پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

خبر برگزیده

  • تولیدکننده باید بتواند نرخ ارز را در ۱ سال پیش‌بینی کند

    دبیرکل مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ایران، تأمین مواد اولیه ارزان‌قیمت، انرژی مورد نیاز بخش تولید، سرمایه در گردش واحدها و جلوگیری از مهاجرت استارت‌آپ‌ها را از عوامل مؤثر در رشد تولید دانست و گفت: علاوه بر اینها پیش‌بینی‌پذیر کردن اقتصاد در این زمینه مهم است؛ چرا که تولیدکننده باید بتواند نرخ ارز را در یک سال پیش‌بینی کند تا فعالیت تولیدی برایش توجیه داشته باشد.

    سه شنبه 5 اردیبهشت 1402

    تولیدکننده باید بتواند نرخ ارز را در ۱ سال پیش‌بینی کند
  • افزایش تورم تأثیر مستقیم بر رشد آسیب‌ها و جرائم دارد

    اولین گردهمایی معاونان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سراسر کشور در سال جاری با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و مدیران ارشد این معاونت برگزار شد.

    سه شنبه 5 اردیبهشت 1402
  • اولین حق ۵۰ میلیون نفری که بعد از انقلاب متولد شده‌اند آگاهی از شایستگی‌ها و آسیب‌پذیری‌های ماست

    میرسلیم می‌گوید: اولین حق ۵۰ میلیون نفری که بعد از انقلاب متولد شده‌اند آگاهی از شایستگی‌های ماست.+ تحلیل خبر

    دوشنبه 4 اردیبهشت 1402
  • برخورد با بیمارستان‌هایی که آمار بالای سزارین دارند

    معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بیمارستان‌هایی که افزایش غیر قابل قبول سزارین‌ها را داشته باشند حتماً با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

    دوشنبه 4 اردیبهشت 1402
  • خرید خودرو آرزوی جوانان شده است

    به گزارش تابناک، غلامعلی کوهساری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت بازار خودرو و تأثیر آن بر زندگی مردم، بیان کرد: افزایش قیمت خودرو تأثیر منفی هم از بعد روانی در جامعه برجای می‌گذارد و هم بر قیمت سایر کالاها نیز اثرگذار است. زمانی که قیمت یک پراید به۴۰۰ میلیون تومان می‌رسد، جوانان ما چه امیدی به خرید ماشین داشته باشند؟ جوان ما چه امیدی داشته باشند که در آینده صاحب یک ماشین خوب شوند؟ منظور از ماشین خوب نیز ماشین‌های خارجی مدل بالا نیست، بلکه همین ماشین‌های متوسط داخلی است که اکنون قیمت آنها سر به فلک کشیده است.

    دوشنبه 4 اردیبهشت 1402
  • دنیا فرش ایرانی را فراموش کرده

    عضو اتاق بازرگانی اظهار داشت: آنقدر وضعیت صادرات فرش ایرانی وخیم بوده که اعلام اعداد صادرات خجالت‌آور است.

    دوشنبه 4 اردیبهشت 1402
  • بیماران درمان خود را رها می‌کنند، چون پول ندارند!

    به دنبال افزایش مشکلات معیشتی اقشار بی‌بضاعت، جمعی از پزشکان و درمانگران کشور درباره آمار رو به رشد تعداد بیماران نیازمندِ ناتوان از پرداخت هزینه‌های بستری در بیمارستان‌های دولتی هشدار دادند.+ تحلیل خبر

    یکشنبه 3 اردیبهشت 1402
  • جزئیات مرحله دوم ثبت‌نام طرح یکپارچه تخصیص خودرو

    سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه تخصیص خودرو از ۱۶ اردیبهشت شروع می‌شود، گفت که فرآیند آن شبیه مرحله اول است و متقاضیان باید ۱۰۰ میلیون تومان در حساب خود، اما به وکالت سازمان حمایت دربیاورند.

    یکشنبه 3 اردیبهشت 1402
  • لایحه دو فوریتی واردات خودروی کارکرده در دولت تصویب شد

    وزیر صمت درباره قیمت خودرو تحویلی در سال ۱۴۰۳، گفت: طبیعتاً تحویل خودرو با قیمت روز است اما کسانی که خودروی خود را تغییر دهند، امسال تحویل می‌گیرند.

    یکشنبه 3 اردیبهشت 1402
  • تولیدکنندگان به دنبال افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی قیمت دارو

    نائب رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو خاطرنشان کرد: صنایع دارویی بر این باور است که امسال باید قیمت‌ها بین 25 تا 30 درصد افزایش را تجربه کنند؛ بنا به گزارش سازمان برنامه و بودجه سال گذشته از 60 همت طرح دارویار 25 همت آن را پرداخت نشد.

    یکشنبه 3 اردیبهشت 1402
  • بودجه مصوب دارو، فقط کفاف مصرف چند ماه کشور را می‌دهد

    دولت هم شرایط را به وقتی موکول نکند که هر وقت بودجه کم آمد آن را تأمین می‌کنند چون فاصله موجب کمبود، خلأ و بحران است.+ تحلیل خبر

    چهار شنبه 30 فروردین 1402
  • از حق مسلم خودمان در حقابه هیرمند کوتاه نمی‌آییم

    به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی اکبر محرابیان در حاشیه افتتاح نیروگاه بیوگاز فاضلاب جنوب تهران در پاسخ به ایلنا، درباره مذاکرات جدید با افغانستان درباره حقابه هیرمند اظهار داشت: همانگونه که وزیر امور خارجه آقای امیرعبداللهیان اعلام کرده‌اند ما به‌هیچ‌وجه از حق مسلم خودمان از حقابه هیرمند که بر اساس معاهده ۱۳۵۱ بین دو کشور امضا شده، کوتاه نمی‌آییم.

    چهار شنبه 30 فروردین 1402
  • در مورد رتبه بندی عجولانه رفتار کردیم

    سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر یارانه کاغذ را به آن صورتی که مد نظر ما است به ما ندهند قیمت کتب درسی ممکن است بالا برود.

    چهار شنبه 30 فروردین 1402
  • سوانح رانندگی در هر ساعت جان ۲ ایرانی را می‌گیرد

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: به ازای هر ساعت، تقریباً ۲ نفر از هموطنان جان خود را در سوانح رانندگی از دست می‌دهند و ۲۰ تا ۲۵ نفر نیز مصدوم می‌شوند ضمن اینکه معادل ۱۳ درصد بودجه کشور صرف پرداخت خسارت‌های ناشی از حوادث خودرویی می‌شود.

    چهار شنبه 30 فروردین 1402
  • نقد به هیچ وجه اشکال ندارد بلکه پسندیده است

    رئیس قوه قضاییه گفت: نقد کردن به هیچ وجه عیب و اشکال ندارد بلکه امری پسندیده است اما خلاف واقع گفتن به ویژه در قبال موضوعی که سبب ایجاد التهاب برای مردم می‌شود از جمله مسائلی است که در سال جاری در راستای احیای حقوق عامه باید بیشتر به آن‌ها توجه کنیم.+ تحلیل خبر

    سه شنبه 29 فروردین 1402
  • هشدار نسبت به افزایش احتمالی قیمت کتاب‌های درسی و فشار مالی به اقشار ضعیف

    مهدی اسماعیلی نائب رئیس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد اخبار مربوط به گرانی کتب درسی و عدم تخصیص اعتبار کافی برای این امر توضیح داد: با توجه به تورمی که در زمینه‌ها و اقلام مختلف وجود دارد، طبیعتاً کاغذ را هم شامل می‌شود و قیمت آن نیز تغییر کرده است.

    سه شنبه 29 فروردین 1402