شد.

    یکشنبه 24 دی 1402
  • حق مردم است تا از آنچه رخ داده است، بدانند

    استاندار فارس خواستار لحاظ قرار دادن پیوست رسانه‌ای برای اقدامات ارزشمند نهادها و دستگاه‌های مختلف شد و گفت: وقتی خدمات خوبی ارائه می‌شود خوب است که اطلاع‌رسانی مناسبی هم برای آن شود. اهل بزرگنمایی نیستیم، اما حق مردم است تا از آنچه رخ داده است، بدانند.+ تحلیل خبر

    شنبه 23 دی 1402
  • به تله بحرانی جمعیت وارد شدیم

    رئیس دفتر بازرسی ویژه نهاد رئیس جمهور گفت: دولت خط قرمزی در خصوص مقابله فساد ندارد، حتی اگر تخلف نزدیکترین افراد محرز شود، برخورد لازم انجام خواهد شد.

    شنبه 23 دی 1402
  • ۷۰ درصد تولید سیمان با مازوت‌سوزی انجام می‌شود

    به گفته دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان مصرف گاز کارخانه‌های سیمان کشور در زمستان به 6 میلیون مترمکعب در روز کاهش یافته در حالی که مصرف آنها به طور معمول روزانه 27 میلیون مترمکعب است. به گفته او 70 درصد تولید سیمان کشور اکنون با سوخت مازوت پیش می‌رود.

    شنبه 23 دی 1402
  • محسن هاشمی: دشمن اصلی مردم فقر است

    فرزند آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: دغدغه پدرم عمدتاً رفاه مردم بود و اکنون نیز فقر دشمن اصلی مردم است و اگر نظام به آن نپردازد می‌تواند برای کشور ایجاد مشکل کند.

    شنبه 23 دی 1402
  • پیگیر گواهینامه موتور برای بانوان هستیم

    از جمله مشکلات عجیبی که سال‌هاست پابرجا مانده و حتی پیگیری‌های قانونی برای حل آن راه به جایی نبرده، صدور گواهینامه رانندگی موتورسیکلت برای زنان است؛ موضوعی که از نظر قانونی منعی ندارد، اما به دلیل یک نکته خاص، راه به جایی نبرده و حل نشده باقی مانده است؛ مشکلی که حالا دولت به دنبال حل آن است.+ تحلیل خبر

    جمعه 22 دی 1402
  • مونتاژ خودرو در داخل پرهزینه‌تر از واردات

    بنا بر گزارش گمرک، قطعات خودرو در رتبه پنجم اقلام عمده وارداتی است؛ ارز تخصیصی برای تولید هر خودروی مونتاژی فاصله زیادی با ارز لازم برای واردات خودرو ندارد.

    جمعه 22 دی 1402
  • پیش بینی دستگاه‌های امنیتی درباره حادثه کرمان کامل بود؛ حادثه خارج از منطقه حفاظت رخ داد

    وزیر کشور درباره عملکرد دستگاه‌های امنیتی قبل از حادثه تروریستی کرمان گفت: در روز ۱۳ دی ماه و قبل از حادثه، پیش بینی دستگاه‌ها، یک پیش بینی کامل و خوبی بود، اما این حادثه‌ای که رخ داد در خارج از منطقه حفاظت شده بود.

    جمعه 22 دی 1402