پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 12 شهریور 1395 ، 55 : 16

کد خبر : 12037

از 0 نفر 0

عایدات هر توریست ‌خارجی معادل ۱۰۰ بشکه نفت

عایدات هر توریست ‌خارجی معادل ۱۰۰ بشکه نفت

در حال حاضر مشکل بیکاری، یکی از اصلی‌ترین مشکلات مردم ...

در حال حاضر مشکل بیکاری، یکی از اصلی‌ترین مشکلات مردم و به خصوص جوانان کشور است. این مشکل نیز حل نخواهد شد مگر با استفاده از ظرفیت های موجود و ایجاد تحرک در حوزه مختلف درآمدزایی که یکی از اصلی‌ترین آنها حوزه گردشگری است.
وی با اشاره به اینکه شرکت ایرانگردی و جهانگردی از زیر مجموعه های صندوق بازنشستگی کشوری می باشد، خاطرنشان کرد: یکی  از اولویت‌های آقای رییس جمهور چه در زمان تبلیغات انتخاباتی و چه در برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم، توجه بیشتر به حوزه گردشگری و ارتقای سهم ایران از بازار گردشگری بین الملی است. لذا با توجه به تاکیدات دوت یازدهم به عنوان یک اقدام عملی، بازسازی و نوسازی تدریجی هتلهای مجموعه ایرانگردی و جهانگردی را دستور کار قرار داده‌ایم و تا کنون عملیات و مطالعات نهایی سه هتل به اتمام رسیده است.
وی در ادامه افزود: برای افزایش سطح کیفیت خدمات هتلهای آینده و استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی در بخش هتل سازی، از شرکت های معتبر و بین المللی فعال در این حوزه به همراه شرکت های داخلی استفاده شده است.
نیک کار در تشریح اهمیت صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی کشور گفت: اگر هر گردشگر خارجی در مدت اقامت خود در ایران تنها 2000 دلار هزینه کند، این معادل درآمد 100 بشکه نفت  خواهد شد. اگر بشکه نفت 40 دلار فروخته شود با احتساب 20 دلار هزینه به ازای هر بشکه، درآمد خالص 100 بشکه نفت خام، 2000 دلار می شود. به عبارت دیگر اگر روزانه تنها 30000 گردشگر وارد ایران بشود، درآمد حاصل از صنعت گردشگر با درآمد حاصل از فروش روزانه 3 میلیون بشکه نفت خام برابری می کند.

تحلیل خبر فوق
موقعی که درآمد 000/30 گردشگر معادل 3 میلیون بشکه نفت در روز است، هر عقل سلیمی که اندکی اهل حساب و کتاب باشد و بویی از علم اقتصاد برده باشد، تصدیق می کند که گردشگری، به چاه های نفت ما با آن همه عظمت، پهلو می زند.
براساس محاسبه فوق، کشورهای اروپایی که چندین برابر ما گردشگر دارند و روز به روز بیشتر تلاش می کنند تا رغبت های جدید در گردشگران برای گزینش آن کشورها ایجاد کنند، چندین برابر نفت کشور ما، از منبع گردشگری درآمد دارند.
ما چه برنامه ای در این چند دهه برای جذب گردشگر داشته ایم؟ چقدر منابع مالی که می‌توانسته ایم از این راه، به دست آوریم، از دست داده ایم؟
مگر گردشگران از ما چه می خواهند؟
 اولین پس زمینه ذهنی آنها، وجود امنیت در کشور ماست. متاسفانه کشورهای رقیب و مخالف ما سعی کرده اند با ناامن نشان
دادن ایران، گردشگران را از انتخاب ایران منصرف کرده و به سمت خود جذبشان کنند.
ما با برجام تا حدی توانستیم ابتدای کار، این جو را بشکنیم ولی متاسفانه پس از آن، بعضی در داخل، چراغ قرمز را جلوی چشمان گردشگران روشن کردند تا نتیجه آن به ضرر ایران و به نفع کشورهای دیگر باشد. دومین خواسته گردشگران، ایجاد امکانات ایرانگردی در همه نقاط کشور است که باید پاسخی شایسته به آن داده شود.
اگر فقط به همین دو خواسته آنها (یکی امنیت و دیگری امکانات) به خوبی پاسخ داده شود، بیش از 80 درصد مشکلات گردشگری حل شده و انبوه گردشگران به داخل کشور ما روانه خواهند شد و بیش از چاه های نفت برای ما درآمد خواهند آفرید. ضمن اینکه فرهنگ و تمدن درخشان ایران نیز به جهانیان معرفی خواهد شد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها