پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

خبر برگزیده

  • وقتی می‌گوییم برنامه ششم توسعه پس از پنج سال، ۲۰ درصد محقق شده است، یعنی فاجعه!

    حسن لطفی می‌گوید: وقتی برنامه پنج‌ساله نوشته می‌شود، انتظار این است که محقق شود یا به اهداف متصور شده نزدیک شویم یعنی باید سالی ۲۰ درصد از برنامه‌ها به وقوع بپیوندد یا پیشرفت ببینیم. وقتی می‌گوییم برنامه ششم توسعه پس از پنج سال، ۲۰ درصد محقق شده است، یعنی فاجعه، چون به عبارتی سالی چهار درصد هم پیشرفت نداشته‌ایم.

    شنبه 20 خرداد 1402

    وقتی می‌گوییم برنامه ششم توسعه  پس از پنج سال، ۲۰ درصد محقق شده است، یعنی فاجعه!
  • اگر بلیط هواپیما گران نشود، عده‌ای اتوبوس‌سوار، هواپیماسوار می‌شوند!

    به گزارش رویداد ۲۴ ، سید رضا موسوی در واکنش به ابطال مجوز پرواز برخی ایرلاین‌های متخلف در مسیرهای داخلی، اظهار کرد: با این تصمیم سازمان هواپیمایی، حدود ۳۰ هزار نفر از هموطنان در مسیرهای داخلی ابطال و مسافران سرگردان می‌شوند.

    شنبه 20 خرداد 1402
  • بکارگیری تمام ظرفیت‌های موجود استان برای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت

    استاندار فارس برنامه‌ریزی عملیاتی را زمینه تحقق اجرای مردمی کاشت یک میلیارد درخت دانست و افزود: استفاده از تمام ظرفیت‌های استان و تعامل بین سازمانی در جهت تحقق مردمی کاشت یک میلیارد درخت مؤثر است.+ تحلیل خبر

    جمعه 19 خرداد 1402
  • کاش بتوانیم بگوییم در تحریم چگونه نفت می‌فروشیم

    بهادری جهرمی: هرجا توافق می‌کنیم که نفت بفروشیم و تجارت کنیم،۲۴ ساعت بعد آمریکا آنجا حاضر می‌شود تا آن توافق را بهم بزند. نمونه آن رئیس بانک مرکزی یکی از کشورهایی که با ما توافق کرده بود به دلیل تعاملات با ایران به واسطه فشار آمریکا برکنار شد.

    جمعه 19 خرداد 1402
  • پایین آمدن سن مهاجرت در ایران

    متاسفانه آمار و ارقام سال‌های اخیر می‌گوید که ذخیره هوش ایران و میانگین هوش ایرانیان در حال کاهش است و این روند قطعاً در آینده ایران تأثیر خواهد گذاشت.

    جمعه 19 خرداد 1402
  • در حال پیگیری برای رفع فیلتر گوگل پلی هستیم

    وزیر ارتباطات: نظر تخصصی ما در وزارت ارتباطات آن است که در بحث مسدودیت و رفع فیلتر گوگل پلی باید تجدیدنظر شود و این موضوع را نیز دنبال خواهیم کرد.

    جمعه 19 خرداد 1402
  • از سیاه چاله رشد منفی سرمایه‌گذاری خارج شدیم

    وزیر اقتصاد گفت: در سال ۱۴۰۱ هماهنگی با بازیگران مهم صورت گرفت و از رشد سرمایه‌گذاری منفی ۵ به رشد ۷.۷ درصد سال گذشته رسیدیم. بر این اساس از سیاه چاله رشد منفی سرمایه‌گذاری خارج شدیم.+ تحلیل خبر

    چهار شنبه 17 خرداد 1402
  • فروش کلیه از ۱۲۰ تا ۲۵۰ میلیون در شهرستان‌ها

    رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی کرمانشاه می‌گوید: «اهدا کننده و اهدا گیرنده کلیه بیرون از ضوابط انجمن بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان برای اهدای کلیه توافق می‌کنند.»

    چهار شنبه 17 خرداد 1402
  • کاهش ساعت کار کارمندان «قطعی» است؛ تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه، محل «اختلاف»

    در حال حاضر ساعت کار در طول هفته ۴۴ ساعت است که دولت در لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته آورده که ساعت کاری در طول هفته به ۴۲ ساعت و نیم کاهش یابد.

    چهار شنبه 17 خرداد 1402
  • «فتاح» توسط هیچ موشکی قابل انهدام نیست

    فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: موشک فتاح به دلیل نوع حرکت آن که در جهات و ارتفاع مختلف است توسط هیچ موشکی قابل انهدام نیست.

    چهار شنبه 17 خرداد 1402
  • اقتصاد کشور تورمی شده است

    به گزارش تابناک، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در خصوص قیمت‌های دستوری گفت: امروز تحریم‌های پرفشار خارجی و سابقه تورم که قبل از انقلاب آغاز شده، اقتصاد کشور را تورمی کرده است و در این شرایط، سیاست‌های پولی به تنهایی کارایی ندارد و نیاز به اقدامات دیگری هم در کنار سیاست‌های پولی و موازی است.+ تحلیل خبر

    سه شنبه 16 خرداد 1402
  • ۸۰ دختر دانش‌آموز در افغانستان مسموم شدند

    این نخستین حمله از این نوع به دانش‌آموزان دختر از زمان به قدرت رسیدن طالبان در سال ۲۰۲۱ در افغانستان به شمار می‌آید.

    سه شنبه 16 خرداد 1402
  • شاهد گسست‌های اجتماعی هستیم

    مصطفی پورمحمدی رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، گفت: وقتی ما گسست‌های اجتماعی را مشاهده می‌کنیم، باید بفهمیم که ظاهراً یک مقداری از راه امام فاصله گرفتیم. چون امام نشان داد که می‌شود در بین همین ملت بهترین شکل همبستگی و پیوستگی عمیق را در جامعه به وجود آورد.

    سه شنبه 16 خرداد 1402
  • باید پذیرفت که ابر بحران صندوق بازنشستگی واقعی است

    داوود حمیدی اظهار کرد: اخیراً تعابیر مختلفی مثل بمب ساعتی، ابر بحران و امثال آن در رابطه با مسئله صندوق‌های بازنشستگی مطرح می‌شود. باید پذیرفت که این بحران واقعی است و نتایج آن تاثیر بسزایی بر معیشت آحاد مردم ایران خواهد داشت

    سه شنبه 16 خرداد 1402
  • به معاهده آب هیرمند متعهدیم

    سرپرست وزارت انرژی و آب طالبان بر حل مسئله حقابه ایران از راه گفت‌وگو و طبق معاهده سال ۱۳۵۱ تاکید کرد.+ تحلیل خبر

    دوشنبه 15 خرداد 1402
  • شناسایی بیش از ۱۱ هزار بیمار مبتلا به جذام در کشور

    رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۱ هزار و ۹۰۶ بیمار مبتلا به جذام در سال گذشته در کشور شناسایی شدند که ۲ هزار و ۵۰۳ بیمار جان خود را از دست دادند.

    دوشنبه 15 خرداد 1402