پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

خبر برگزیده

  • با افتخار مسافر اولین پرواز هواپیمای بومی خواهم بود

    رئیس سازمان هواپیمایی اظهار داشت: به عنوان عالی‌ترین سطح مقام صنعت هوانوردی با افتخار در پروازهای تست خواهم بود. مردم مطمئن باشند که هواپیمای بومی آبروی ما خواهد بود. قول می‌دهم خودم اولین مسافر اولین پرواز هواپیمای بومی باشم.

    یکشنبه 24 اردیبهشت 1402

    با افتخار مسافر اولین پرواز هواپیمای بومی خواهم بود
  • امنیت مردم در تمام بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی حفظ شود

    مرجع تقلید شیعیان گفت: باید امنیت مردم در تمام حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی حفظ شود.

    یکشنبه 24 اردیبهشت 1402
  • سرانه مطالعه کشور ۳۳ دقیقه است

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در بحثی که برای پیمایش مصرف فرهنگی کشور داشتیم به استثنای کتب درسی، دانشگاهی، ادعیه و نظایر آن، سرانه مطالعه کشور ۳۳ دقیقه مطرح شده است.

    یکشنبه 24 اردیبهشت 1402
  • ائمه نماز جمعه باید مراقب اظهارنظرهای خود باشند

    به گزارش تابناک، امام جمعه موقت تهران گفت: ما ائمه نماز جمعه باید مراقب اظهارنظرهای خود باشیم و نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی هم باید مراقبت کنند. جامعه ما ظرفیت ابتلا به حواشی اعصاب خردکن را ندارد و همه باید پای کار حل مسائل کشور باشند.+ تحلیل خبر

    شنبه 23 اردیبهشت 1402
  • خودکشی 60 جوان استان کهگیلویه و بویراحمد در 3 سال به دلیل فقر و بیکاری

    یکی از نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس در ارتباط با آمار خودکشی گفت: آمار این استان در خودکشی بسیار بالا است بگونه‌ای که در یکی از مناطق، طی سه سال شاهد خودکشی ۶۰ جوان به دلایل فقر، اعتیاد، بیکاری و کمبود امکانات هستیم.

    شنبه 23 اردیبهشت 1402
  • رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: تقویت ریال باید اولویت سیاست‌گذار باشد تا مردم نگران ارزش پول خود نباشد

    به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در دیدار بی‌واسطه با جمعی از صادرکنندگان، واردکنندگان و تولیدکنندگان که به منظور بررسی مشکلات حوزه تجارت خارجی کشور برگزار شد، گفت: پول ملی ما ریال است و تقویت ریال باید اولویت سیاست‌گذار باشد تا مردم نگران ارزش پول خود نباشد.

    شنبه 23 اردیبهشت 1402
  • تحریم منجر به عدم تناسب عرضه و تقاضا شده است

    سازمان هواپیمایی کشوری درباره گرانی و نایاب شدن نرخ بلیت هواپیما در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کمبود بلیت هواپیما همواره در سال‌های گذشته مطرح بوده، این در حالی است که به دلیل تحریم‌های تحمیلی با محدودیت مواجه بوده و همین امر منجر به عدم تناسب عرضه و تقاضا در این بخش شده است.

    شنبه 23 اردیبهشت 1402
  • خودروسازان در صورت مقصر بودن در تصادفات باید خسارت بپردازند

    فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی گفت: در بررسی صحنه تصادفات و علل آن چنانچه محرز شود خودروساز مقصر بوده است باید خسارت پرداخت کند.+ تحلیل خبر

    جمعه 22 اردیبهشت 1402
  • چرا باید ۴۳ درصد از تصادفی‌ها در بیمارستان جان دهند؟!

    گزارش‌های مأموران بیمه نیز این موضوع را تأیید کرده است. به گفته آنها، اکثر تصادفی‌ها در بیمارستان، به دلیل خونریزی داخلی یا ضربه به سر (عدم تشخیص این موضوع توسط بیمارستان)، جان خود را از دست می‌دهند.

    جمعه 22 اردیبهشت 1402
  • یارانه خرید کتاب را دو برابر کردیم

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیش از ۳ هزار ناشر در نمایشگاه کتاب حضور دارند و نظام حمایتی یارانه‌ای نمایشگاه را گسترش دادیم و دو برابر شده است.

    جمعه 22 اردیبهشت 1402
  • رمز ارز را پول و مال نمی‌دانم

    رئیس شورای فقهی بانک مرکزی اظهار داشت: اعلام کرده‌ام که رمز ارز را پول و فراتر از آن یعنی رمزارزها را مال نمی‌دانم. مال آن چیزی است که عقلا برای آن مالیت و ارزش قائل هستند و رمز ارزها هنوز به چنین نقطه‌ای نرسیدند که عقلای عالم آن را مال بدانند.

    جمعه 22 اردیبهشت 1402
  • فقط با «شفافیت» می‌توان جلوی «فساد» را گرفت

    رئیس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از برخی از دخالت‌های اعضای شوراهای شهر کشور در انتصابات بر ضرورت به کارگیری افراد به ویژه شهردارها با توجه به تخصص و کارآمدی تاکید کرد و گفت: متاسفانه در برخی مواقع شاهدیم که شوراهای شهر به جای نظارت، در عزل و نصب‌ها دخالت می‌کنند.+ تحلیل خبر

    چهار شنبه 20 اردیبهشت 1402
  • موفقیت چشمگیر ایران در زمینه پیوند کبد و کلیه در دنیا

    رئیس جامعه جراحان ایران به انجام بیش از ۶ هزار پیوند کبد در کشور اشاره کرد و گفت: ایران در زمینه پیوند کلیه و کبد در سال‌های اخیر دستاوردهای چشمگیری داشته است و اکنون پیوند لوزالمعده نیز برای بیماران با موفقیت انجام می‌شود.

    چهار شنبه 20 اردیبهشت 1402
  • از این به بعد بانک مرکزی ارز را مستقیم می‌خرد و مستقیم می‌فروشد

    رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به اینکه چرا واحد تولیدی باید ارز خود را به بانک مرکزی بفروشد، گفت: از واحدهای تولیدی بپرسید کدام یک از نیازهای تولید را با ارز بازار آزاد تأمین می‌کنید که ارز حاصل از فروش را می‌خواهید با نرخ آزاد در بازار به فروش برسانید؟

    چهار شنبه 20 اردیبهشت 1402
  • تحریم‌های ظالمانه سبب جان‌باختن ۶۶۲ بیمار تالاسمی در کشور شد

    رئیس انجمن حمایت از بیماران تالاسمی گفت: با اینکه افزون بر ۸۰ درصد از داروهای مورد نیاز بیماران تالاسمی در داخل تولید می‌شود اما، به دلیل تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، ۶۶۲ بیمار مبتلا به این بیماری در یکسال اخیر جان خود را از دست دادند.+ تحلیل خبر

    سه شنبه 19 اردیبهشت 1402
  • راه‌حل رقابتی شدن بازار خودرو واردات است

    سخنگوی شورای رقابت با تاکید بر اینکه راه‌حل رقابتی شدن بازار واردات خودرو است، عنوان کرد: زمانی که بازار به شکل غیرمعقولی محدود شده است به سمت قیمت‌های بالاتر گرایش دارد. اگر اجازه دهیم درصدی از خودروها وارد شوند رفاه مصرف‌کننده بیشتر می‌شود و خودروسازها از قیمت‌ها رضایت خواهند داشت.

    سه شنبه 19 اردیبهشت 1402