پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

خبر برگزیده

  • سواد پیشگیری از بیماری در وزارت بهداشت وجود ندارد، وظیفه حوزه علمیه است که آن را احیا کند

    دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی حوزه علمیه گفت: سواد پیشگیری از بیماری در وزارت بهداشت وجود ندارد، وظیفه حوزه علمیه است که آن را احیا کند و این با احداث بیمارستان‌ها و نام‌گذاری آن‌ها به نام اهل‌بیت (ع) قابل‌حل نیست، اگر وزارت بهداشت فقر دانشی و تخصصی پیدا کرد ما در حوزه علمیه متکفل آن می‌شویم و روایات سلامت را تبلیغ می‌کنیم.

    یکشنبه 18 تیر 1402

    سواد پیشگیری از بیماری در وزارت بهداشت وجود ندارد،  وظیفه حوزه علمیه است که آن را احیا کند
  • آزادراه شیراز-اصفهان به عنوان یکی از طولانی‌ترین آزادراه های کشور امسال بهره‌‎برداری می‌شود

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به در دست ساخت بودن هزار و ۳۸ کیلومتر آزادراه در کشور گفت: طولانی‌ترین آزادراه کشور امسال بهره‌برداری می‌شود.

    یکشنبه 18 تیر 1402
  • طعم شیرین راه اندازی مجدد یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدی استان فارس

    سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از تعامل سازنده و هم‌افزایی بین بخشی پنج دستگاه اجرایی جهت پیشگیری از تعطیلی و حل مشکلات یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت‌های تولیدی کمربند ایمنی در کشور خبر داد.+ تحلیل خبر

    شنبه 17 تیر 1402
  • ثبت «گرم‌ترین هفته تیر ماه» طی هفته آینده در کشور

    رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اعلام کرد که در هفته آینده گرمترین هفته تیرماه ثبت خواهد شد.

    شنبه 17 تیر 1402
  • حقوق‌ها تغییر می‌کند

    مدیرعامل صندوق بازنشستگان کشور گفت: ۹ هزار میلیارد تومان بودجه در قالب مناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تا پایان تیرماه تعیین تکلیف می‌شود.

    شنبه 17 تیر 1402
  • بدون عذر و بهانه وام مشاغل خانگی را پرداخت کنید

    معاون اشتغال وزارت کار با اشاره به تصویب پرداخت ۴۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و وام مشاغل خانگی در سال جاری از ابلاغ پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به هشت بانک خبر داد و گفت: هیچ بهانه‌ای برای عدم پرداخت پذیرفته نیست. این بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی هستند و سرپرستان بانک‌های استانی باید موضوع را پیگیری و با آنها برخورد کنند.

    شنبه 17 تیر 1402
  • ضرورت شناسایی و احصای مشکلات مردم

    استاندار فارس در حاشیه ملاقات مردمی در شهرستان گراش بر ضرورت شناسایی و احصای مشکلات مردم تاکید کرد و اظهار داشت: می‌بایست با همه توان در خدمت مردم، جوانان و نوجوانان باشیم.+ تحلیل خبر

    جمعه 16 تیر 1402
  • هزینه سالانه دیالیز برای هر بیمار بیش از یک میلیارد تومان است

    مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران گفت: هزینه سالانه دیالیز برای هر بیمار بیش از یک میلیارد تومان است.

    جمعه 16 تیر 1402
  • درباره احتمال تخلف شرکت‌های بورسی ستاد اجرایی فرمان امام نمی‌توان پاسخ دقیق داد

    عشقی در پاسخ به سؤال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه چگونه یک بی‌دقتی در دبیرخانه (توضیح وزیر اقتصاد درباره چرایی نشت اطلاعات نرخ خوراک) که منجر به زیان قابل توجه سهامداران شده را می‌توان توجیه کرد، گفت: به همین دلیل است که موضوع را به طور جدی پیگیری می‌کنیم و تمام معاملات آن روزها (پس از ۱۷ اردیبهشت) به دقت در حال بررسی است و هنوز درباره بررسی‌ها نمی‌توان نتیجه‌ای را اعلام کرد و به محض دریافت نتیجه آن را اعلام می‌کنیم.

    جمعه 16 تیر 1402
  • به سمت حذف کنکور حرکت می‌کنیم

    رئیس سازمان سنجش با تاکید بر اینکه کم کم به سمت حذف کنکور حرکت می‌کنیم، گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد پذیرش در دانشگاه‌ها از طریق پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌شود.

    جمعه 16 تیر 1402
  • آمادگی برای گسترش همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی فارس با کشور بولیوی

    استاندار فارس در دیدار با «رومینا گوادالوپه پرز راموس» سفیر بولیوی در ایران درخصوص گسترش همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی این استان با کشور بولیوی اعلام آمادگی کرد.+ تحلیل خبر

    چهار شنبه 14 تیر 1402
  • شناسایی 95 واحد آلاینده هوا در فارس طی سه ماه امسال

    مصرف سوخت مازوت صنایع در زمستان سال گذشته به یکی از منابع آلایندگی هوای برخی از شهرها تبدیل شده بود؛ موضوعی که در ادامه منجر به واکنش‌هایی شد و با شرایط کمبود سوخت پاک در نهایت صنایع با تصمیم هیئت وزیران به استفاده از سوخت جایگزین مازوت روی آوردند.

    چهار شنبه 14 تیر 1402
  • کاهش سه برابری سرانه هر فرد از منابع آبی

    وزیر نیرو گفت: بررسی آمار نشان می‌دهد در سال ۱۳۷۰ شمسی میزان منابع آب تجدیدپذیر کشور، بالغ بر ۱۳۰ میلیارد مترمکعب بود که باعث شده، سرانه آب کشور رقمی معادل ۳۶۰۰ متر مکعب باشد، اما اکنون سرانه آب هر فرد از منابع آب تجدیدپذیر به ۱۲۰۰ متر مکعب رسیده که بیانگر کاهش سه برابری است.

    چهار شنبه 14 تیر 1402
  • اجرای احکام قضایی در شبکه بانکی به‌صورت برخط و آنی با سامانه «سیاق»

    معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت که با بهره‌گیری از سامانه یکپارچه احکام قضائی (سیاق)، زمینه برای ابلاغ و اجرای برخط و لحظه‌ای احکام قضایی در شبکه بانکی فراهم شد.

    چهار شنبه 14 تیر 1402
  • مدیریت شهری باید همواره شنونده نقدها و نظرات باشد

    شهردار کلان‌شهر شیراز با بیان اینکه امیدآفرینی در شرایط کنونی باید به یک اصل تبدیل شود، گفت: به عنوان نماینده مردم وارد شورا شدم و هیچ تمایلی برای تصدی پست شهرداری نداشتم، حدود ۹ ماه از شهردار شدنم می‌گذرد و از زمانی که شهردار شدم نه پشیمان هستم نه دو دل.+ تحلیل خبر

    سه شنبه 13 تیر 1402
  • چک‌های قدیمی فقط در بانک خودشان پذیرفته می‌شوند

    طبق اعلام بانک مرکزی، با گذشت بیش از دو سال از اجرایی شدن قانون جدید چک، چک‌های جدید بنفش‌رنگ که الزام ثبت و تأیید در سامانه صیاد دارند مورد اقبال عمومی بوده و براساس آخرین آمار، ۸۷.۵ درصد چک‌های وصول‌شده از چک‌های جدید بوده است.

    سه شنبه 13 تیر 1402