پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

خبر برگزیده

  • هیچ دستگاهی به اندازه وزارت بهداشت موقعیت ایجاد رضایتمندی بین مردم را ندارد

    در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عملکرد نظام سلامت در دولت سیزدهم مرور و بر تأمین منابع لازم برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام و رفع چالش‌های موجود تاکید شد.

    یکشنبه 7 آبان 1402

    هیچ دستگاهی به اندازه وزارت بهداشت موقعیت ایجاد رضایتمندی بین مردم را ندارد
  • آمار تکان‌دهنده مصرف روانگردان در ایران

    ۱۴.۸ درصد از مصرف‌کنندگان گل، دانشجویان و ۳.۷ درصد، دانش‌آموزان هستند. در جمعیت معتادان هم، حشیش و گل با فراوانی ۴.۴ درصد، در رتبه دوم و بعد از تریاک است. ۳۳.۳ درصد مصرف‌کنندگان گل، بیکار و ۵۱.۹ درصد مصرف‌کنندگان گل در گروه سنی ۱۵ تا۲۹ سال هستند.+ تحلیل خبر

    شنبه 6 آبان 1402
  • رشته‌های غیرعلوم انسانی پیام نور به دانشگاه‌های دیگر واگذار می‌شود

    رئیس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه ۸۵ درصد از اساتید این دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی و بقیه در رشته‌های علوم پایه، کشاورزی و ... فعالیت می‌کنند، گفت: قرار است این رشته‌ها به سایر دانشگاه‌های وزارت علوم واگذار شوند و پیام نور روی علوم انسانی متمرکز شود.

    شنبه 6 آبان 1402
  • بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس، ظرف دو هفته

    وزیر کشور اعلام کرد: هیئت‌های اجرایی انتخابات مجلس تشکیل شده است و پس از اعلام نظر مراجع رسمی ظرف ۱۰ روز، هیئت‌های اجرایی هم ظرف دو هفته باید صلاحیت داوطلبان را بررسی کنند.

    شنبه 6 آبان 1402
  • ۱۰ حمله سایبری اساسی به زیرساخت‌های کشور خنثی شد

    معاون فنی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: سال گذشته ۱۰ حمله اساسی سایبری به زیرساخت‌های کشور را متوقف کردیم و توانستیم از۳۰۰ محصول دانش بنیان بومی‌سازی شده این صنعت محافظت کنیم.

    شنبه 6 آبان 1402
  • مدارس نباید در تسخیر مراکز کنکور باشند

    وزیر آموزش و پرورش گفت: نباید مدرسه به تسخیر مراکز کنکور در بیاید، البته خوشبختانه امسال با اعمال تأثیر نمرات در کنکور دانش آموزان توانستند تا حدودی از زیر فشار کنکور خارج شوند.+ تحلیل خبر

    چهار شنبه 26 مهر 1402
  • رونمایی از تمبر و نشان جهانی حافظ

    با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و مدیر کل پست استان فارس تمبر و نشان جهانی حافظ در جوار آرامگاه حافظ رونمایی شد.

    چهار شنبه 26 مهر 1402
  • منابع آزاد شده در اختیار بانک‌های ایرانی در قطر است

    سخنگوی دولت گفته جمهوری اسلامی رایزنی‌های خود را از همان ابتدا آغاز کرده تا کمک‌های انسان دوستانه‌اش را به مردم غزه ارسال کند؛ البته کشورهای دیگر هم هستند، اما رژیم غاصب صهیونیستی مانع این اقدامات است.

    چهار شنبه 26 مهر 1402
  • درخصوص ساخت و ساز مسکن در حال مذاکره با حدود ۱۰ شرکت خارجی اروپایی و آسیایی هستیم

    مدیرعامل صندوق ملی مسکن از واریز ۲ میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی به صندوق ملی مسکن، خبر داد.+ تحلیل خبر

    سه شنبه 25 مهر 1402
  • تأمین تمام نام‌های تجاری شیرخشک تا یک ماه آتی

    رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام رفع مشکل کمبود تمام نام‌های تجاری شیرخشک تا یک ماه آینده، در عین حال درباره کنترل اصالت شیرخشک‌های رگولار از 20 مهرماه، گفت: طبق قانون احکام دارویی کشور این امر تکلیف قانونی ما است و اگر داروخانه‌ای به اجرای این طرح کمک نکند، سهمیه نخواهند داشت و اولویت با داروخانه‌های همراه خواهد بود.

    سه شنبه 25 مهر 1402
  • جنگ غزه اولین مرحله از فروپاشی زودرس رژیم جعلی صهیونیستی است

    به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اولین همایش سراسری طرح و برنامه‌ریزی راهبردی سپاه با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای والامقام انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، امنیت و امت اسلامی گفت: امنیت، شکوه و اقتدار امروز ما نشات گرفته از خون‌های پاک شهدا و مجاهدانی است که در این مسیر نورانی ایثارگرانه از جان گذشتند تا آرزوهای یک امت بزرگ را محقق کنند.

    سه شنبه 25 مهر 1402
  • افتخار جمهوری اسلامی مشارکت مردم در انتخابات است

    وزیر کشور گفت: افتخار جمهوری اسلامی این است که همواره ملاک انتخابات، مشارکت هرچه بیشتر مردم است و در کنار آن سلامت، امنیت و رقابت سالم بین کاندیداها هم شکل می‌گیرد.

    سه شنبه 25 مهر 1402
  • تولید عامدانه خودرو ناقص توسط خودروسازها

    سخنگوی سازمان تعزیرات با اشاره به ترفند خودروسازها برای عدم تحویل خودروها گفت: ادعای نبود قطعه برای تولید خودرو به شکلی است که نشان می‌دهد فضایی را ایجاد کردند تا عدم تحویل قابل توجیه باشد.+ تحلیل خبر

    دوشنبه 24 مهر 1402
  • ارائه تسهیلات به مهاجرین نخبه افغانستانی

    محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، درباره افزایش مهاجرت افغانستانی‌ها به ایران به تابناک گفت: هدف اول مجلس این است که نارضایتی مردم نسبت به حضور اتباع افغانستانی برطرف و سپس با ساماندهی آن‌ها، مجوز اقامت و استفاده از نیروی کار، سرمایه‌گذار و نخبگان فراهم شود.

    دوشنبه 24 مهر 1402
  • ثبت نام اصلی انتخابات مجلس غیرحضوری است

    معاون سیاسی وزیر کشور گفت: ثبت نام اصلی غیرحضوری است و لازم است حتماً آقایان و خانم‌هایی که در پیش ثبت‌نام، نام‌نویسی کرده‌اند در ویرایش اطلاعات خود حتماً دقت لازم را داشته باشند.

    دوشنبه 24 مهر 1402
  • بیش از ۵۰ درصد فعالیت‌های کشاورزی جهان از سوی زنان انجام می‌شود

    بیش از ۵۰ درصد فعالیت‌های کشاورزی در جهان توسط زنان رقم می‌خورد و در ایران زنان روستایی و عشایری بیش از ۷۰ درصد فعالیت‌های حوزه دام و طیور را انجام می‌دهند.

    دوشنبه 24 مهر 1402