پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 14 شهریور 1395 ، 18 : 15

کد خبر : 12042

از 0 نفر 0

معاون وزیر کشور در گچساران خبر داد؛ اختصاص 600 هزار میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور

معاون وزیر کشور در گچساران خبر داد؛  اختصاص 600 هزار میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور...

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در گچساران گفت: امسال 600 هزار میلیارد ریال اعتبار از محل خدمات شهرداری ها و کمک دولت به این سازمان اختصاص یافته است.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، هوشنگ خندان دل با اشاره به اینکه حدود سی و پنج درصد از این میزان اعتباراتِ اختصاص یافته از محل مالیات بر ارزش افزوده است، افزود: سی و پنج هزار میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری های سراسر کشور اختصاص یافته است.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: تاکنون حدود ده هزار میلیارد ریال از این میزان اعتبارات اختصاص یافته به حوزه شهرداری ها و دهیاری های کشور پرداخت شده است.
خندان دل در ادامه از حمایت دهیاری ها و شهرداری ها اولویت دولت برای خدمات رسانی بهتر به مردم با هدف کنترل جابه‌جایی‌های گسترده جمعیت از شهرهای‌کوچک به شهرهای‌بزرگ و کاهش‌پدیده حاشیه‌نشینی اشاره کرد و افزود: ارتقای زیرساخت‌های خدمات دهی و رفاهی شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت از مهمترین اولویت‌های این سازمان در سال جاری است.
کهگیلویه و بویر احمد هزار و 674 روستای دارای سکنه دارد که 700 روستا بالای 20 خانوار جمعیت و بیش از 400 روستا از خدمات دهیاری‌ها بهره مند هستند.

تحلیل خبر فوق

توجه به شهرهای کوچک و روستاها باید کاری بلند مدت و به حدی باشد که اثر گذار بوده و ساکنین این مناطق را از مهاجرت به شهرهای بزرگ و کلانشهرها باز دارد.
طبق اعلام معاون وزیر راه 30% مساحت شهرهای کشور نیازمند طرح باز آفرینی است  و 19 میلیون نفر از جمعیت کشور در بافت های فرسوده و یا حاشیه شهرها زندگی می کنند.
با توجه به این آمار حدود یک چهارم جمعیت کشور در شرایط نابسامانی از لحاظ محل زندگی، زیست می کنند. به این شرایط نامطلوب، پیامدهای منفی اخلاقی، اجتماعی، امنیتی و... را نیز اضافه کنید و ببینید چه معضلاتی به خاطر این حاشیه‌نشینی ها که عموما معلول مهاجرت است، ایجاد شده است.
 امروز نه فقط مردم، بلکه شهرداری های شهرهای کوچک دست خالی هستند و بعضی از آنها، نه تنها پولی برای عمران و آبادانی ندارند، بلکه حتی در تامین حقوق پرسنل خود و هزینه های جاری شهرداری نیز ناتوانند پس کمک به آنها، کار بسیار ارزشمند و نجات بخشی است. دهیاری ها هم اگر مورد حمایت قرار گیرند و بودجه کافی در اختیار آنان قرار داده شود، به انجام کارهای عمرانی در روستاها خواهند پرداخت و با تامین امکانات و رفاه و بهداشت و درمان روستاییان، احتمال مهاجرت آنها به شهرهای بزرگ کاهش خواهد یافت. در این صورت هم به شهرهای بزرگ کمک می شود که با اضافه جمعیت و معضلات آن مواجه نخواهند شد و هم به روستا و شهرهای کوچک خدمت خواهد شد و آنان را در محل تولدشان نگه خواهد داشت.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها