یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 5/19/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 14 شهریور 1395 ، 19 : 16

کد خبر : 12048

از 0 نفر 0

وام 80 میلیونی مسکن با اقساط 742 هزار تومانی

وام 80 میلیونی مسکن با اقساط  742 هزار تومانی

برای وام ٦٠ میلیونی در مراکز استان‌ها و شهرهای...

برای وام ٦٠ میلیونی در مراکز استان‌ها و شهرهای با جمعیت بیش از ٢٠٠ هزار نفر نیز اقساط ٥٥٧ هزار تومان و برای وام ٤٠ میلیونی در سایر مناطق شهری قسط حدود ٣٧١ هزار تومان خواهد بود.
مدیرعامل بانک مسکن از ابلاغ و اجرای سود تک رقمی تسهیلات صندوق پس انداز یکم از امروز خبر داد و گفت که تا ٤٠ درصد از حجم اقساط پرداختی کاهش یافته است.
به گزارش ایسنا، بعد از اعلام تک رقمی شدن سود تسهیلات پرداختی از محل صندوق پس‌انداز یکم(خانه اولی‌ها) که در هفته گذشته از سوی رییس جمهوری انجام شد و از ١١ به ٩/٥ درصد کاهش یافت، محمد هاشم بت شکن در نشستی خبری به جزییات این تغییر اشاره کرد.
وی با اشاره به کاهش میزان اقساط پرداختی با تغییر اخیر سود توضیح داد: با در نظر گرفتن سود ٩/٥ و دوره بازپرداخت ١٢ ساله با روش پلکانی، قسط پرداختی برای تسهیلات ٨٠ میلیونی به متقاضیان تهرانی به حدود ٧٤٢ هزار تومان در ماه کاهش یافته است.
وی ادامه داد: برای وام ٦٠ میلیونی در مراکز استان‌ها و شهرهای با جمعیت بیش از ٢٠٠ هزار نفر نیز اقساط ٥٥٧ هزار تومان و برای وام ٤٠ میلیونی در سایر مناطق شهری قسط حدود ٣٧١ هزار تومان خواهد بود.

تحلیل خبر فوق

صنعت ساختمان سازی یکی از صنعت هایی است که مشاغل زیادی را در درون خود تغذیه می کند. مسکن سازی اگر رونق داشته باشد به رونق در همه مشاغل و فعالیت های اقتصادی منجر می شود. اما آنچه باعث شد که در چند سال گذشته، مسکن سازی با رکود مواجه شود، شوک های پی در پی اقتصادی بود که در دهه گذشته به اقتصاد کشور وارد شد. مردم که قدرت خریدشان پایین آمده بود و پول نقد نداشتند، از خرید مسکن فاصله گرفتند. خانه‌های ساخته شده روی دست سازندگان ماند و بسیاری از آنان که به امید رونق، سرمایه گذاری کرده بودند متضرر و ورشکسته شدند. بسیاری از مشاغل وابسته به صنعت ساختمان سازی  نیز رو به تعطیلی و کسادی رفت  و همگی موقتا با ساخت و ساز وداع کردند. بیکاری حاصل از این وضعیت گریبان کارگر، مهندس، مغازه‌دار، راننده و... را گرفت و بر تعداد بیکاران افزوده شد.
یکی از راه های ایجاد رونق مجدد در ساختمان‌سازی وام های مناسب با بهره کم می‌باشد که اگر با حاشیه سازی همراه نشود تا اندازه ای می تواند تحرکی در این زمینه ایجاد کند ولی اینکه صرفا با اعطای وام گمان کنیم دوباره مسکن سازی رونق خواهد گرفت،
بسیار بعید به نظر  می رسد چرا که با گرانی مصالح و دستمزدها و هزینه های اداری، به سرعت این وام تمام می شود و پولی برای بقیه عملیات ساختمان سازی باقی نخواهد ماند پس برنامه های انضمامی دیگری نیز باید به آن اضافه شود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها