پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

خبر برگزیده

  • نیمی از مدارس کشور فاقد مربی یا معاون پرورش هستند

    باقرزاده در مورد وضعیت مشاوران مدارس گفت: براساس مصوبه دولت باید به ازای هر دانش‌آموز یک ساعت در هفته مشاوره وجود داشته باشد که لازمه این امر وجود ۴۰ هزار مشاور در مدارس کشور است ولی در حال حاضر ۱۳ هزار مشاور داریم که این کمبود به مرور زمان شکل گرفته و به این میزان افزایش یافته است.

    جمعه 27 مرداد 1402

    نیمی از مدارس کشور فاقد مربی یا معاون پرورش هستند
  • تقریباً همه اصولگرایان در انتخابات ثبت‌نام کردند؛ ۱۰۰۰ نفر برای ۳۰ صندلی کاندید شدند!

    نماینده پیشین مجلس گفت: به نظر می‌رسد سخت است از میان تقریباً هزار نفر چهره‌های خوش‌سابقه و سرشناس ۳۰ نفر را انتخاب کرد. به نظر نمی‌رسد به لیست واحد برسیم، اما بستگی به نظرات گروه‌های اصولگرایی دارد.+ تحلیل خبر

    چهار شنبه 25 مرداد 1402
  • گزارش هیئت تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی نهایی شد

    رئیس هیئت تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی گفت: حدود یک ماه پیش گزارش تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در هیئت ۱۲ نفره به تصویب نهایی رسید و پس از تصویب در کمیسیون برنامه و بودجه در صحن مجلس قرائت خواهد شد.

    چهار شنبه 25 مرداد 1402
  • افشاگری رشیدی کوچی از رقم سنگین گردش مالی فیلترشکن‌ها

    یک نماینده مجلس معتقد است: هیچ کسی نمی‌تواند داستان گردش مالی فیترشکن‌ها را رد کند. حالا شاید روی اعداد بحث شود، اما باز هم من اعتقاد دارم گردش مالی فیلترشکن‌ها سنگین است.

    چهار شنبه 25 مرداد 1402
  • امسال میانگین نمرات دانش‌آموزان سال آخر ۱۰ و ۲ صدم است

    رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش گفت: ۱۵ درصد از شرکت کنندگان آزمون نهایی اعتراض داشتند، دختران اعتراض کمتری به نمرات خود داشتند و ۴۶ درصد معترضین را تشکیل می‌دادند.

    چهار شنبه 25 مرداد 1402
  • صادقانه به مردم بگوییم پول نداریم

    نماینده مجلس گفت: زمان به زودی از دست می‌رود؛ صادقانه به مردم بگوییم پول نداریم وعده وام ازدواج و وام تولید توخالی ندهیم و دل جوانان و تولیدکنندگان را خون نکنیم؛ اگر لایحه بودجه می‌آورید و مجلس آن را تصویب می‌کند، درصدی را برای سفرهای استانی بگذارید و به آن پایبند باشید، در غیر این صورت نوشتن برنامه ۵ ساله هفتم و لایحه‌های بودجه در ۵ سال چه معنایی دارد؟+ تحلیل خبر

    سه شنبه 24 مرداد 1402
  • واگذاری مسکن «رایگان» به خانواده‌های دارای فرزندان چهارقلو به بالا

    معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در بودجه سال ۱۴۰۲ مقرر شده برای خانواده‌های دارای فرزندان ۴ قلو به بالا، مسکن رایگان واگذار شود.

    سه شنبه 24 مرداد 1402
  • دادگستری: متهمان مبالغ سنگینی از داوطلبین دریافت کرده بودند

    دادگستری اعلام کرد: اعضای این باند با استفاده از وسایل الکترونیک از قبیل VIP CARD و مینی هندزفری‌های مخصوص جهت نصب در گوش داوطلبان، از طریق گوینده مستقر در خارج از حوزه برگزاری آزمون با آموزش کددهی به داوطلبین و رمزنگاری سؤالات و پاسخ‌ها سعی به تقلب رسانی به داوطلبین برای پاسخ گویی به سؤالات را داشتند.

    سه شنبه 24 مرداد 1402
  • قالیباف: پروژه‌های متعدد ناامنی در هفته‌های اخیر خنثی شد

    رئیس مجلس با اشاره به حمله تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) گفت: ناامن سازی کشور، بر هم زدن آرامش مردم و مختل سازی زندگی روزمره، پروژه همیشگی دشمنان ملت ایران است.

    سه شنبه 24 مرداد 1402
  • ۷۰ درصد تجارت کشور با ۵ کشور است

    رئیس کل گمرک ایران اظهار داشت: در ۴ ماه امسال ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالای اساسی ترخیص شده که از این میزان تنها ۲۰۰ تن گوشت ماندگاری داشته است و ماندگاری آن هم به عوامل دیگری خارج از گمرک ارتباط داشت.+ تحلیل خبر

    دوشنبه 23 مرداد 1402
  • چاره‌ای جز جهش در تولید مسکن نداریم

    در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برنامه‌ریزی لازم برای تأمین مالی اجرای طرح تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی صورت گرفت.

    دوشنبه 23 مرداد 1402
  • اصل ۸۵ (هشتاد و پنجی) شدن لایحه حجاب یعنی تصویب این مهم تنها با رأی ۸ نفر!

    نماینده مهاباد گفت: اگر بررسی این لایحه به صورت اصل ۸۵ رأی بیاورد یعنی یک لایحه مهم تنها با رأی ۸ نفر به تصویب رسیده و سرنوشت کل کشور را تعیین می‌کند.

    دوشنبه 23 مرداد 1402
  • بیش از یک و نیم میلیون نفر افغان با سابقه نظامی وارد ایران شده‌اند

    این دغدغه هم اکنون در کشور ما وجود دارد که بیش از ۱.۵ میلیون از کسانی که سابقه فعالیت نظامی در افغانستان داشته‌اند پس از روی کار آمدن مجدد طالبان به ایران آمده‌اند. قصد ندارم تردیدی نسبت به حضور افغان‌ها مطرح کنم اما با دید حاکمیتی، مسئولین کشور باید رصدی نسبت به این موضوع داشته باشند.

    دوشنبه 23 مرداد 1402
  • تولید محتوا؛ لازمه فعالیت در فضای مجازی

    استاندار فارس بر ضرورت تولید محتوا به منظور انتشار در فضای مجازی تاکید کرد و افزود: شورای فضای مجازی استان با همکاری صدا و سیمای فارس، محتواهای لازم را تولید و ضمن استفاده از محتواهای ارزشمند تهیه شد ۶ در سایر استان‌ها برای انتشار در اختیار صاحبان رسانه قرار دهند.+ تحلیل خبر

    یکشنبه 22 مرداد 1402
  • شرایط واردات خودرو توسط جانبازان اعلام شد

    معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه هیئت دولت درخصوص واردات خودرو ویژه جانبازان و ایثارگران را ابلاغ کرد.

    یکشنبه 22 مرداد 1402
  • تمام منابع ارزی توقیف شده ایران در کره جنوبی آزاد شد

    رئیس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی ازادسازی همه منابع ارزی ایران در کره جنوبی خبر داد و گفت: این منابع بصورت پرداخت بانکی جهت خرید کالاهای غیرتحریمی استفاده می‌شود.

    یکشنبه 22 مرداد 1402