پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

خبر برگزیده

  • بشار اسد: بازسازی سوریه نیازمند حضور مؤثر ایران است

    روسای جمهور ایران و سوریه در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور با تاکید بر اینکه روابط تهران و دمشق، حتی در دوره‌های سخت و دشوار هم با وجود طوفان‌های شدید سیاسی و امنیتی در منطقه خاورمیانه، روابط با ثبات و پایداری بوده است، تصریح کردند: تغییرات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بسیار، نتوانسته بر روابط برادرانه دو کشور تأثیر بگذارد.

    جمعه 15 اردیبهشت 1402

    بشار اسد: بازسازی سوریه نیازمند حضور مؤثر ایران است
  • اصلاح برنامه درسی در آموزش و پرورش در دستور کار است

    سرپرست وزارت آموزش و پرورش از طراحی نقشه راه برای سند تحول بنیادین آموزش در کشور در این وزارتخانه خبر داد.

    جمعه 15 اردیبهشت 1402
  • برخی توقع برخورد چکشی از وزارت ارشاد دارند

    محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره ادعای مطرح شده درخصوص نامه محرنامه‌ای پیرامون تشکیل کمیته چهره‌ها که امضای آن را به وی منتسب می‌کنند، گفت: گاهی اوقات مسائلی بیان می‌شود اما «اَلحَمدُ لِلّهِ الَّذی جَعَلَ اَعدائَنا مِنَ الحُمَقاء»؛ این مسئله کار متداولی است ما در وزارت فرهنگ متولی این حوزه‌ها هستیم و طبیعی است موارد نقض قانون را پیگیری می‌کنیم و این هم در راستای وظایف‌مان بوده است و چیز جدیدی هم نیست و بسیاری از اوقات در همین موضوعات از ما سؤال می‌شود.+ تحلیل خبر

    چهار شنبه 13 اردیبهشت 1402
  • یک ششم معلمان نمونه ملی از استان فارس هستند

    مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: از ده تن از همکاران فرهنگی، شش تن توانستند شاخص و امتیازات معلم نمونه کشوری را به دست آورده و در لیست ۲۶ نفره معلمان نمونه کشور قرار بگیرند که این بی‌سابقه‌ترین حضور فرهنگیان استان از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

    چهار شنبه 13 اردیبهشت 1402
  • درآمد مالیاتی ۶۰ درصد افزایش یافته است

    به گزارش خبرنگار مهر، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: از استقبال پرشور مردم از رئیس جمهور در سفر به خوزستان تشکر و قدردانی می‌کنیم و همانطور که رئیس جمهور تاکید کرد، تمام ظرفیت‌های دولت را برای رفع مشکلات مردم خوزستان و رسیدن این استان به نقطه مطلوب خود به کار خواهیم بست.

    چهار شنبه 13 اردیبهشت 1402
  • طرح اصلاح قانون انتخابات را برخلاف جمهوریت نظام و انتخابات دموکراتیک و مشارکتی می‌دانم

    رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس درباره لزوم رعایت حجاب و عفاف گفت: کسی در این موضوع شک ندارد ولی راه‌های رسیدن به آن باید کاملاً علمی، منطقی، شرعی وعقلی باشد. نمی‌شود که هر کسی بدون توجه به شرایط شرعی و عرفی و الزامات، به امر به معروف و نهی از منکر بپردازد؛ یکی با چوب دستی و دیگری با سطل ماست و آن یکی با باتوم.

    چهار شنبه 13 اردیبهشت 1402
  • سهم 09/0 درصدی ایران از سرمایه‌گذاری خارجی جهان

    حسین پیرموذن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، از تداوم روند منفی جذب سرمایه خارجی در کشور خبر داد و گفت: این موضوع باید از سوی دولتمردان و تصمیم‌سازان کشور مورد توجه قرار بگیرد آنچه طی یک سال گذشته درباره روند سرمایه‌گذاری شاهد بودیم، آینده امیدوارکننده‌ای را در سال جاری، پیش‌روی ما قرار نمی‌دهد.+ تحلیل خبر

    سه شنبه 12 اردیبهشت 1402
  • در صورت تداوم بی توجهی به وضعیت حوزه دارو، مسائل را به صورت مکتوب خدمت رهبر انقلاب ارسال خواهیم کرد

    به طور قطع اگر طی دو تا سه هفته آینده شاهد انجام اقدامات جدی در این رابطه نباشیم مسائل را به صورت مکتوب خدمت رهبر معظم انقلاب ارسال خواهیم کرد زیرا نگرانی جدی در رابطه با سلامت مردم داریم.

    سه شنبه 12 اردیبهشت 1402
  • همانطور که «حجاب» اهمیت دارد «ربا» هم مورد توجه باشد

    خبرگزاری حوزه: آیت الله نوری همدانی با بیان اهمیت اجرای احکام اسلامی در جامعه گفتند: احکام خدا را نمی‌توان تعطیل کرد و باید آن را اجرایی نمود همانطور که موضوع حجاب اهمیت دارد موضوع ربا که مصیبتی شده و ما هم مکرر گفتیم و نوشتیم ولی همچنان برقرار است باید مورد توجه باشد.

    سه شنبه 12 اردیبهشت 1402
  • صدور پروانه بهره‌برداری نخستین شهرک صنعتی غیردولتی در مرکز استان فارس

    پروانه بهره‌برداری شهرک صنعتی غیردولتی شرکت توسعه صنایع و صادرات فارس به‌عنوان نخستین شهرک صنعتی غیردولتی در مرکز استان فارس صادر و در مراسمی به مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز اعطا شد.

    سه شنبه 12 اردیبهشت 1402
  • ناکارآمدی در هیچ سطحی قابل تحمل نیست

    رئیس جمهور وزیر صنعت، معدن و تجارت را ضد فساد و مافیا توصیف کرد و گفت: خط قرمز دولت مبارزه با فساد، مافیا و رانت‌خواری است به هیچ عنوان حتی یک روز و ساعت در دولت، مسئله فساد و مافیا و رانت قابل تحمل نیست و به محض دریافت گزارش، قابل گذشت نیست.+ تحلیل خبر

    دوشنبه 11 اردیبهشت 1402
  • مردم نباید شاهد شکاف عمرانی در بالا و پائین شهر یا شمال و جنوب باشند

    هاجری عضو شورای اسلامی شهر شیراز هاجری گفت: مردم شهر زحمات و تلاش‌های عمرانی همه جانبه شورا و شهرداری را می‌بینند و قدردان و خواستار توزیع عادلانه طرح‌های عمرانی در مناطق، محلات فقیر و مستضعف هستند و مردم نباید شاهد شکاف عمرانی بالا و پائین شهر یا شمال و جنوب باشند.

    دوشنبه 11 اردیبهشت 1402
  • برگزاری نخستین همایش ملی تکنیک‌های توسعه پایدار در مدیریت و مهندسی

    رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز گفت: نخستین همایش ملی تکنیک‌های توسعه پایدار در مدیریت و مهندسی در هفت محور به همت موسسه آموزش عالی پاسارگاد شیراز با همکاری مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز برگزار خواهد شد.

    دوشنبه 11 اردیبهشت 1402
  • ۱۴ استان کشور درگیر کاهش بارش‌ها

    وضعیت بارندگی‌ها از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ۱۴۰۱) تا روز هشتم اردیبهشت امسال نشان‌دهنده آن است که هنوز ۱۴ استان کشور با کاهش بارش‌ها مواجه هستند.

    دوشنبه 11 اردیبهشت 1402
  • اگر مردم امکان مراجعه و ارتباط نزدیک با مسئولان داشته باشند شورش رخ نمی‌دهد

    یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که فساد در اقتصاد ایران لانه کرده است گفت: از قوه قضاییه سپاسگزاریم که مبارزه با فساد را از درون خود شروع و قاطعانه برخورد کرد حتی از رده اول نیروهای قوه قضاییه نگذشت.+ تحلیل خبر

    یکشنبه 10 اردیبهشت 1402
  • آخرین وضعیت اجرای طرح تماس تصویری روی موبایل

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رایزنی با وزارت صمت و امور خارجه برای فعال سازی تماس تصویری خبر داد و گفت: امکان ارتباط روی اپراتورها فراهم شده است.

    یکشنبه 10 اردیبهشت 1402