چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 2 تیر 1403 ، 07 : 18

کد خبر : 27899

از 0 نفر 0

یامین پور دبیر شورای‌عالی نوجوانان و جوانان:

مناظره‌ها جز سرخوردگی پیامدی نداشته

مناظره‌ها جز سرخوردگی پیامدی نداشته

چه بسا مناظره‌های این دوره برخلاف انتظار موجب کاهش مشارکت بشود

یامین پور در توئیتی نوشت: چه بسا مناظره‌های این دوره برخلاف انتظار موجب کاهش مشارکت بشود.+ تحلیل خبر

یامین پور در توئیتی نوشت: چه بسا مناظره‌های این دوره برخلاف انتظار موجب کاهش مشارکت بشود.
عدم برآورده شدن توقعات از سطح و نوع مناظره‌ها که اغلب تا سطح گفتگوهای معمولی کارشناسی پایین آمده، طبعاً سرخوردگی و بی‌انگیزگی را در پی دارد.
وحید یامین پور در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:
چه بسا مناظره‌های این دوره برخلاف انتظار موجب کاهش مشارکت بشود.
عدم برآورده شدن توقعات از سطح و نوع مناظره‌ها که اغلب تا سطح گفتگوهای معمولی کارشناسی پایین آمده، طبعاً سرخوردگی و بی‌انگیزگی را در پی دارد.
مگر در شب‌های آینده شاهد اتفاق دیگری باشیم.

تحلیل خبر

مناظره‌ها باید توانایی نامزدها در جایگاه ریاست جمهوری را نشان دهد

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

فلسفه اجرای مناظرات بین نامزدهای ریاست جمهوری، نشان دادن توانایی آنان در «حل مشکلات جامعه»، «سوق دادن کشور به سمت توسعه و پیشرفت چشمگیر» و «درخشندگی در سطح جهانی» است.
برای تحقق چنین امری، باید محور مناظرات «برنامه‌های آنان و چگونگی اجرای آن» باشد. متاسفانه در دو جلسه مناظره نامزدهای ریاست جمهوری در سیمای جمهوری اسلامی، سطح بسیار پایینی از مناظرات رقم خورد که مخاطبان را راضی و قانع نکرد.
حتی اگر منظور از مناظرات، صرفاً بالا بردن سطح مشارکت در انتخابات باشد به قول یامین پور دبیر شورای عالی نوجوانان و جوانان «چه بسا مناظره‌های این دوره برخلاف انتظار، موجب کاهش مشارکت بشود»
محتوای مناظرات در دوره‌های قبل، تاحدودی بهتر و سنگین‌تر بود ولی متاسفانه در این دوره، هم ادبیات افراد، هم آمار و ارقام و تحلیل‌های آنها و هم کلی گویی به جای طرح برنامه‌ها، باعث شده که مناظرات را بسیار ضعیف و کسل کننده جلوه دهد. مردم که در هر مرحله، چهار ساعت از وقت خود را صرف تماشای این مناظرات می‌کنند، نباید احساس ‌کنند که وقتشان به هدر رفته و چیزی عایدشان نشده است.
صدا و سیما باید به این مناظرات جهت و محتوا می‌داد و با راهبری حرفه‌ای رسانه‌ای، اجازه نمی‌داد که نامزدها، سخنان روزمره و معمولی را تکرار کنند و آنان را به سمت «ارائه برنامه‌ها و راهکارها و چگونگی اجرا» سوق می‌داد.
محتوای مناظرات باید آنچنان پربار باشد که نشان دهد نامزدها در قد و قواره جایگاه ریاست جمهوری هستند و مردم با خیال راحت بتوانند قویترین را از بین قوی‌ها انتخاب کنند و انگیزه حضور در پای صندوق‌ها را داشته باشند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها