پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

خبر برگزیده

  • به خاطر شرایط کنونی خجالت‌زده مردم هستیم

    محمدرضا مبلغی نماینده کوهدشت می‌گوید: ما خیلی وقت‌ها خجالت‌زده مردم هستیم و به واسطه شرایط کنونی، پاسخ خاص و قانع‌کننده‌ای برایشان نداریم و این موضوع برای من که در منطقه‌ای محروم نماینده هستم، شدیدتر است.

    شنبه 7 مرداد 1402

    به خاطر شرایط کنونی خجالت‌زده مردم هستیم
  • حرف زدن ما معممین درباره حجاب روی خیلی‌ها اثر ندارد

    معاون تبلیغ و امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: باید لشکر مردمی ساخت. نباید صرفاً مبلغین تنها وارد میدان شوند. یقین داریم که حرف زدن ما معممین در زمینه حجاب امروزه روی خیلی‌ها اثر ندارد، ولی صدها خانم هستند که با نیمچه حجاب نیز می‌توانند روی مسئله حجاب کار جدی و قوی داشته باشند.+ تحلیل خبر

    جمعه 6 مرداد 1402
  • برخورد قانونی با هواپیمایی آتا به دلیل عدم رعایت حقوق مسافران

    رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر الزامی بودن اجرای قانون حقوق مسافر در پروازها از برخورد قهری و مکتوب با شرکت هواپیمایی آتا در پی نارضایتی مسافران پرواز تهران- استانبول خبر داد.

    جمعه 6 مرداد 1402
  • اکبر طبری با اسناد جعلی اعاده دادرسی و تبرئه گرفت

    به گزارش رویداد ۲۴ ، محمدعلی داداشی وکیل مدافع سابق اکبر طبری در مصاحبه‌ای با روزنامه ۹ دی گفته طبری با اسناد جعلی، اعاده دادرسی و تبرئه را گرفت.

    جمعه 6 مرداد 1402
  • اقدام تروریست‌هایی که ۴ مأمور پلیس را به شهادت رساندند، بی‌پاسخ نخواهد ماند

    جانشین فرمانده فراجا تاکید کرد که اقدام تروریست‌های جنایتکاری که ماموران پلیس راه را به شهادت رساندند بی‌پاسخ نخواهد ماند.

    جمعه 6 مرداد 1402
  • زنگ خطر ۲۸ میلیونی شدن جمعیت زیر خط فقر

    به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با بیان اینکه رسیدن جمعیت زیر خط فقر کشور به مرز ۲۸ میلیون نفر زنگ خطر برای توجه ویژه به حوزه آسیب‌های اجتماعی را به صدا در آورده است، گفت: سقوط اقتصادی برخی اقشار جامعه در یک دهه اخیر، رشد حاشیه نشینی، افزایش آمار اعتیاد، فساد، افزایش مهاجرت به شهرهای بزرگ، زنانه شدن چهره آسیب‌های اجتماعی و... از جمله هشدارهایی است که اگر نسبت به ساماندهی و مقابله با آن در برنامه هفتم توسعه جدی نباشیم، به زودی در حوزه سلامت اجتماعی جامعه با بحران جدی روبرو می‌شویم.+ تحلیل خبر

    سه شنبه 3 مرداد 1402
  • کارت ملی جایگزین شناسنامه‌ها می‌شود

    به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، عضو کمیسیون تلفیق برنامه پنج ساله هفتم توسعه گفت: این کمیسیون مصوب کرد که تمام اطلاعات هویتی افراد در کارت ملی تجمیع می‌شود.

    سه شنبه 3 مرداد 1402
  • قیمت کالاهای اساسی نباید بیش از میزان افزایش سالانه حقوق‌ها باشد

    رئیس مجلس گفت: باید در برنامه هفتم توسعه تدبیری صورت گیرد که قیمت‌گذاری کالاهای اساسی طوری باشد که افزایش قیمت آن‌ها بیش از میزان افزایش حقوق‌ها نباشد.

    سه شنبه 3 مرداد 1402
  • ۴۰ درصد از کل بیکاران تحصیلات دانشگاهی دارند

    به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، در بهار ۱۴۰۲، به میزان ۴۱.۲ درصد جمعیت ۱۵ ساله و بیش‌تر، از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند، یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند. بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی حاکی از آن است که این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ۱۴۰۱) ۰.۳ درصد افزایش یافته است.

    سه شنبه 3 مرداد 1402
  • ضرورت ارتباط مستقیم، بی‌واسطه و مستمر مسئولین با مردم

    استاندار فارس بر ضرورت ارتباط مستقیم، بی‌واسطه و مستمر مسئولین با مردم تاکید کرد و گفت: گفتگوی مستقیم با مردم منجر به حل مشکلات ایشان می‌شود.+ تحلیل خبر

    دوشنبه 2 مرداد 1402
  • دهک‌های یارانه‌بگیر تغییر می‌کنند

    معاون وزیر کار در پاسخ به این سؤال که این مرحله جدید با مرحله قبلی چه تفاوتی دارد؟ اعلام کرد: ما یک سبدی را مطرح کرده بودیم که یازده قلم داشت و تعداد و حجم آن مشخص بود و ما می‌توانستیم از آن استفاده کنیم. مبنای قیمت‌های این سبد سال ۱۴۰۱ است و هر چه تورم به این سبد کالایی بخورد دولت این تورم را پوشش می‌دهد. این سبد به صورت دائم با یک عدد مشخص بسته شده است.

    دوشنبه 2 مرداد 1402
  • انتخابات مجلس با قانون جدید اجرا می‌شود

    سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به حذف بند مربوط به انتخابات تناسبی از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس گفت: با حذف این بند زمینه اجرایی شدن اصلاحیه این قانون از امروز فراهم شد.

    دوشنبه 2 مرداد 1402
  • تشکیل وزارت بازرگانی پنج هزار میلیارد تومان بار مالی برای کشور دارد

    یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل وزارت بازرگانی حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان بار مالی برای کشور دارد و در این شرایط اقتصادی این عدد، عدد بزرگی است لذا تعدادی از نمایندگان که مخالف فوریت ایجاد وزارت بازرگانی بودند در حال پیگیری هستند که این لایحه مسکوت بماند.

    دوشنبه 2 مرداد 1402
  • سن اعتیاد به ۱۰ سال رسیده است

    معاون پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به شیوع اعتیاد در ۲.۱ درصد جمعیت دانش‌آموزان گفت: بیشترین میزان اعتیاد دانش‌آموزان، مصرف الکل است.+ تحلیل خبر

    یکشنبه 1 مرداد 1402
  • رونمایی امارات از سریع‌ترین ابررایانه جهان در آمریکا

    امارات متحده عربی از سریع‌ترین ابررایانه جهان با قدرت پردازش ۴ اگزافلاپس که بخشی از مجموعه بزرگ‌تری از ابررایانه‌های متصل به هم با ظرفیت ترکیبی ۳۶ اگزافلاپس در خاک آمریکا خواهد بود، رونمایی کرد.

    یکشنبه 1 مرداد 1402
  • ذره‌ای در برابر کشف حجاب کوتاه نمی‌آییم

    سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده انتظامی کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قاطعانه و بدون اغماض در برابر بی‌قانونی و هنجارشکنی می‌ایستیم و همه از استکبار جهانی تا اشرار و هنجارشکنان عفاف و حجاب بدانند ما در مقابل آن‌ها خواهیم ایستاد.

    یکشنبه 1 مرداد 1402