پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 14 تیر 1395 ، 22 : 17

کد خبر : 11772

از 0 نفر 0

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی: وضعیت روانی جامعه، خوب نیست افت ۴ رتبه‌ای ایران در شاخص بردباری اجتماعی

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی:  وضعیت روانی جامعه، خوب نیست  افت ۴ رتبه‌ای ایران در شاخص بردباری اجتماعی

 رئیس سازمان نظام روان‌شناسی وضعیت روانی جامعه را نامطلوب...

 رئیس سازمان نظام روان‌شناسی وضعیت روانی جامعه را نامطلوب دانست و اظهار کرد: شاخص بردباری اجتماعی در کشور ۴ رتبه نسبت به دیگر کشور‌ها افت پیدا کرده است.
 به گزارش خبرنگار ایلنا، عباسعلی الهیاری در یک نشست خبری، اظهار کرد: بر اساس نگاه غلطی که در خصوص سلامت روان در جامعه وجود دارد، وزارت بهداشت لایحه سلامت روان را ارائه کرده و ساعت‌ها در دولت برای این مساله وقت صرف شده، اما ما در کمیسیون اجتماعی دولت نیز گفته‌ایم که نمی‌توان اسم این لایحه را سلامت روان گذاشت و باید تحت عنوان لایحه حمایت حقوقی و قضایی از بیماران روانی بررسی شود.
رئیس سازمان نظام روان‌شناسی ادامه داد: متاسفانه از وضعیت روانی جامعه و بیماران روانی مطالعه‌ دقیقی نداریم و آمارهای ۲۰ تا ۳۰ درصدی که اعلام می‌شود بر اساس یک متدولوژی علمی و دقیق تحقیقاتی انجام نشده است اما عملا متوجه این هستیم که وضع روانی جامعه خوب نیست.
وی ادامه داد: درجامعه شاهد هستیم؛ وضعیت عصبی مردم به هم ریخته و شاخص بردباری اجتماعی کاهش یافته است به طوری که طبق آمارهای اعلام شده جهانی کشور ما ۴ رتبه در بین کشورهای جهان در شاخص بردباری اجتماعی افت کرده است.
وی با بیان اینکه شاخص رنج بشری در کشور ما طبق تحقیقاتی که انجام شده، ۹۰ درصد اعلام شده است، گفت: این به معنی است که ۹۰ درصد مردم ما برای امرار معاش زندگی استرس دارند.

تحلیل خبر فوق

شاخص رنج بشری در کشور ما 90 درصد اعلام شده، چرا؟
فردی که از صبح بیدار می شود با انواع استرس‌ها در دو محیط درون خود و محیط بیرون از خود مواجه می شود و برای تأمین حداقل نیازهای فیزیولوژیک و جسمانی اش، دغدغه‌های روانکاه دارد، معلوم است که در رنج روحی بسر می برد و وضعیت روانی مطلوبی ندارد. این افراد وضعیت روانی و عصبی متشنجی دارند و بخاطر کاهش بردباری آنها، هرلحظه احتمال درگیری با دیگران را دارند. اینها قبل از درگیری با دیگران، از درون با خود درگیر هستند. اگر فرصت داشته باشید برای نیم ساعت در کنار خیابان بنشینید و قلم و کاغذی را در دست بگیرید، هرکس که از جلوی شما عبور کرد به چهره اش نگاه کنید و آنچه را که می بینید یادداشت نمایید. ببینید چند نفر چهره ی رو به غمگین دارند؟ چند نفر شاد به نظر می رسند؟ چند نفر با خودشان حرف می‌زنند؟ چند نفر به نظر می رسد که پرتی حواس دارند؟ و.... به هرحال اگر هرکس در هرنقطه‌ای مشاهدات خود را بنویسد و بعد با هم مقایسه کنیم، اوضاع روحی، روانی مردم را به خوبی خواهیم شناخت. اینکه آمارهای رسمی مسئولان و کارشناسان خبر از افزایش رنج بشری و کاهش بردباری و نابسامانی وضعیت روانی جامعه دارد، باید هرچه سریعتر جدی گرفته شود وگرنه پیامدهای بسیار خطرناکی در آینده دارد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها