پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

خبر برگزیده

  • جعبه پیتزا مشمول استاندارد اجباری است

    مدیرکل استاندارد فارس گفت: جعبه‌های بسته بندی پیتزا، مشمول مقررات استاندارد اجباری است، لذا تولید و توزیع آن باید با نظارت این سازمان انجام شود.

    چهار شنبه 3 خرداد 1402

    جعبه پیتزا مشمول استاندارد اجباری است
  • نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان تغییر می‌کند؟

    ایسنا نوشت: رئیس سازمان اداری و استخدامی اعلام کرد: تغییر در نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان و تأثیر حقوق سه سال پایانی خدمت آن‌ها روی حقوق بازنشستگی در برنامه هفتم آمده است، اما بر اساس پیشنهاد وزارت کار قرار بود تغییراتی در این زمینه اعمال شود.

    چهار شنبه 3 خرداد 1402
  • برای همه‌گیری بعدی آماده شوید

    تدروس آدهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) از کشورها خواست تا اصلاحات لازم برای آماده شدن در برابر همه‌گیری بعدی را انجام دهند.

    چهار شنبه 3 خرداد 1402
  • متأسفانه مردم را در همه عرصه‌ها کنار گذاشته‌ایم

    رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه حکمرانی در داخل کشور، در منطقه و در عرصه بین‌الملل در یک پیچ تاریخی قرار داریم، تأکید کرد: امروز در حالی باید به حکمرانی نو توجه کنیم که هندسه نظم جهانی در حال تغییر است و ما نیز در کانون این تغییرات قرار داریم؛ لذا اگر برای قرار گرفتن در یک موقعیت درست در نظم جهانی تلاش نکنیم، هم فرصت بزرگی را از دست داده‌ایم و هم به سمت یک تهدید بزرگ پیش رفته‌ایم.

    سه شنبه 2 خرداد 1402
  • همه مجوزهای تجارت و گمرکی باید ظرف یک هفته صادر شود

    وزیر اقتصاد با اشاره به تاکید رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت، گفت: دستگاه‌ها مکلف شدند تمام مجوزها، استعلام‌ها و آزمایش‌ها در حوزه تجارت و گمرک را ظرف مدت هفت روز صادر کنند.

    سه شنبه 2 خرداد 1402
  • اخذ دفاع از ۳۶ مسئول برای استنکاف از اجرای قانون جوانی جمعیت

    قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور از اخذ دفاع از ۳۶ نفر از مدیران و مسئولان دستگاه‌هایی که یا به وظایف خود در رابطه با اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت عمل نکرده‌اند یا قانون را به صورت ناقص اجرا کرده‌اند، خبر داد.

    سه شنبه 2 خرداد 1402
  • تنها ۶ سال برای ترمیم تراز جمعیتی کشور فرصت داریم

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه جوانی جمعیت، شعار و نیازی واقعی و اساسی جامعه است، گفت: تنها ۵ یا ۶ سال بیشتر وقت نداریم که تراز جمعیتی کشور را مثبت و ترمیم کنیم.

    سه شنبه 2 خرداد 1402
  • با صدای بلند گفتیم اینترنت حتی یک دقیقه هم برای هیچ کاری نباید قطع شود

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و سازمان سنجش به این سمت پیش می‌روند که از ابزارهای نوینی که برای کشف تقلب وجود دارد، استفاده کنند تا ما مجبور نشویم اینترنتی که زندگی مردم به آن وابسته است را قطع کنیم.+ تحلیل خبر

    دوشنبه 1 خرداد 1402
  • خط قرمزی برای گردشگری نداریم

    وزیر میراث فرهنگی با اشاره به لزوم روایتگری صحیح از فرهنگ ملی و دینی گفت: خط قرمزی برای گردشگری نداریم.

    دوشنبه 1 خرداد 1402
  • فراهم کردن بستر سرمایه‌گذاری در کلان‌شهر شیراز

    معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر، ما باید هرسال یک همایش سرمایه‌گذاری در راستای فراهم کردن بستر سرمایه‌گذاری در این کلان‌شهر و آشنا کردن سرمایه‌گذاران ملی و بین‌المللی با مجموعه شهرداری شیراز و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر شیراز برگزار کنیم.

    دوشنبه 1 خرداد 1402
  • من از این حیث که جایگاه مجلس از صحبت من لطمه دید عذرخواهی می‌کنم

    نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی از حیث آنچه لطمه خوردن به جایگاه مجلس عنوان کرده به دلیل استفاده از واژه «گدابازی» عذرخواهی کرد.

    دوشنبه 1 خرداد 1402
  • توقع فرزندآوری خانواده‌ها بدون توجه به امور رفاهی نادرست است

    معاون اول رئیس‌جمهور گفت: نباید از مسکن، معیشت و مسائل رفاهی در امر فرزندآوری غافل شد و این توقع که خانواده‌های ایرانی بدون توجه به این مسائل به فرزندآوری ترغیب شوند نادرست است.+ تحلیل خبر

    یکشنبه 31 اردیبهشت 1402
  • ممنوعیت خرید و فروش سیگارهای الکترونیک

    رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه هیچ نوع ماده دخانی بی‌ضرری وجود ندارد، گفت: نیکوتینی که در سیگارهای الکترونیک وجود دارد به مراتب بیشتر از سیگار است و سبب وابستگی فرد می‌شود.

    یکشنبه 31 اردیبهشت 1402
  • سبقت دختران از پسران در مصرف سیگار

    رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: استعمال دخانیات ۴ هزار ماده شیمایی و ۴۰۰ ماده سرطان زا را وارد بدن می‌کند.

    یکشنبه 31 اردیبهشت 1402
  • به دولت چه ربطی دارد که خانه بسازد؟

    واقعیت را دارم می‌گویم، دولت که پولی برای مسکن نمی‌دهد که مسکن بسازی، اما زمین رایگان می‌دهد و می‌شود آن را فروخت و در گوشه کنار شهر خانه کوچکی خرید، امکان فروشش هست، زمین‌ها ارزش دارد، شما باغ میوه را شوخی گرفته‌ای، خانه‌ای که دارند می‌سازند خیلی زمینش گران است، بهترین نقطه شهر همدان همین باغ میوه است.

    یکشنبه 31 اردیبهشت 1402
  • ۱۹ میلیون ایرانی از امکانات اولیه زندگی محروم هستند

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته در حال حاضر ۱۹ میلیون ایرانی از امکانات اولیه زندگی محروم هستند.+ تحلیل خبر

    شنبه 30 اردیبهشت 1402