پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

خبر برگزیده

  • تربیت نیروی متخصص در پاسخگویی به شبهات جوانان

    استاندار فارس همایش تابستانه جامعه اساتید حوزه‌های علمیه استان فارس، حضور طلاب در مساجد را نوعی جهاد دانست و تصریح کرد: تربیت نیروهایی که پاسخگوی مباحث و شبهات بویژه برای نسل جوان باشند می‌بایست در دستور کار حوزه‌های علمیه قرار گیرد.+ تحلیل خبر

    یکشنبه 2 مهر 1402

    تربیت نیروی متخصص در پاسخگویی به شبهات جوانان
  • کارشناسان میراث فرهنگی ایران به آمریکا می‌روند

    عزت‌الله ضرغامی از سفر به‌زودیِ کارشناسان میراث فرهنگی به آمریکا با هدف پیگیری بازگشت باقی‌مانده الواح هخامنشی به ایران خبر داد.

    یکشنبه 2 مهر 1402
  • افزون بر ۲۰۰ کتابخانه سیار در مناطق مختلف کشور راه‌اندازی می شود

    دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از راه‌اندازی افزون بر۲۰۰ کتابخانه سیار در مناطق مختلف کشور خبر داد و گفت: بخشی از این کتابخانه‌ها در استان ایلام مستقر خواهد شد.

    یکشنبه 2 مهر 1402
  • هرچه مردم می‌گویند باید اطاعت شود ولو غلط باشد

    سیدحسن خمینی ادامه داد: به نظر من بحران بزرگ در طول سال‌های زیاد این بود که بین دو گزاره اشتباه گرفته‌ایم. فکر کردیم هرچه مردم می‌گویند درست است؛ نه، هرچه مردم می‌گویند باید اطاعت شود ولو غلط باشد. ولی اگر باید اطاعت شود، نباید بگویم درست است، اگر غلط است باید بگویم غلط است. اگر یک توییت می‌گذارید، هزار نفر بگویند غلط است ولی اگر شما معتقدید که درست است، آن را بگذارید. توییت بعدی آن هزار نفر می‌شوند ۹۰۰ نفر و بعد می‌شوند ۸۰۰ نفر. اگر کمتر نشدند، هم نشدند؛ شما حرفتان را زده‌اید!

    یکشنبه 2 مهر 1402
  • موافقت مجلس با اجرای آزمایشی ۳ ساله لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب

    نمایندگان مجلس با تصویب اجرای آزمایشی سه ساله لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب و حمایت از سلامت اجتماعی موافقت کردند.+ تحلیل خبر

    جمعه 31 شهریور 1402
  • پروژه عظیم بن سلمان در تصفیه آب خلیج فارس!

    پروژه‌هایی مانند جزله، اولین نیروگاهی که نمک‌زدایی را با انرژی خورشیدی در مقیاس بزرگ ادغام می‌کند، به منظور کاهش این تعارض است؛ مقامات می‌گویند این پنل‌ها سالانه به صرفه‌جویی در حدود ۶۰۰۰۰ تن انتشار کربن کمک می‌کند.

    جمعه 31 شهریور 1402
  • طرح فروش متری مسکن در آستانه اجرا

    طرح فروش متری مسکن از طریق بورس، مراحل نهایی خود را سپری می‌کند و به زودی شکل اجرایی به خود می‌گیرد؛ از جمله مزایای این طرح می‌توان به نوسازی بافت‌های فرسوده، پوشش ریسک تورم بازار مسکن و امکان خرید آپارتمان برای متقاضیان مصرفی اشاره کرد.

    جمعه 31 شهریور 1402
  • پردیس‌های دانشگاهی مختص بانوان گسترش می‌یابد

    در لایحه حجاب و عفاف وزارت علوم مکلف به راه اندازی و گسترش پردیس‌های دانشگاهی مختص بانوان شد. همچنین کارپوشه فعالیت‌های فرهنگی و نظام جامع تربیتی دانشجویان طراحی می‌شود.

    جمعه 31 شهریور 1402
  • تأثیر آزادسازی شش میلیارد دلاری بر دلار و قیمت کالاهای اساسی

    روز گذشته بالاخره منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی آزاد و به شش بانک در قطر منتقل شد. منابعی که قرار نیست به صورت ارزی وارد ایران شود، اما ایران می‌تواند معادل آن کالای اساسی وارد کند. اما آیا این آزادسازی تاثیری بر بازار ارز ایران دارد؟+ تحلیل خبر

    چهار شنبه 29 شهریور 1402
  • اخذ مجوز تدریس بازنشسته‌ها برای جبران کمبود معلم

    وزیر آموزش و پرورش گفت که کتاب‌های درسی در اختیار تمامی استان‌ها قرار گرفته و سازماندهی نیروی انسانی در مدارس هم به موقع انجام شده است.

    چهار شنبه 29 شهریور 1402
  • فقط در ایران است که خودرو در انحصار مافیا قرار دارد

    عضو کمیسیون امنیت ملی از وضعیت نابسامان در سیاست‌گذاری‌های خودرویی انتقاد کرد.

    چهار شنبه 29 شهریور 1402
  • هزینه جابه‌جایی منابع آزاد شده ایران توسط کشور ثالث پرداخت شده، نه ما

    سخنگوی دولت گفت:: هزینه‌کرد جابه‌جایی مبالغ آزاد شده ایران توسط کشور ثالث اتفاق افتاده و توسط ما نبوده است. به این نکته توجه داشته باشید که این منابع در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته تا براساس نیازهای ارزی کشور برای رشد و توسعه اقتصادی مورد استفاده قرار بگیرد.

    چهار شنبه 29 شهریور 1402
  • مبارزه با فساد مردم را امیدوارتر می‌کند

    رئیس قوه قضاییه گفت: دادستان‌های ما به عنوان مدعی‌العموم در راستای تضمین و تحکیم امنیت روانی مردم، در قبال افرادی که مبادرت به انتشار مطالب کذب و دروغ می‌کنند، اقدامات مقتضی و قانونی را به عمل آورند.+ تحلیل خبر

    سه شنبه 28 شهریور 1402
  • مقدمات انتقال ۱۰ میلیارد دلار دیگر در راه است

    رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: بانک مرکزی با روش‌های مدیریتی درست توانست بازار متلاطم ارز را کنترل و افت و خیز قیمت را مهار کند.

    سه شنبه 28 شهریور 1402
  • برکناری مدیران ناکارآمد در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

    استاندار فارس گفت: شهرستان‌هایی که عملکرد مناسبی در حوزه اجرای نهضت ملی مسکن نداشته‌اند باید تا پایان مهرماه امسال فونداسیون واحدهای مصوب را تکمیل کنند و در غیر این صورت مدیران ناکارآمد در این زمینه برکنار خواهند شد.

    سه شنبه 28 شهریور 1402
  • نرخ رشد جمعیت تا سال ۱۴۳۰ صفر می‌شود

    سرپرست، امور فرهنگی، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه گفت: با روند کنونی، نرخ رشد جمعیت تا سال ۱۴۳۰ صفر خواهد شد و بعد از آن نیز نزولی می‌شود.

    سه شنبه 28 شهریور 1402