چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 22 خرداد 1403 ، 41 : 17

کد خبر : 27867

از 0 نفر 0

مناظره‌های انتخاباتی چه روزها و چه ساعاتی برگزار می‌شود؟

مناظره‌های انتخاباتی چه روزها  و چه ساعاتی برگزار می‌شود؟

مناظره‌های انتخاباتی، دوشنبه (۲۸ خرداد)، پنج‌شنبه (۳۱ خرداد)، جمعه (۱ تیر)، دوشنبه (۴ تیر) و سه‌شنبه (۵ تیر) برگزار خواهد شد

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از دیروز در رسانه ملی برنامه‌های تبلیغاتی خود را آغاز کردند.+ تحلیل خبر

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از دیروز در رسانه ملی برنامه‌های تبلیغاتی خود را آغاز کردند.
به گزارش ایلنا، نخستین روز تبلیغاتی رادیوتلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با حضور قاضی زاده هاشمی در برنامه «با مردم» ساعت ۱۸: ۳۰ تا ۱۹ از شبکه یک سیما تبلیغات انتخاباتی برگزار شد.
قالیباف از ساعت ۱۷: ۳۰ به مدت یک ساعت مهمان برنامه «صف اول» شبکه خبر بود.
«گفتگوی ویژه خبری» شبکه خبر هم ساعت ۲۲ به مدت یک ساعت و ۴۵ دقیقه میزبان آقای پزشکیان بود.برنامه‌های تبلیغاتی رادیوتلویزیونی داوطلبان چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری مطابق با قرعه‌کشی یکشنبه شب برگزار شد.مناظره‌های انتخاباتی، دوشنبه
(۲۸ خرداد)، پنج‌شنبه (۳۱ خرداد)، جمعه (۱ تیر)، دوشنبه (۴ تیر) و سه‌شنبه (۵ تیر) برگزار خواهد شد.
ساعت مناظره‌ها از ۲۰ تا ۲۴ خواهد بود.

تحلیل خبر

مناظرات نامزدها به چه سبکی باشد

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

مناظره به معنای نظر به نظر، نظر دادن طرفینی، گفت و گوی دو طرفه جهت کشف حقیقت است.
در مناظره، چه فلسفی و چه علمی، باید طرفین، دنبال کشف حقیقت باشند و از جنجال و عوام‌فریبی بپرهیزند. اگر مناظره تبدیل به ابزاری شد که یک طرف یا دو طرف مناظره برای موج‌سواری، بر شایعات و اتهامات تکیه کردند در پایان آن، جز فریب افکار عمومی حاصلی نخواهد داشت.
اما اگر هدف، شناساندن حقایق و واقعیات با روشی منطقی به مردم باشد و پرده از روی ابهامات و پنهان‌کاری‌ها برداشته شود به نحوی که قواعد حقوقی، قانونی و اخلاقی در لابه‌لای کلمات و عبارات، رعایت شود، کار پسندیده‌ای است. به ویژه در انتخابات ریاست جمهوری اگر نامزدی استدلالات قوی اقامه کرد که توانایی مدیریتی خودش بنا به شواهد و سوابق، بسیار قوی‌تر از رقبایش است و با دست پر و برنامه‌های نجات‌بخش به صحنه آمده، می‌تواند در تشخیص نامزد اصلح به مردم کمک کند.
کسانی که دنبال هوچیگری و حاشیه‌های جنجالی هستند تا با گرد و خاک و غبارآلود کردن فضا بتوانند ضعف‌های خود را قوت نشان داده و رأی‌دهندگان را بفریبند، حتی اگر موفق شوند، بالاخره در آینده‌ نه چندان دور، همگان از نیت بد و رفتار ناپسند آنها آگاه شده و منفور مردم و تاریخ خواهند شد.
سیمای جمهوری اسلامی به عنوان تنها متولی مناظرات، اگر بتواند طوری سؤالات و جواب‌ها را هدایت کند که از همه نامزدها «راه‌حل و راهکار برون رفت از وضعیت موجود» را بخواهد و پاسخ‌های بی‌پایه را در اثنای مناظره، به معرض قضاوت افکار عمومی بگذارد و بر روی «برنامه‌ها» متمرکز شود، شاید بتواند نورافکنی بر تاریکی‌ها بتاباند و عیار نامزدها را تا اندازه‌ای مشخص کند.

 


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها