پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

خبر برگزیده

  • بانک‌ها برای تسهیلات خرد فقط یک ضامن بگیرند

    رئیس‌کل بانک مرکزی یکی از مسائل اصلی در زمینه تسهیلات خرد را مسئله ضمانت عنوان و تصریح کرد: برخی از مردم از فرآیند طولانی اعطای تسهیلات خرد و ضمانت‌ها ناراضی هستند. مقررات بانک مرکزی در زمینه تسهیلات خرد فقط یک ضامن است. از همکارانم در نظام بانکی می‌خواهم طبق قانون، این موضوع را رعایت کنند و از تسهیلات گیرندگان خرد، بیش از یک ضامن دریافت نشود.

    شنبه 3 تیر 1402

    بانک‌ها برای تسهیلات خرد  فقط یک ضامن بگیرند
  • قوای سه گانه روی لایحه حجاب وفاق دارند

    معاون اول قوه‌قضاییه گفت: لایحه مربوط به حجاب در کمیسیون قضایی مجلس در حال بررسی است، از نخبگان دعوت شده و به صورت جدی روی آن کار می‌شود. قوای سه گانه روی این لایحه وفاق دارند.

    شنبه 3 تیر 1402
  • روند کاهشی سرطان معده و افزایشی سرطان روده در کشور

    رئیس انجمن آندوسکوپی‌های گوارشی ایران گفت: روند سرطان معده در کشور رو به کاهش است، اما هنوز هم سرطان معده بیشترین علت مرگ‌های ناشی از سرطان را در هر دو جنس به خود اختصاص داده و بیماری خطرناک و پرشماری در کشور محسوب می‌شود. از طرفی ابتلا به سرطان روده بزرگ روند رو به افزایش دارد و پیش بینی این است که با روند فعلی حدود ۱۰ سال آینده تعداد تشخیص سرطان روده بزرگ حدود دو برابر افزایش یابد.+ تحلیل خبر

    جمعه 2 تیر 1402
  • جزئیات تصحیح برگه‌ها در امتحانات نهایی دانش‌آموزان با روش جدید

    معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش جزئیات تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی مدارس را با روش جدید تشریح کرد.

    جمعه 2 تیر 1402
  • شرایط جدید اعتبارسنجی مشتریان بانک‌ها

    معاون نظارت بانک مرکزی تاکید کرد: نسخه جدید طی یک ماه آینده عملیاتی شده و برای اجرا در اختیار شبکه بانکی قرار خواهد گرفت.

    جمعه 2 تیر 1402
  • حجاب آقایان را به لایحه عفاف اضافه می‌کنیم

    علیرضا پاک‌فطرت نماینده شیراز می‌گوید: مردی که کلی از بدنش را خالکوبی کرده و آن را نمایان می‌کند، حجابش را در یک کشور اسلامی رعایت کرده است؟ مرد یا پسری که مثلاً روی موتور می‌نشیند یا در رستوران روی صندلی نشسته است تا کمرش پیداست، آیا آن فرد الگوی حجاب را رعایت کرده است؟ اینها باید بررسی شود.

    جمعه 2 تیر 1402
  • لزوم صیانت و حفاظت همه‌جانبه از اطلاعات و داده‌های مرتبط با مردم

    رئیس قوه قضاییه گفت: در تمام جنبه‌های ناظر بر توسعه دادرسی الکترونیکی باید حداکثر اهتمام و توجه را به خرج داد تا اطلاعات و داده‌های مرتبط با مردم فقط به رؤیت مسئول و متولی مربوطه برسد.+ تحلیل خبر

    چهار شنبه 31 خرداد 1402
  • از سال تحصیلی آینده جذب معلمانِ با رشته‌های غیرمرتبط ممکن نیست

    رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: از سال تحصیلی آینده معلمان جدید با رشته‌های غیرمرتبط در مدارس غیردولتی اجازه به کارگیری ندارند. آن‌هایی که از سالهای قبل به مدارس غیردولتی خدمت‌رسانی کرده‌اند، همچنان می‌توانند به همکاری ادامه دهند و جدا از دوره‌هایی که برای همه معلمان برگزار خواهد شد، برای این دسته از معلمان دوره‌های دیگری هم‌راستا با رشته و مقطعی که تدریس می‌کنند، برگزار خواهیم کرد.

    چهار شنبه 31 خرداد 1402
  • مجلس به لغو بخشنامه وزارت کشور قانع نیست

    یک نماینده مجلس تاکید کرد: مجلس راضی به فقط لغو بخشنامه نیست، عزل آقای غلامرضا خواسته همه نمایندگان است، الان بیش از ۱۰۰ نماینده استیضاح وزیر کشور را امضا کردند تا شنبه اگر عزلی صورت نگیرد، استیضاح قطعی است.

    چهار شنبه 31 خرداد 1402
  • خرید و فروش طلا و سکه فقط با فاکتور قابل استعلام

    معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کرد که همه اصناف و واحدهای سکه و طلا بایستی هنگام فروش سکه و طلا اعم از مصنوعات و آب شده، نسبت به صدور فاکتور ثبت شده در سامانه جامع تجارت و ارائه آن به مشتری اقدام کنند.

    چهار شنبه 31 خرداد 1402
  • رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: همچنان قصه پرغصه دارو و تجهیزات پزشکی ادامه دارد

    وزیر بهداشت، با حضور در مجلس شورای اسلامی، گزارشی از حوزه دارو و تجهیزات پزشکی ارائه داد و در ادامه، نمایندگان مجلس نیز دیدگاه‌های خودشان را مطرح کردند.+ تحلیل خبر

    سه شنبه 30 خرداد 1402
  • طالبان هم بنزین ایران را نخواست

    وی با اشاره به اینکه مدت زمانی است که کشور عراق و افغانستان بنزین خود را از کشورهای ازبکستان و روسیه خریداری می‌کنند و استاندارد کالاهای ورودی خود را افزایش داده‌اند، گفت: بالا رفتن کیفیت محصولات صادراتی دلیل بازگشت بنزین از سوی طالبان بوده و این کشورها دیگر هر کالایی را با هر کیفیتی نمی‌پذیرند.

    سه شنبه 30 خرداد 1402
  • هر ۷ دقیقه یک ایرانی به این بیماری مبتلا می‌شود

    رئیس انجمن آلزایمر ایران از شناسایی ۴۰۰ مبتلای جدید به آلزایمر در کشور خبر داد و گفت: بیش از یک میلیون نفر در کشور مبتلا به دمانس (انواع مشکلات شناختی) که ۷۰ درصد آن را آلزایمر تشکیل می‌دهد، هستند و می‌توان گفت هر هفت دقیقه یک نفر به این بیماری مبتلا می‌شود.

    سه شنبه 30 خرداد 1402
  • مکاتبه با رئیس‌جمهور و وزارت بهداشت برای تأمین داروی جانبازان اعصاب و روان

    رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: درخصوص تأمین داروی جانبازان اعصاب و روان با وزیر بهداشت و رئیس‌جمهور مکاتبه کرده‌ایم و گفته‌ایم نگران کمبود و یا نبود بعضی از داروها به خصوص بچه‌های اعصاب و روان هستیم.

    سه شنبه 30 خرداد 1402
  • ۴۸۰ هزار میلیارد تومان در سال۱۴۰۰ کسری بودجه داشتیم ولی آن را جبران کردیم

    رئیس‌جمهور گفت: برنامه هفتم براساس سیاست‌های ابلاغی و آسیب شناسی از شش برنامه گذشته تهیه شد هم‌چنین با نگاه براساس توان و ظرفیت‌های دولتی و خصوصی و چالش‌ها و موانع و رفع آن‌ها و دستیابی به توسعه تهیه شد.+ تحلیل خبر

    دوشنبه 29 خرداد 1402
  • حمله‌ شوروی علیه مردم افغانستان، از تجاوز آمریکا بدتر بود

    هبت‌الله از روسای اطلاعات و فرهنگ رژیم طالبان خواست که در شرح و بیان داستان‌های مقابله مردم با شوروی و آمریکا، تلاش کنند. او از روسای اطلاعات و فرهنگ، به عنوان «مترجمان» یاد کرد و به آنان گوشزد کرد که موضع طالبان را برای مردم به درستی و با دقت ترجمه کنند.

    دوشنبه 29 خرداد 1402