پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

خبر برگزیده

  • نیازمند «جمهوری دوم» هستیم

    به گزارش رویداد۲۴ باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه «حضور»، اظهار داشت: وقتی اغتشاش ساکت می‌شود، فکر می‌کنیم مسئله حل شده است در حالی که مسئله حل نشده، مسئله موقتاً تمام شده است. باید ببینیم آن نارضایتی‌هایی که در داخل کشور هست، چیست که باعث این حرف‌ها و این اعتراضات شده است.+ تحلیل خبر

    یکشنبه 16 بهمن 1401

    نیازمند «جمهوری دوم» هستیم
  • حقوق‌ سربازان به ۵ میلیون تومان می‌رسد‌

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از افزایش حقوق سربازان به ۵ میلیون تومان خبر داد.

    یکشنبه 16 بهمن 1401
  • ۷۰ درصد افرادی که به سرطان مبتلا می‌شوند، بهبودی پیدا می‌کنند

    محمد اسماعیل اکبری رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره شیوع سرطان در کشور گفت: سرطان یکی از بیماری‌های آینده و فردای کشور است علت آن نیز این است که جمعیت ما به سمت سالمندی می‌رود و ما به دلیل سالمند شدن تعداد سرطان‌هایمان زیادتر از معمول می‌شود.

    یکشنبه 16 بهمن 1401
  • دستورالعمل برگزاری تجمعات قانونی تهیه شد

    به گزارش رویداد۲۴، عبدالله مرادی در مورد راهکار وزارت کشور برای تشکیل تجمعات قانونی در کشور گفت: طبق اصل ۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است.

    یکشنبه 16 بهمن 1401
  • بازگشت سالانه ۱۰۰۰ نخبه به کشور؛ هدف بنیاد ملی نخبگان

    قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: نخبگان پس از بازگشت به کشور و پیش از اشتغال تخصصی، باید در قالب‌هایی مانند طرح پژوهشی پسادکترا فعال شوند تا از این طریق ضمن خدمت‌رسانی به جامعه، مورد حمایت قرار گیرند و این امر نیازمند تخصیص منابع مالی است.

    شنبه 15 بهمن 1401
  • وضعیت فعلی اقتصاد نتیجه مداخله دولت است

    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: همه حرف بخش خصوصی این است که بخش دولتی دست از سر بخش خصوصی بردارد و بگذارد بخش خصوصی کار خودش را انجام دهد.

    شنبه 15 بهمن 1401
  • تجهیزات حمله پهپادی اصفهان، توسط گروه‌های ضدانقلاب کُرد به کشور منتقل شده است

    تجهیزات استفاده شده در حمله به مجتمع کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان پس از انتقال به کشور توسط گروه‌های ضدانقلاب کُردی، در یک کارگاه مجهز با استفاده از نیروهای آموزش دیده مونتاژ و مورد استفاده قرار گرفته است.

    شنبه 15 بهمن 1401
  • نرخ مالیات بر خانه‌ها و خودروهای لوکس در سال آینده

    سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: در لایحه دولت آمده که انواع خودرو سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکین اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که قیمت روز خودروی آن‌ها بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است، نسبت به مازاد این مبلغ مشمول مالیات سالیانه خودرو به نرخ یک درصد می‌شوند؛ کمیسیون تلفیق این رقم را به ۳ میلیارد تومان ارزش خودرو افزایش داد.

    شنبه 15 بهمن 1401
  • ۴۳ درصد در حوزه دانش‌بنیان سلامت پیشرفت داشته‌ایم

    به گزارش خبرنگار ایلنا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان و آموزش و پزشکی در هفتمین همایش مرجعیت علمی گفت: اگر بخواهیم دستاوردهای انقلاب را بشماریم، قطعاً یکی از بهترین دستاوردهای انقلاب، دستاورد سلامت است و هیچ کسی نمی‌تواند منکر آن شود.+  تحلیل خبر

    چهار شنبه 12 بهمن 1401
  • نباید به اموال دولتی چوب حراج زد

    نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه مولدسازی اموال دولتی و واگذاری آن به بخش خصوصی خیلی نمی‌تواند در موضوع اقتصاد کشور گشایش و رونق ایجاد کند، گفت: متأسفانه واگذاری اموال دولت و شخصی‌سازی به معنی تولید و رونق اقتصاد نیست و این موضوع به منزله فروش داشته‌ها و دارایی‌های دولت است.

    چهار شنبه 12 بهمن 1401
  • افتتاح و بهره‌برداری ۴۳ طرح در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فارس

    مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از افتتاح و بهره‌برداری ۴۳ طرح زیرساختی و صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فارس با اعتباری افزون بر ۴۴۰ میلیارد تومان در ایام دهه فجر امسال خبر داد.

    چهار شنبه 12 بهمن 1401
  • افتتاح طرح‌های گازرسانی دو شهر، ۸۶ روستا و ۲۸۰ طرح صنعتی در ایام دهه فجر در فارس

    مدیرعامل شرکت گاز استان فارس از بهره‌برداری طرح‌های گازرسانی دو شهر، ۸۶ روستا و ۲۸۰ طرح صنعتی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۶۹۶ میلیارد تومان در ایام دهه فجر در فارس خبر داد.

    چهار شنبه 12 بهمن 1401
  • کشوری که پولش ضعیف می‌شود جایگاه و اعتبارش در دنیای امروز کاهش می‌یابد

    رهبر انقلاب پس از پایان گزارش مدعوین دیدار کارآفرینان، تولیدکنندگان و دانش‌بنیان‌ها خطاب به مسئولان تاکید کردند: این گلایه‌ها و توقعاتی که مطرح شد، همه‌اش درست است؛ برای حل آن کارگروه با مباشرت خود این افراد تشکیل دهید.

    سه شنبه 11 بهمن 1401
  • تعرفه واردات خودرو کاهش یافت

    بر اساس بخشنامه جدید منتشر شده از سوی گمرک، تعرفه‌های جدید واردات خودروهای مختلف با حجم موتور کمتر از ۱۲۰۰ سی سی تا بیشتر از ۲۰۰۰ سی سی از شش درصد تا ۳۱ درصد تعیین شده که کاهش چشمگیری نسبت به تعرفه‌های فعلی ۶۰ تا ۹۰ درصدی دارد.

    سه شنبه 11 بهمن 1401
  • دستگاه‌های اطلاعاتی برنامه‌ریزی برای شورش‌آفرینی در نیمه دوم امسال را پیش‌بینی کرده بودند

    سخنگوی دولت سیزدهم در گفت‌وگو با المیادین لبنان گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی داخل کشور از ابتدای سال گزارش‌هایی داده بودند که سرویس‌های جاسوسی و برخی کشورهای معاند و هم‌سویانشان در منطقه برای شورش‌آفرینی و اغتشاش در نیمه دوم امسال برنامه‌ریزی کرده‌اند.

    سه شنبه 11 بهمن 1401
  • افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان نمی‌تواند تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی را جبران کند

    آیا کمبود نان و صف‌های طولانی نانوایی، افزایش قیمت مایحتاج عمومی، عدم اجرای کامل طرح رتبه‌بندی فرهنگیان، افزایش نرخ ارز، کمبود نهاده‌های کشاورزی و دامی، افزایش قیمت خودرو، مشکل مسکن، سرعت پایین و قطع اینترنت، قطعی گاز، افزایش قیمت قبوض گاز و ... باعث نارضایتی مردم نیست؟

    سه شنبه 11 بهمن 1401