پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

خبر برگزیده

  • افغانستان رودخانه هیرمند را منحرف می‌کند

    سازمان فضایی ایران اعلام کرده که با استفاده از ماهواره خیام و پایش تصاویر آن متوجه شده که حکومت افغانستان مسیر رودخانه هیرمند را منحرف می‌کند.

    شنبه 30 اردیبهشت 1402

    افغانستان رودخانه هیرمند  را منحرف می‌کند
  • جهل، فقر و ظلم عامل سقوط و انحطاط جامعه است

    یکی از مراجع تقلید گفت: چگونه می‌شود که همدان در سینه کوه‌های الوند از مشکل کم‌آبی رنج ببرد. باید دقت کرد برای رفع مشکلات باید عوامل و ریشه‌های آن را پیدا کرد.

    شنبه 30 اردیبهشت 1402
  • 5/4 میلیون زوج نابارور در کشور داریم

    وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدامات انجام شده در حوزه افزایش جمعیت را تشریح کرد و گفت: در حوزه جمعیت، پوشش کامل بیمه خدمات ناباروری را محقق کردیم. 5/4 میلیون جمعیت کشور ما نابارور هستند و امکاناتی ایجاد کردیم تا بتوانند فرزنددار شوند. در همین راستا ۱۰۳ مرکز جدید درمان ناباروری در کل کشور و در همه استان‌ها ایجاد شده است.

    شنبه 30 اردیبهشت 1402
  • وقتی تورم مهار نشود مشکلات و پرونده‌های اجتماعی و اقتصادی نیز ایجاد می‌شود

    رئیس قوه قضاییه گفت: وقتی تورم مهار نشود، به تبع آن مشکلات و پرونده‌های اجتماعی و اقتصادی نیز ایجاد می‌گردد و حجم کار در دستگاه قضایی را زیادتر می‌کند.+ تحلیل خبر

    جمعه 29 اردیبهشت 1402
  • کاهش ۷۰ درصدی نرخ باروری ایران طی ۳۰ سال

    معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر ۱۰ درصد جمعیت کشور معادل ۷.۵ میلیون نفر را افراد سالمند تشکیل داده‌اند.

    جمعه 29 اردیبهشت 1402
  • هیچ اولویتی را بالاتر از حل مشکلات اقتصادی مردم نمی‌دانم

    آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار با رئیس دفتر رئیس جمهور و مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت، گفت: بنده هیچ حرف و سفارشی جز خدمت به مردم و حل مشکلات معیشتی ایشان ندارم و امروز هیچ اولویتی را بالاتر از حل مشکلات اقتصادی نمی‌دانم.

    جمعه 29 اردیبهشت 1402
  • در بحث حجاب و عفاف، نگاه برخوردی را از شرعی به قانونی تبدیل می‌کنیم

    ۲۴ به گزارش ایسنا، سردار احمدرضا رادان در دیدار با امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، ضمن تشکر از مواضع حمایتی امام جمعه از مجموعه انتظامی و ایجاد هماهنگی بین اهل تشیع و تسنن در این استان به واسطه موقعیت استراتژیک و فرهنگی آن، گفت:‌ به اعتقاد صاحب‌نظران حوزه نظم و امنیت، گستردگی و تنوع مأموریت فراجا و اهمیت آن کم نظیر و چه‌بسا بی‌نظیر است، از مرز تا عمق محیط زیست خودمان این گستره مأموریتی آغاز شده و امتداد دارد؛ و در این گستره مأموریت تنوع قومیتی و جغرافیایی وجود دارد.

    جمعه 29 اردیبهشت 1402
  • مطالبی نگویید که مردم از اسلام زده شوند

    تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی در برنامه حضور گفت: نسل ما امروز نسل فهیمی است، دیگر با ۵۰ سال پیش فرق می‌کند، مطالبی نباید بگوییم که خدایی نکرده مردم از اسلام زده شوند.+ تحلیل خبر

    چهار شنبه 27 اردیبهشت 1402
  • برگزاری همایش ملی «زن - جامعه - امنیت» پنج شنبه 28 اردیبهشت ماه سال جاری

    رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان فارس از برگزاری همایش ملی«زن - جامعه - امنیت» پنج شنبه 28 اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی این مجمع در شیراز خبر داد.

    چهار شنبه 27 اردیبهشت 1402
  • مدیران باقی مانده از دولت روحانی سریع‌تر برکنار شوند

    وزیر کشور: در تغییر مدیران میانی سرعت‌مان کند است. به دستگاه‌ها تأکید شده که در خصوص کاهش به کارگیری مدیران میانی به جا مانده از دولت قبلی تلاش بیشتری صورت بگیرد.

    چهار شنبه 27 اردیبهشت 1402
  • باید تصمیمات بزرگی در عرصه سیاست کشور گرفته شود

    به گزارش رویداد ۲۴ ، تحلیل محمدرضا عارف از مشارکت بالای مردم ترکیه در انتخابات و مقایسه آن با ایران:
    احزاب مختلف در ترکیه به طور آزاد و با عبور از دخالت نظامیان، برنامه‌های خود را برای اتخاذ رأی مردم مطرح می‌کنند.

    چهار شنبه 27 اردیبهشت 1402
  • بیش از ۵۰ درصد منابع مالی کشور در تهران است

    به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، استاندار تهران گفت: با وجود تصویب بانک مرکزی، بانک‌ها منابع لازم را برای تسهیلات اشتغالزایی پرداخت نکردند. 

    سه شنبه 26 اردیبهشت 1402
  • دستگیری ۸ لیدر اصلی اعتصاب کارگری عسلویه

    تسنیم نوشت: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از دستگیری ۸ لیدر اصلی اعتصاب کارگری در منطقه پارس جنوبی خبر داد و گفت: این افراد با تلاش سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات شناسایی و دستگیر شدند.

    سه شنبه 26 اردیبهشت 1402
  • صندوق توسعه ملی به صندوق بدهی برای آیندگان تبدیل شده است

    رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه متاسفانه صندوق توسعه ملی به صندوق بدهی برای آیندگان تبدیل شده است، گفت: جایگاه صندوق توسعه ملی با یک بانک عوض شده است و به بنگاهی تبدیل شده است که صرفاً تسهیلات پرداخت می‌کند.

    سه شنبه 26 اردیبهشت 1402
  • کاهش 7/3 درصدی موالید در کشور

    سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه میزان موالید در کشور ۳.۷ درصد کاهش پیدا کرده است اما شیب کاهش کمتر بوده است؛ گفت: این موضوع نشان از تأثیر اجرای قانون جوانی جمعیت و فرهنگسازی دارد و می‌تواند سبب رهایی از سالخوردگی شود.

    سه شنبه 26 اردیبهشت 1402
  • در بازار خودرو هم مردم، هم خودروساز و هم حاکمیت ناراضی‌اند

    جلسه بررسی چالش‌ها و راهکارهای توسعه صنعت خودرو با حضور بخش‌های مختلف حاکمیتی و خصوصی در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد.+ تحلیل خبر

    یکشنبه 24 اردیبهشت 1402