پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

خبر برگزیده

  • مردم ایران! من صدای زنان را شنیدم. من می‌گویم این یعنی تغییر.

    دستیار پیگیری حقوق و آزادی‌های مدنی رئیس جمهور گفت: به این جمع‌بندی رسیدم که آزادی بیان احتمالاً دچار اختلال است. حق برپایی اجتماعات مردم دچار اختلال شده است. مردم ایران! من حقوق مادی معنوی زنان، من صدای زنان را شنیدم. من می‌گویم این یعنی تغییر.

    جمعه 10 شهریور 1402

    مردم ایران! من صدای زنان را شنیدم. من می‌گویم این یعنی تغییر.
  • بازیگران باید تعهد دوساله برای حفظ حجاب بدهند

    نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درخصوص مجازات‌ها در لایحه عفاف و حجاب اظهار داشت: مجازات‌ها اینگونه است که فراجا ابتدا متخلفین را جریمه می‌کند و اگر نیاز بود در برخی موارد متخلف به دادگستری معرفی می‌شود که قوه قضاییه موظف است مراکز رسیدگی سریع به متخلفین قانون را ایجاد کند.+ تحلیل خبر

    چهار شنبه 8 شهریور 1402
  • مشکل اینترنت کشور به صورت ریشه‌ای حل می‌شود

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همه تلاش ما این است که دولت را تبدیل به یک آیکون در کنار آیکون‌های دیگر گوشی‌های همراه کنیم تا بدون مراجعه، با ساده‌ترین شکل ممکن و با سرعت کارها انجام شود. با زیرساخت‌هایی پرسرعتی که اتفاق می‌افتد مشکل اینترنت در کشور به صورت ریشه‌ای حل می‌شود.

    چهار شنبه 8 شهریور 1402
  • بیشترین بیماران خارجی از ۱۰ کشور وارد ایران می شوند

    معاون درمان وزارت بهداشت، از فعالیت ۲۵۰ مرکز درمانی در پذیرش گردشگران سلامت و روند رو به افزایش صدور مجوز برای بیمارستان‌های میزبان بیماران خارجی خبر داد.

    چهار شنبه 8 شهریور 1402
  • دولت برای کنترل تورم، شبکه بانکی را قفل کرد

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: روش دیگر برای بهبود فضای اقتصادی و کنترل تورم ایجاد رونق اقتصادی است تا از طریق افزایش تولید، صادرات و... شاهد شکوفایی اقتصادی باشیم و در شرایط بهبود فضای اقتصادی نرخ تورم کاهش پیدا کند. اما گویا دولت روش کنترل نقدینگی با قفل کردن بانک‌ها انتخاب کرده که روش درستی نیست و نمی‌تواند پاسخگو باشد.

    چهار شنبه 8 شهریور 1402
  • عامل اصلی جاماندگی از تحصیل در ایران فقر است

    وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سؤال تابناک مبنی بر اینکه مهم‌ترین علت جاماندگی از تحصیل در دانش‌آموزان ایرانی چیست؟ اظهار کرد: فقر یکی از مهم‌ترین مولفه‌های انسداد تحصیل به حساب می‌آید. در حال حاضر استان‌هایی که دهک‌های پایین‌تری از جامعه را شامل می‌شوند با انسداد تحصیلی بیشتری هم مواجه هستند.+ تحلیل خبر

    سه شنبه 7 شهریور 1402
  • سهم اقتصاد دیجیتال در کشور به ۱۵ درصد می‌رسد

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سهم اقتصاد دیجیتال در کشور تا پایان برنامه هفتم توسعه ۲ برابر می‌شود و به ۱۵ درصد می‌رسد.

    سه شنبه 7 شهریور 1402
  • مطالبه ما این است که ظرف سه ماه آینده همه خودروهای وارداتی تحویل داده شوند

    عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه پیگیر تحویل خودروها هستیم گفت: مطالبه ما این است که روند تحویل سرعت و شتاب بگیرد و ظرف سه تا چهار ماه آینده همه خودروهای وارداتی تحویل داده شوند.

    سه شنبه 7 شهریور 1402
  • تحقیق و تفحص از فروش فیلترشکن

    عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر وجود دست‌های پشت پرده دخیل در فروش فیلترشکن‌ها گفته طرح تحقیق و تفحص از فیلترشکن‌های پولی یکشنبه در مجلس به امضای نمایندگان می‌رسد.

    سه شنبه 7 شهریور 1402
  • تعاون برای روشن کردن چراغ کارخانه‌های راکد فارس وارد عمل شود

    استاندار فارس به توجه ویژه به تعاونی‌های صنعتی تاکید کرد و گفت: کار تیمی، خرد جمعی، تجمیع سرمایه‌ها و ایده‌ها می‌تواند قدرتی عظیم ایجاد کند لذا واحدها و کارخانه‌های راکد استان را می‌توان با کمک و مشارکت بخش تعاون احیا و به چرخه تولید بازگرداند.+ تحلیل خبر

    دوشنبه 6 شهریور 1402
  • موکب‌های اربعین پولی نیستند

    معاون امور اربعین در کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین گفت:‌ خدمات موکب‌های اربعین محدود به ملیت و تابعیت زائر نیست و رایگان و بی‌نیاز از ارائه کارت شناسایی است. موکب‌های ایرانی در اربعین تا ۲۰ شهریورماه برپا خواهند بود.

    دوشنبه 6 شهریور 1402
  • طالبان حضور زنان در پارک را ممنوع کرد

    این اقدام طالبان همزمان با برگزاری کنکور سال جاری در افغانستان بدون حضور بانوان انجام می‌شود.

    دوشنبه 6 شهریور 1402
  • اعزام ۳ هزار و ۹۰۰ کاروان به عتبات عالیات

    معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت مجدداً از آغاز نام‌نویسی زائران اعزام به راهپیمایی اربعین حسینی در سامانه سماح خبر داد و گفت: براساس آمار و اطلاعات موجود از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه امسال ۳ هزار و ۹۰۰ کاروان در قالب ۶، ۷ و ۹ شب اقامت به صورت زمینی و هوایی به عتبات عالیات در عراق اعزام و به کشور باز گشته‌اند.

    دوشنبه 6 شهریور 1402
  • نظام اداری ما کارها را بدون پارتی‌بازی، تبعیض و ارتباطات ناسالم انجام دهد

    رئیسی با بیان اینکه نظام عادلانه حقوق و مزایا به کارکنان دولت یکی از رسالت‌های مهم ما است، اظهار کرد: اگر نظام عادلانه پرداخت جای خود را به نظام چانه‌زنی بدهد و هرکس بیشتر در مجلس و دولت چانه بزند بیشتر دریافت کند، باعث تأسف است. هرکس باید به میزان کار و زحمت خود دریافتی داشته باشد و ما هم موظف به پرداخت هستیم.+ تحلیل خبر

    یکشنبه 5 شهریور 1402
  • در حال طراحی سامانه‌ای برای مشخص شدن تعداد دقیق بیکاران با حد و رسم هستیم

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یک سامانه پایش در حال طراحی است که در آینده نزدیک دقیقاً تعداد بیکاران ما با حد و رسم مشخص خواهد شد.

    یکشنبه 5 شهریور 1402
  • فرار مغزها و نخبگان بسیار نگران کننده است

    مدیر حوزه‌های علمیه گفت: دانشگاه‌ها باید به نخبگان و حرکت‌های دانش بنیانی اهمیت دهند و متأسفانه فرار نخبگان و مغزها بسیار نگران کننده است که باید با فراهم کردن شرایط مناسب مانع این اقدام شویم.

    یکشنبه 5 شهریور 1402