پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

خبر برگزیده

  • محتکران اراضی مسکونی تنها شش ماه فرصت دارند که آن را بسازند

    وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: طبق مصوبه شورای معماری و شهرسازی پهنه‌هایی که با کاربری مسکونی بیش از ۱۰ سال از اقدام به ساخت نکردند شش ماه فرصت دادند که خانه سازی را شروع کنند و اگر اقدام پروانه ساختمانی نکنند، شورای معماری و شهرسازی برای تغییر تفطیلی این اراضی اقدام می‌کند.

    دوشنبه 15 خرداد 1402

    محتکران اراضی مسکونی تنها شش ماه فرصت دارند که آن را بسازند
  • ظرفیت نخبگان برای حل مسائل اساسی استان فارس مورد استفاده قرار می‌گیرد

    معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس بر اهمیت استفاده از ظرفیت استانی نخبگان در نظام حکمرانی و شناسایی و رفع مشکلات هر منطقه با بهره‌گیری از این ظرفیت تاکید کرد و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان در نظام حکمرانی و استفاده از پتانسیل و قابلیت‌های علمی هر استان برای حل مشکلات و مسائل اساسی مناطق مختلف در دستورکار دولت سیزدهم قرار دارد؛ در حال حاضر این رویکرد در استان فارس با راه‌اندازی پژوهشکده حکمرانی دنبال شده است.

    دوشنبه 15 خرداد 1402
  • وضعیت ما را درک کنید

    عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق در گفتگو با روزنامه المصری الیوم با اشاره به بحران آب در این کشور تاکید کرد که ایران و ترکیه باید وضعیت آبی ما را درک کنند.+ تحلیل خبر

    جمعه 12 خرداد 1402
  • آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب خام و پساب تصفیه نشده ممنوع است

    معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت سلامت محصولات کشاورزی، از برخورد قاطع با کشاورزانی خبر داد که از فاضلاب شهری و تصفیه نشده برای آبیاری مزارع استفاده می‌کنند.

    جمعه 12 خرداد 1402
  • برخی روش های اجرایی طرح نهضت ملی مسکن را اصلاح کنید

    با توجه به بررسی‌های کارشناسی دقیق صورت گرفته (به شرح مستندات پیوست) برآورد ساخت یک واحد ۷۷ متری در بازه زمانی دو ساله، حداقل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خواهد بود. با کسر مبلغ وام (۵۵۰ میلیون تومان) آورده مردم یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان است. یعنی هر متقاضی ماهانه حدود ۴۸ میلیون تومان برای ساخت خانه باید پرداخت کند. مبرهن است که این مبلغ، از استعانت اکثر توده جامعه خارج و در عوض به سود دلالان و به تبع آن، افزایش قیمت افسارگسیخته مسکن در آینده خواهد بود.

    جمعه 12 خرداد 1402
  • چهار برابر مسکن مهر، زمین به نهضت ملی مسکن تعلق گرفته است

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره با یکی از روش‌های در پیش گرفته شده در اجرای طرح نهضت ملی مسکن مبنی بر ارائه زمین به مردم برای ساخت واحدهای یک طبقه گفت: تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۳۱ هزار هکتار زمین اختصاص یافته است.

    جمعه 12 خرداد 1402
  • راهی جز تعامل بین دو کشور ایران و افغانستان وجود ندارد

    در پی درگیری‌های اخیر میان نیروهای مرزبانی ایران و نیروهای طالبان، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه دولت طالبان گفت که دولتش نمی‌خواهد روابطش با کشورهای همسایه، از جمله ایران خراب شود و خواستار حل‌وفصل دیپلماتیک مناقشات موجود شد.

    چهار شنبه 10 خرداد 1402
  • دستگاه های اجرایی معطل آزمون استخدامی نخواهند ماند

    معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور اعلام کرد: طبق سازوکار اتخاذ شده دستگاه‌های اجرایی به تناسب ظرفیت و بودجه می‌توانند نیروی انسانی مورد نیاز خود را جذب کنند و دستگاه‌ها با داشتن شرایط لازم معطل آزمون استخدامی نخواهند ماند.

    چهار شنبه 10 خرداد 1402
  • مجوز دانشگاه‌ها برای جذب ۲۰ درصد اساتید خود از بین استعدادهای درخشان

    قائم مقام وزیر علوم با بیان اینکه هر دانشگاه اجازه جذب ۲۰ درصد از استعدادهای درخشان خود را به عنوان استاد دارد، گفت: دانشگاه‌ها از این ظرفیت استفاده کنند و اجازه ندهند نخبگان از دانشگاه بروند.

    چهار شنبه 10 خرداد 1402
  • همه باید بتوانند درآمد و هزینه شهرها را ببینند

    وزیر کشور گفت که شفاف سازی یعنی درآمد شهری را همه ببینند و مشخص شود درآمدها در کجا هزینه شده است.

    چهار شنبه 10 خرداد 1402
  • حتی یک متر از زمین‌های مسکن مهر کارشناسی نشده بود!

    معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: وجب به وجب ۳۰ هزار هکتار اراضی که به طرح نهضت ملی مسکن الحاق شده در کمیته‌های کارشناسی و فنی مورد بررسی قرار گرفته اما حتی یک مترمربع از زمین‌های پروژه مسکن مهر که مصوبه شورای عالی را اخذ کرد در جلسات کارشناسی بررسی نشده بود.+ تحلیل خبر

    سه شنبه 9 خرداد 1402
  • در لایحه عفاف و حجاب فقط گفته شده «می‌گیریم، می‌بندیم و جریمه می‌کنیم»

    یک نماینده مجلس درباره لایحه عفاف و حجاب گفت: نمی‌خواهم بگویم لایحه خوب است یا بد، اما این لایحه را خواندم تقریبا دائم در آن گفته شده می‌گیریم، می‌بندیم و جریمه می‌کنیم ولی اصلاً نگفته‌ایم کجا تشویق، ترغیب، حمایت و هدایت می‌کنیم. این موارد داخلش نیست و این یکطرفه به قاضی رفتن است.

    سه شنبه 9 خرداد 1402
  • هشدار نماینده مجلس نسبت به حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: معتقدم دولت نباید به این شکل با ارز بازی می‌کرد اما اگر حالا بخواهد ارز ترجیحی را قطع کند باید منتظر جهش قیمتی هم باشد.

    سه شنبه 9 خرداد 1402
  • از دغدغه مردم درباره حجاب استقبال می‌کنیم

    رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه مردم متدین از طریق تریبون‌های مختلف، نظرات و دغدغه‌های خود را در قبال مقوله ناهنجاری‌های اجتماعی طرح می‌کنند، گفت: این موضوع خیلی امر مبارکی است البته در این اثناء همانطور که مردم متدین ما عنایت دارند، نباید در وحدت جامعه خلل ایجاد شود و فضای دوقطبی شکل گیرد.

    سه شنبه 9 خرداد 1402
  • فارس با بحران ۱۰۰ درصدی آب مواجه است

    به عقیده کارشناسان؛ پدیده تغییر اقلیم اثرات منفی زیادی را بر سیستم‌های مختلف می‌گذارد که در این میان سیستم منابع آب از اصلی‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود که نقش اساسی در زندگی شهروندان به خصوص مناطق روستایی است.+ تحلیل خبر

    دوشنبه 8 خرداد 1402
  • سهمیه‌بندی جدید بنزین اعلام شد

    به نظر می‌رسد که دولت بالاخره از طرح بنزینی جدید خود رونمایی کرد. طرحی که بر اساس آن بنزین آزاد هم سهمیه‌بندی می‌شود و هر خودرو میزان مشخصی بنزین آزاد می‌تواند مصرف کند.

    دوشنبه 8 خرداد 1402