چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

خبر برگزیده

  • چهره شاخصی از اصلاح‌طلبان جهت دور دوازدهم مجلس کاندیدا نشده است

    به گزارش ایلنا، با پایان مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان ورود به مجلس دوازدهم نتیجه صلاحیت این افراد تا 20 آبان برای آنان ارسال و ابلاغ می‌شود؛ همچنین بر اساس اطلاعیه شماره 2 هیئت نظارت بر انتخابات معترضان به نتیجه بررسی می‌توانند ظرف چهار روز اعتراض خود را به صورت مستدل ثبت کنند.

    یکشنبه 21 آبان 1402

    چهره شاخصی از اصلاح‌طلبان جهت دور دوازدهم مجلس کاندیدا نشده است
  • واردات خودرو باید آزاد شود تا مردم قدرت انتخاب داشته باشند

    تابناک: عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره مذاکرات ایران و چین در حوزه صنعت خودرو گفت: چین در صنعت خودرو به پیشرفت‌های خوبی دست یافته و توانسته در بازارهای بین المللی نقش فعال داشته باشد. چین در سال حدود ۲۵ میلیون خودرو تولید می‌کند و این می‌تواند پتانسیلی برای رشد فزاینده در این حوزه باشد.+ تحلیل خبر

    شنبه 20 آبان 1402
  • دستور مهم آملی لاریجانی به مجلس، دولت و قوه قضاییه

    آملی لاریجانی: قوای سه‌گانه باید برنامه خود را در مهلت حداکثر ۶ ماهه تهیه و به مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کنند. هیئت عالی نظارت نیز باید پیگیری کافی و نیز نظارت لازم در این خصوص داشته باشد تا این سیاست‌ها روی زمین نماند.

    شنبه 20 آبان 1402
  • ۳۲ درصد ایرانی‌ها در بافت فرسوده زندگی می‌کنند

    براساس ماده ۴ قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری، شرکت بازآفرینی شهری ایران مجوز کارگزاری، تسهیلگری و توسعه‌گری را برای متقاضیان در محدوده بافت‌های فرسوده صادر می‌کند.

    شنبه 20 آبان 1402
  • برای برخورد با فروشندگان فیلترشکن یک خط قانون نداریم

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: در بحث برخورد با فروشندگان فیلترشکن نیز متأسفانه یک خط قانون نداریم به همین منظور نیازمند ابزارهای قانونی هستیم.

    شنبه 20 آبان 1402
  • مهلت یک ماهه جهت تحقق وعده ها

    رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان این مطلب بر تحویل زیرساخت‌های موقتِ تأمین امنیت و ایمنی آزادراه جدیدالاحداث شیراز - اصفهان تأکید کرد و افزود: استقرار و تحویل سازه‌های موقت که پیش از افتتاح در دستور کار قرار گرفت بود به سرعت انجام شود.+ تحلیل خبر

    جمعه 19 آبان 1402
  • کشف بزرگترین میدان گازی خشکی در لامرد

    مدیرعامل منطقه ویژه لامرد اظهار داشت: امکانات و زیرساخت‌ها در منطقه لامرد وجود دارد اما مشکل فاینانس داریم و معطل آن هستیم. اخیراً هیئت‌های هندی و چینی برای ارزیابی‌های سرمایه‌گذاری وارد منطقه شدند و منتظر پاسخ‌های آنها هستیم.

    جمعه 19 آبان 1402
  • مشترکان گاز پاداش صرفه‌جویی دریافت می‌کنند

    بنا بر مصوبه جدید دولت، مشترکان گاز چنانچه بین ۱۰ تا ۳۵ درصد و در بازه زمانی ۱۶ آذر تا ۱۵ اسفندماه در مقایسه با دوره مشابه در سال قبل صرفه‌جویی کنند، نه فقط هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد، بلکه مبلغی نیز به عنوان پاداش صرفه‌جویی دریافت می‌کنند.

    جمعه 19 آبان 1402
  • برخی نمایندگان دوست دارند نزدیک انتخابات درباره حقوق بازنشستگان تذکر دهند

    یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: به نظرم خواسته مردم ایران این است که می‌گویند خیلی حقوق‌های ما را افزایش ندهید اما ارزش پول بالا برود و این بسیار مهم‌تر است. به طور مثال از هر کسی می‌پرسیم می‌گوید ما حاضریم بازگردیم به قبل از هدفمندی یارانه‌ها ولی پول ما ارزش پیدا کند.

    جمعه 19 آبان 1402
  • ترامپ دعوت زلنسکی را رد کرد

    ترامپ گفت: دولت جو بایدن در حال حاضر با زلنسکی تعامل دارد و من نمی‌خواهم برای منافع شخصی اختلاف ایجاد کنم.+ تحلیل خبر

    چهار شنبه 17 آبان 1402
  • گواهی انحصار وراثت بدون نیاز به درخواست وراث صادر می‌شود

    سازمان ثبت احوال کشور مکلف شد گواهی انحصار وراثت را بدون نیاز به درخواست وراث و ذی نفعان ظرف ۲۰ روز پس از ثبت واقعه وفات صادر و به وراث و ذی نفعان ابلاغ کند.

    چهار شنبه 17 آبان 1402
  • خودروسازان با تولید خودروهای پرمصرف جریمه می‌شوند

    مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در آیین‌نامه ماده ۳ قانون ساماندهی صنعت خودرو که اخیراً تصویب شد، خودروسازان موظف شده‌اند بابت تولید خودروهای پرمصرف جریمه پرداخت کنند.

    چهار شنبه 17 آبان 1402
  • به حوزه علمیه برای برنامه‌ریزی اقتصادی احتیاج داریم

    دبیر شورای عالی مناطق آزاد، گفت: مهمترین لایه هر قدرت اقتصادی در جهان باید اقتصاد خانواده باشد، اما الان این هرم قدرت برعکس شده و اقتصاد بین المللی بسیار قدرتمند که در پایین هرم قرار داشت قرار گرفته و اقتصاد خانواده در سطح اقتصاد بین المللی بسیار شکننده است.

    چهار شنبه 17 آبان 1402
  • «کنکور» نظام تعلیم و تربیت را حلق آویز کرده است

    دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: کنکور نظام تعلیم و تربیت را حلق آویز کرده و نفسش را به شماره انداخته است، باید آموزش و پرورش را نجات داد و مسیر توسعه و پیشرفت آن را هموار کرد.+ تحلیل خبر

    سه شنبه 16 آبان 1402
  • طرح «یک کمربند- یک جاده» منجر به رشد اقتصادی ایران و چین می‌شود

    وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران اعلام کرد: طرح «یک کمربند- یک جاده» چین فرصت‌های متعددی را برای توسعه زیرساخت‌های کشورمان مانند بنادر، راه‌آهن و… ارائه می‌دهد که می‌تواند توسعه و رشد اقتصادی دو کشور را تسهیل کند.

    سه شنبه 16 آبان 1402
  • چه سوخت‌هایی جایگزین بنزین می‌شود؟

    با تصمیم نایب رئیس مجلس، بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد که در آن تکالیفی برای دولت جهت توسعه استفاده از سوخت‌های جایگزین بنزین از جمله سوخت آل پی جی، سیان جی و برق پیش‌بینی شده بود.

    سه شنبه 16 آبان 1402