پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

خبر برگزیده

  • آذربایجان به ما پیام داده که قصدی برای حمله نظامی ندارند

    سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران داخلی و خارجی، درباره تنش‌ها میان باکو و ایروان گفت تهران با مقامات دو طرف در تماس است.

    سه شنبه 21 شهریور 1402

    آذربایجان به ما پیام داده که قصدی برای حمله نظامی ندارند
  • میدان را باز کنید تا جوانان خلاقیت‌ها و ابتکارات خود را به میان آورند

    استاندار فارس، سلامت جوانان و نوجوانان را اولویت همه دستگاه‌ها عنوان کرد و خطاب به مسئولین دستگاه‌های اجرایی گفت: تجربه نشان می‌دهد در هر زمان و مکان که جوانان را مشارکت دادیم بهترین نتیجه‌ها را گرفتیم، لذا موظف هستید میدان را باز کنید تا جوانان خلاقیت‌ها، ابتکارات و نوآوری‌های خود را به میان آورند.+ تحلیل خبر

    دوشنبه 20 شهریور 1402
  • مدیرانی که ترک فعل کنند باید به مراجع قضایی معرفی شود

    دادستان خرم آباد با اشاره به اینکه بحث‌های قومیتی و طایفه‌ای نباید مانع اجرای کار شود، گفت: مدیرانی که ترک فعل کنند باید به مراجع قضایی معرفی شود و برخوردهای لازم صورت گیرد.

    دوشنبه 20 شهریور 1402
  • نامه دادستانی کل کشور درباره دریافت هزینه توسط پزشکان به روش‌های غیرقانونی

    معاون دادستان کل کشور در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان امور مالیاتی خواستار رسیدگی جدی و فوری به موضوع دریافت هزینه‌ها به روش‌های غیرقانونی و فرار مالیاتی توسط برخی پزشکان و دیگر مشاغل شد.

    دوشنبه 20 شهریور 1402
  • آبخوان داری؛ راه نجات آب

    عضو هیئت نمایندگان استان همدان اظهار داشت: قطعاً ثمرات آبخیزداری از سد بیشتر است، اکنون سدسازی در حال منسوخ شدن است و اگر به سمت آبخیزداری برویم قنوات نیز در درازمدت فعال می‌شوند.

    دوشنبه 20 شهریور 1402
  • به زودی دلار از مبادلات سیاحتی با کشورهای منطقه حذف می‌شود

    رئیس‌کل بانک مرکزی، جایگزینی عرضه و تحویل دینار به زائران اربعین حسینی را که برای نخستین‌بار با موفقیت انجام شد، تجربه عملی حذف دلار از مبادلات غیر تجاری و سیاحتی اعلام کرد و گفت: تعمیم تجربه رضایت‌بخش اربعین حسینی به سایر کشورهای منطقه در حال بررسی کارشناسی و برنامه‌ریزی عملیاتی است و به زودی شاهد اجرای آن خواهیم بود.+ تحلیل خبر

    یکشنبه 19 شهریور 1402
  • استیضاح مهرداد بذرپاش کلید خورد؟

    در اطلاعیه عضو کمیسیون عمران مجلس آمده است: انتشار محتواهایی که مربوط به وزرای قبلی است در زمان کنونی و با توجه به فعالیت مؤثر و مستمر وزیر فعلی راه و شهرسازی از طرف برخی رسانه‌ها و در شبکه‌های اجتماعی جای تأمل دارد.

    یکشنبه 19 شهریور 1402
  • شروط واگذاری خوابگاه مجردی به دانشجویان جدیدالورود دکتری

    دانشگاه تربیت مدرس شرایط واگذاری خوابگاه مجردی به دانشجویان جدیدالورود وزارت علوم در دوره روزانه مقطع دکتری را اعلام کرد.

    یکشنبه 19 شهریور 1402
  • ایران جزء ۵ کشور با بیشترین تأثیرپذیری از گرد و غبار

    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به ۵ کشوری که بیشترین تأثیر را از پدیده گرد و غبار می‌پذیرند، اظهار کرد: سالانه ۷ میلیون نفر بر اثر آلودگی جوی طبیعی و مصنوعی جان خود را در جهان از دست می‌دهند.

    یکشنبه 19 شهریور 1402
  • کالاهای اساسی گران نمی‌شود

    وزیر امور اقتصاد و دارایی ضمن توضیح درخصوص تغییر نرخ خوراک گاز صنایع گفت: یکی از نقاط مثبت مصوبه نرخ خوراک گاز صنایع و تسعیر این است که رانت ویژه برخی گرفته شده است ضمن اینکه تغییری در قیمت محصولات کالاهای اساسی به وجود نخواهد آمد.+ تحلیل خبر

    شنبه 18 شهریور 1402
  • ۸۰ درصد تماس‌گیرندگان با خط ملی اعتیاد، زنان هستند

    رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: حدود ۸۰ درصد تماس گیرندگان با خط ملی اعتیاد به شماره ۰۹۶۲۸، بانوانی هستند که در بین آنها افرادی وجود دارند که مصرف کننده مواد هستند.

    شنبه 18 شهریور 1402
  • ذخیره آبی سد رودبال به پایان رسید

    به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس ذخیره سد رودبال به عنوان یکی از منابع بزرگ تأمین آب استان در حالی به پایان رسید که ذخیره آب این سد در گذشته حدوداً ۶۰۰ لیتر بر ثانیه خروجی داشت و نقش مهمی در آبرسانی به شهرستان‌های فسا، حاجی آباد و داراب ایفا می‌کرد.

    شنبه 18 شهریور 1402
  • دولت و مجلس از اقدامات هزینه‌آفرین اقتصادی خودداری کنند

    امام جمعه موقت تهران گفت: دولت و مجلس باید با تمرکز جدی بر سیاست‌های برنامه هفتم از هرگونه اقدام هزینه‌آفرین که در راستای رشد اقتصادی بالا، مهار تورم و رشد تولید نیست، جلوگیری کنند.

    شنبه 18 شهریور 1402
  • به راحتی می‌توانیم بر بودجه تسلط داشته باشیم و کشور را از یک گیجی نجات دهیم

    رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه هفتم تلاش بر این است که اعتبارنامه بانکی نقدی به اعتباری تبدیل شود و هیچ پولی بدون کنترل حساب خزانه جا به جا نشود.+  تحلیل خبر

    جمعه 17 شهریور 1402
  • سه هزار رتبه اول آزمون سراسری محصول کلاس‌های کنکور و معلم‌های خصوصی بودند

    دبیر سابق و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر اهداف کیفی در آموزش را متناسب با دکترین تمدن نوین اسلامی تبیین کنیم، همه فعالان حوزه تعلیم و تربیت و دانشگاهیان در این امر اشتراک رأی خواهند داشت. هیچ کس با علم برای استقرار عدالت و رفع مشکلات مردم مخالف نیست. امروز بیش از یک میلیون معلم در مدارس و ۱۰۰ هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های کشور فعال هستند. باید اهداف آموزش در کشور برای این جمعیت، روشن و یکپارچه شود.

    جمعه 17 شهریور 1402
  • واقعیت این است که ایران جزء 5 کشوری است که بالاترین تورم ها را داشته

    یک اقتصاددان معتقد است: بدون حل ناترازی‌های اقتصاد ایران، امکان مهار تورم وجود ندارد.

    جمعه 17 شهریور 1402