پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

خبر برگزیده

  • زمان تعیین سرنوشت فرارسیده است

    رئیس‌جمهوری روسیه در سخنانی تاکید کرد که مسکو نیازی به معیارهای تحمیل شده از خارج ندارد و زمان تعیین سرنوشت و مبارزه برای حق فرارسیده است.

    دوشنبه 8 خرداد 1402

    زمان تعیین سرنوشت فرارسیده است
  • جزییات جدید از احتمال حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: وقتی دولت نتواند زنجیره‌های بعد از اختصاص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان را کنترل کند و وقتی که فردی ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان را دریافت می‌کند اما کالای وارد شده را با ارز بازار آزاد به مردم می‌فروشد چرا باید چنین رانتی وجود داشته باشد و این رانت در اختیار برخی از افراد ایجاد شود؟

    دوشنبه 8 خرداد 1402
  • سلامت از اولویت افتاده است

    عضو شورای عالی نظام پزشکی، به تشریح مهم‌ترین چالش‌های حوزه سلامت و جامعه پزشکی کشور پرداخت و نسبت به تبعات هجمه‌ها علیه حرفه پزشکی و مهاجرت‌هایی که اتفاق می‌افتد، هشدار داد.+ تحلیل خبر

    یکشنبه 7 خرداد 1402
  • خاک زراعی ما به کشورهای عربی قاچاق می‌شود

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به قاچاق مواد معدنی کشور، گفت: مقدار زیادی از مواد خام کشور از جمله خاک زراعی ما به کشورهای عربی قاچاق و در باغچه‌های آن‌ها استفاده می‌شود. از سوی دیگر حتی کسانی که معدن دار هستند بهره مالکانه کمی پرداخت می‌کنند.

    یکشنبه 7 خرداد 1402
  • لزوم فعالیت ویژه برای تکمیل مراحل اجرایی فاز یک خط ۲ مترو شیراز

    شهردار کلان‌شهر شیراز بر لزوم فعالیت ویژه برای تکمیل مراحل اجرایی فاز یک خط ۲، به لحاظ بهره‌برداری و استفاده شهروندان در ساعات بیشتری از این خط جنوبی-شمالی تأکید کرد.

    یکشنبه 7 خرداد 1402
  • ایران را اصلاح می‌کنیم!

    ایندیپدنت فارسی نوشت: گروه طالبان با انتشار ترانه‌ای توهین آمیز، ایران را تهدید کرد.

    یکشنبه 7 خرداد 1402
  • مسیر فعلی برای غلبه بر گرانی درست نیست

    رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قول می‌دهیم در یک برنامه ۵ ساله به ثبات اقتصادی برسیم و بر گرانی و تورم غلبه پیدا کنیم چرا که مسیر الان درست نیست.+ تحلیل خبر

    شنبه 6 خرداد 1402
  • سالانه ۵۰۰ هزار جنین در کشور سقط می‌شوند

    زینب اختری سقط جنین را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در زمینه قبح‌زدایی به جای سقط جنین، اصلاح ختم بارداری رواج یافته تا روح را آزار ندهد.

    شنبه 6 خرداد 1402
  • دست به حمله پیشدستانه هسته‌ای خواهیم زد

    معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه با اشاره به طولانی شدن جنگ در اوکراین از احتمال حمله پیشدستانه روس‌ها هم خبر داد.

    شنبه 6 خرداد 1402
  • پیش بینی کسری بودجه در صورت تثبیت نرخ ارز

    مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با عنوان «تحلیلی بر منابع تبصره «۱۴» در قانون بودجه سال ۱۴۰۲» تاکید دارد؛ مطابق محاسبات کارشناسی در صورت تداوم سیاست تثبیت نرخ ارز ۲۸۵۰۰ تومانی، منابع هدفمندی با عدم تحقق حدود ۱۴۸ هزار میلیارد تومان همراه خواهد بود.

    شنبه 6 خرداد 1402
  • افغانی‌ها با مصالح ایرانی سد کجکی را ساخته و مسیر آب را به روی ما بستند

    شمارش معکوس بی آبی در سیستان به صدا درآمده و چیزی به پایان آن باقی نمانده است. اگر حق آبه هیرمند (شاهرگ حیاتی) منطقه سیستان از سوی دولت طالبان پرداخت نشود با موجی از مهاجرت‌ها در نیمه شمالی استان مواجه می‌شویم و در آینده نزدیک این منطقه به برهوتی خالی از سکنه تبدیل خواهد شد.+ تحلیل خبر

    جمعه 5 خرداد 1402
  • برخی دستگاه‌های اجرایی دچار بی‌برنامگی و روزمرگی هستند

    رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: دولت سیزدهم با عزمی راسخ به دنبال رفع مشکلات بخش خصوصی و کاهش میزان دخالت دولت در اقتصاد و شکوفایی اقتصاد مردمی است و این سازمان هم با هر دستگاه دولتی که در اجرای قوانین و در این راستا تخطی کند برخورد خواهد کرد.

    جمعه 5 خرداد 1402
  • همکاری صنایع فارس و بوشهر برای گذر از نقطه اوج مصرف برق تابستانی ستودنی است

    مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس با تقدیر از صنعتگران و صاحبان صنایع که در طرح مدیریت مصرف برق تابستانی شرکت کردند اظهار داشت: صنایع فارس پیشتاز همراهی در مدیریت مصرف برای گذر از نقطه اوج مصرف برق تابستانی هستند، قطعاً بدون این همراهی‌ها پیمودن راه تأمین و انتقال برق در فصول گرم میسر نیست.

    جمعه 5 خرداد 1402
  • از اول تشکیل مجلس یازدهم اعتقاد داشتم که این مجلس انقلابی است

    به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامیز با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

    جمعه 5 خرداد 1402
  • قانون زیاد داریم، مشکل در اجراست

    رئیس قوه قضاییه گفت: چنانچه به مقوله مهار تورم و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اهتمام کامل و جامع نشود، به دنبال آن بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و … حادث می‌شود.+ تحلیل خبر

    چهار شنبه 3 خرداد 1402
  • چرا شبکه امید باید تعطیل شود؟

    از مدت‌ها قبل زمزمه تعطیلی شبکه امید به گوش می‌رسید حالا اخیراً محمد سرشار، مدیر سابق شبکه کودک در پی این ماجرا مطالبی را عنوان کرده است.

    چهار شنبه 3 خرداد 1402