پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

خبر برگزیده

  • نخستین انتقادات شدید محسن رضایی به برنامه هفتم پس از خروج از دولت

    به گزارش رویداد ۲۴ ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برنامه‌ریزی‌های اقتصادی باید در مسیر چشم‌انداز کشور باشد و بودجه کشور هم در جهت تحقق آن تخصیص یابد که این روند در وضعیت کنونی رعایت نمی‌شود. در جلسه کمیسیون اقتصادی، اداری و بازرگانی مجمع تشخیص مصلحت نظام با هدف بررسی کلیات لایحه برنامه هفتم توسعه، گزارش کمیته اقتصادی این کمیسیون درخصوص اهداف کلان اقتصادی برنامه هفتم، چالش‌های موجود، فرصت‌ها و تهدیدات تاثیرگذار در اقتصاد ایران ارائه شد و در ادامه کاستی‌ها و نواقص این لایحه از قبیل «حجیم بودن متن لایحه»، «عدم انسجام»، «عدم توجه به اقتصاد غیردولتی» و «بهبود شرایط محیط کسب و کار» و کم‌توجهی به «چالش‌های اقتصادی ۱۰ ساله آینده ایران و جهان»، ارائه شد.

    دوشنبه 29 خرداد 1402

    نخستین انتقادات شدید محسن رضایی به برنامه هفتم پس از خروج از دولت
  • هیئت رئیسه ۴۰ روز مانع از انجام وظایف نمایندگی من شد

    نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: ویژه خواری باعث سرخوردگی توده‌های مردم می‌شود.

    دوشنبه 29 خرداد 1402
  • در موضوعاتی که مزیت اقتصادی و رقابتی نداریم، باید به سمت تعامل با دنیا پیش رویم

    عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: واردات خودرو یک پتانسیل جدی برای مدیریت بازار به منظور جلوگیری از رانت و انحصار است.+ تحلیل خبر

    یکشنبه 28 خرداد 1402
  • ممنوع‌النطق کردن نماینده فرقی با به توپ بستن مجلس ندارد

    غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده سابق مجلس در تحلیل ماجرای واگذاری خودروهای شاسی‌بلندها ممنوع‌النطق کردن احمد علیرضابیگی به رویداد ۲۴ می‌گوید: آقایان می‌گویند این‌ها خدمات رفاهی بوده و حرام نیست و هزار و یک توجیه برای این موضوع دارند، اما این رانت است و ارکان حاکمیت نباید از رانت استفاده کنند. یکی از دریافت‌کنندگان خودرو گفته ما پولش را داده‌ایم! سؤال من این است که آیا همه مردم می‌توانند از این رویه استفاده کنند؟ اگر شما نماینده نبودید، به شما می‌دادند؟ قطعاً خیر. پس شما یک رانت غیرموجه غیرقانونی را استفاده کرده‌اید.

    یکشنبه 28 خرداد 1402
  • «نداشتن گزینه مناسب» عامل اول ازدواج نکردن جوانان

    مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، گفت: از پارسال تا امسال در پرداخت وام ازدواج رشد متناسبی رخ داده اما کماکان تأمین تضامین این وام از مشکلات اصلی جوانان است که در این راستا با همکاری بانک مرکزی در حال آماده کردن طرح‌هایی هستیم.

    یکشنبه 28 خرداد 1402
  • هشدار؛‌ تجرد دختران روستایی بیشتر از شهری‌هاست

    معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بر لزوم فراهم کردن تسهیلات ازدواج ویژه جوانان دهه شصتی تاکید کرد.

    یکشنبه 28 خرداد 1402
  • ناگزیریم در «حداقل زمان» درباره لایحه حجاب تصمیم‌گیری کنیم

    رئیس مجلس ضمن تاکید بر بررسی دیدگاه‌های مختلف درخصوص لایحه عفاف و حجاب گفت: باید بدانیم ناگزیریم در حداقل زمان، دقیق‌ترین تصمیم‌گیری ممکن را با خرد جمعی از طریق جمع سپاری انجام دهیم.+ تحلیل خبر

    شنبه 27 خرداد 1402
  • هتل که محل اقامت گردشگران است و مردم رزرو می‌کنند بسته شدن آن تبعات دارد

    ایرنا نوشت: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: حکم تعلیق ۶ ماهه مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس و مدیر حافظیه در دادگاه تجدیدنظر نقض شده است.

    شنبه 27 خرداد 1402
  • لایحه حجاب و عفاف با هوش مصنوعی اجرا می‌شود

    مجلس شورای اسلامی، به دو فوریت لایحه حجاب رأی نداد اما به یک‌فوریت آن رأی داده شد تا پس از تأیید کلیات این لایحه، کمیسیون‌های مربوطه جزییات آن را مورد بررسی قرار دهند تا سپس وارد صحن علنی مجلس شود.

    شنبه 27 خرداد 1402
  • نوع تغییر ساعت کار ادارات تأمین‌کننده رضایت کارمندان و ارباب رجوع نیست

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با توجه به تفاوت و تنوع شرایط آب و هوایی در سطح کشور شاید بهتر باشد که تعیین ساعات کار ادارات در استان‌ها با لحاظ مقرراتی به استانداران تفویض شود تا در وضعیت اضطراری و موارد لزوم متناسب با شرایط استان تصمیم لازم را اتخاذ کنند.

    شنبه 27 خرداد 1402
  • نمایندگان به لایحه واردات خودروهای کار کرده رأی موافق دادند

    نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: در صورت تأیید نهایی لایحه «واردات خودرو» توسط شورای نگهبان، خودروهای خارجی با عمر کمتر از پنج سال می‌توانند مجوز واردات دریافت کنند.+ تحلیل خبر

    جمعه 26 خرداد 1402
  • شورای عالی سران قوا در قانون اساسی نیست، با تشکیل دبیرخانه آن مخالفیم

    محسن رضایی از سمت معاونت اقتصادی رئیس جمهور استعفا داد و به عنوان رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا منصوب شد. یکی از نمایندگان مجلس می‌گوید مجلس با شکل‌گیری نهادی که در قانون اساسی پیش‌بینی نشده موافق نیست و در نتیجه با شکل‌گیری دبیرخانه این شورا هم مخالف است.

    جمعه 26 خرداد 1402
  • افزایش سن بازنشستگی و زمان محاسبه حقوق باید مرحله‌ای و با زمانبندی اجرایی شود

    نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در شرایط کنونی مخالف ۵ ساله شدن میانگین حقوق بازنشستگی هستیم، این مسئله باید طی چند سال و با برنامه‌ریزی اجرایی شود.

    جمعه 26 خرداد 1402
  • «گمرک» پس از «نفت» و «مالیات»، سومین منبع درآمدی کشور

    رئیس کل گمرک با بیان اینکه پس از نفت و مالیات، گمرک سومین منبع درآمدی کشور است، گفت: پارسال حدود ۱۵۷ هزار میلیارد تومان و امسال تا ۲۲ خرداد بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان واریزی به خزانه داشته‌ایم.

    جمعه 26 خرداد 1402
  • پول های آزاد شده به زودی به ایران می رسد

    سخنگوی اقتصادی دولت از رشد نقدینگی ۲.۱ درصدی در دو ماه گذشته خبر داد و گفت: امیدواریم هفته‌های آینده شاهد آزادسازی منابع ایران در کشورهای مثل کره جنوبی و مانند آن باشیم.+ تحلیل خبر

    چهار شنبه 24 خرداد 1402
  • ایروانی: هر یک درصد افزایش نرخ ارز، 8/4 درصدی ارزش پول ملی را کاهش می‌دهد

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نظام ارزی شناور در خدمت تضعیف پول ملی است و رهاسازی نرخ ارز توجیهی ندارد. زیرا در شرایطی که تراز حساب تجاری در تابستان ۱۴۰۱، ۱۵ میلیارد دلار مثبت بوده شاهد افزایش نرخ ارز بودیم که دلیل عمده آن قیمت سازی کانال‌های تلگرامی در بازار سیاه بوده است.

    چهار شنبه 24 خرداد 1402