چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

خبر برگزیده

  • رتبه ایران در شاخص سرمایه انسانی بیش از متوسط جهان

    وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: رتبه ایران در متوسط سرمایه انسانی بیش از میانگین جهانی است و امتیاز زنان و دختران در این شاخص بیش از مردان است همچنین در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و کاهش بیکاری فارغ‌التحصیلان نیز شاهد بهبود شاخص‌ها بوده‌ایم.+ تحلیل خبر

    یکشنبه 23 مهر 1402

    رتبه ایران در شاخص سرمایه انسانی  بیش از متوسط جهان
  • ترک تحصیل پسران، رکورد زد!

    مرکز آمار ایران اخیرا گزارش وضعیت اجتماعی و فرهنگی ایران را منتشر کرده است که حاوی آخرین اطلاعات فصلی و سالانه شاخص‌های جمعیت، آموزش، سلامت و ... از سال ۱۳۹۵ تا فصل بهار ۱۴۰۲ است.

    یکشنبه 23 مهر 1402
  • احتمال کاهش 20 تا 30 درصدی قیمت خودروهای داخلی

    یک نماینده مجلس گفت: در مورد خودروهای ایرانی اگر وضعیت تصویب خودروهای کارکرده مشخص شود که ما پیگیر آن هستیم، حتما روی قیمت آزاد خودروهای ایرانی 20 تا 30 درصد در بازار آزاد تاثیر خواهد داشت.

    یکشنبه 23 مهر 1402
  • تحقق وعده مسکنی دولت ۵ هزار هزار میلیارد تومان پول می‌خواهد

    رئیس فراکسیون راهبردی مجلس اظهار داشت: این دولت ساخت سالانه یک میلیون مسکن را هدف‌گذاری کرده که ساخت ۴ میلیون واحد درسال ۴ سال به ۵ هزار همت پول نیاز دارد که این رقم دو برابر بودجه عمومی کشور است.

    یکشنبه 23 مهر 1402
  • چرا ماده ۷۵ لایحه برنامه توسعه هفتم مغایر با اصول قانون اساسی است؟

    غلامرضانوری قزلجه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره تصویب ماده ۷۵ در برنامه توسعه هفتم که افکار عمومی آن را به نوعی نقض حریم خصوصی قلمداد می‌کند، گفت: فعلاً که کمیسیون تلفیق موافقت کرده و نظر مجلس هنوز نیامده و نوبت صحن هم در این مورد نرسیده است اما امیدواریم با آن کیفیتی که هست به تصویب نرسد.+ تحلیل خبر

    شنبه 22 مهر 1402
  • بهره‌مندی ۲۹ هزار خانوار ساکن کازرون از اینترنت پرسرعت

    آیین افتتاح پروژه اتصال منازل و کسب‌وکارهای شهرستان کازرون به اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری (FTTH) آسیاتک، با حضور عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، جمعی از مسئولان شهرستان کازرون و مدیران شرکت آسیاتک در آموزشگاه فاطمه زهرا این شهرستان برگزار شد.

     

    شنبه 22 مهر 1402
  • حرکت مرموزانه‌ای شروع شده که می‌خواهد ستیزی بین جامعه ایرانی و مهاجران افغانستانی ایجاد کند

    به گزارش ایلنا، احمد وحیدی در شورای اداری شهرستان قیروکارزین، فراشبند و فیروزآباد با تبریک فرارسیدن هفته فراجا، اظهار کرد: باید نسبت به پیروزی‌های بزرگ مردم مظلوم فلسطین هم تبریک گفت.

    شنبه 22 مهر 1402
  • یک پنجم افراد از درد رنج می‌برند

    رئیس انجمن مطالعه و بررسی درد ایران گفت: کنترل سریع دردهای بعد از عمل جراحی، ضربه‌ها و تصادفات یا عفونت‌ها از طریق مصرف داروهای ضدالتهاب به معنای تسکین درد نیست بلکه پیشگیری از بروز مشکلات و دردهای مزمن در آینده است.

    شنبه 22 مهر 1402
  • فیلترینگ چه مقدار به مردم و کشور آسیب‌زده است؟

    عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها گفت: وزارت ارتباطات می‌گوید فیلترینگ ارتباطی با من ندارد و از جای دیگری دستور می‌دهند. این موضوع به شوراهای عالی امنیت ملی و فضای مجازی ربط دارد. ولی طبق قانون آن نهادی که مجلس می‌تواند از آن تحقیق و تفحص داشته باشد وزارت ارتباطات است.+تحلیل خبر

    جمعه 21 مهر 1402
  • آمریکا: حتی یک سنت از ۶ میلیارد دلار پول ایران در قطر خرج نشده است

    رویداد ۲۴ به نقل از ایرنا: جان کربی هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز اعلام کرد که حتی یک سنت از ۶ میلیارد دلار پول آزاد شده ایران در قطر خرج نشده است.

    جمعه 21 مهر 1402
  • ردپای لابی‌گری دیده می‌شود

    رئیس سازمان برنامه و بودجه نسبت به برخی احکام کمیسیون تلفیق در مورد صندوق نوآوری و شکوفایی اعتراض کرده و گفت: قرار نیست هر کسی هر چیزی را دوست دارد به قانون تبدیل کند و یا با کسی لابی کند و حکمش را به قانون تبدیل کند در این احکام ردپای لابی‌گری دیده می‌شود.

    جمعه 21 مهر 1402
  • استفاده از هوش مصنوعی در درمان ناباروری

    رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران بر کاربرد و استفاده از هوش مصنوعی در درمان ناباروری تاکید کرد و گفت: استفاده از هوش مصنوعی، سلول‌های بنیادی و فرآورده‌های خوراکی به جای تزریق فرآورده‌های شیمیایی جهت درمان ناباروری ضروری و در پیشرفت بهبودی و روند درمان تاثیرگذار است.

    جمعه 21 مهر 1402
  • نباید اجازه دهیم نخبگان به راحتی از کشور مهاجرت کنند

    وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه نباید اجازه دهیم نخبگان به راحتی از کشور مهاجرت کنند، گفت: باید به آنها توجه کرد و اگر رفتند هم لااقل اجازه ندهیم بند ناف آنها از اینجا جدا شود و از آنها بهره ببریم.+ تحلیل خبر

    چهار شنبه 19 مهر 1402
  • حمله غافلگیرانه مقاومت به اسرائیل دستاورد بزرگی برای مردم فلسطین است

    سید محمدخاتمی حمله غافلگیرانه مقاومت فلسطین به اسرائیل را دست آورد بزرگی برای مردم فلسطین پس از هفتاد سال دانست و آن را نشانه برهم خوردن توازن قوا در منطقه خواند که باید به عنوان فرصتی در پیشبرد صلح، حقوق انسانی و اخلاق قرار گیرد.

    چهار شنبه 19 مهر 1402
  • شکست رژیم صهیونیستی یک شکست غیرقابل ترمیم است

    فرمانده کل قوا با تاکید بر اینکه قتل‌عام غزه بلای بزرگتری بر سر صهیونیست‌ها می‌آورد، اظهار داشتند: رژیم غاصب صهیونیستی هم از لحاظ نظامی و هم اطلاعاتی شکست غیر قابل‌ترمیم خورده است.

    چهار شنبه 19 مهر 1402