پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 17 بهمن 1395 ، 05 : 12

کد خبر : 15743

از 0 نفر 0

بت شکن اعلام کرد؛ سه شرط دریافت وام ٤٠ میلیونی مسکن مهر

بت شکن اعلام کرد؛ سه شرط دریافت وام ٤٠ میلیونی مسکن مهر

افزایش سقف پرداخت تسهیلات برای خرید مسکن مهر، گرچه اقدام خوبی است و در این بازار راکد می تواند کمک کند، همچنین حمایت شایسته ای از خریداران این نوع مسکن ها و گشایش در کار آنهاست ولی آنطور که انتظار می‌رود نمی تواند جنبش و حرکت فراگیری در روی آوری خریداران به آن ایجاد کند چرا که خریداران همه مشکلشان کسری 10 میلیون تومانی (از 30 تا 40 میلیون وام) نیست بلکه مشکلاتی است که در ذات این نوع مسکن ها وجود دارد. مسکن مهر از دو منظر قابل بررسی است؛ یکی از منظر کارشناسانی که تاکنون در مورد کم و کیف آن اظهار نظر کرده اند و دیگری مردم و خریدارانی که عملاً با کمبودها و کاستی های آن مواجه هستند و رضایت کامل از این طرح ندارند.
کارشناسان مخالف طرح مسکن مهر چه در دولت قبل و چه در این دولت، بر تمام ابعاد این طرح در سراسر کشور ایرادات جدی و علمی وارد کرده اند که این ایرادات از انتخاب مکان و جغرافیای نامناسب اجرای طرح ها تا عدم دسترسی به امکانات اولیه همچون آب، برق، گاز و تلفن، مسیر و جاده مناسب، تا پی کنی، کیفیت مصالح و سازه‌ها، رعایت نکات ایمنی در مجموعه فضای سبز، زمان تحویل، عدم وجود مدرسه، مغازه، مسجد و مرکز درمانی در حوالی مکان اجرای طرح و... را شامل می شود و طبق نظرات کارشناسان که بارها به تشریح موارد فوق پرداخته اند و در رسانه های مکتوب و مجازی انعکاس یافته، موجب عدم استقبال مردم از خرید این واحدهای مسکونی شده است.
علاوه بر کارشناسان تعداد افرادی که به خاطر نداشتن مسکن و نجات از اجاره نشینی به مشارکت در خرید این واحدها روی آورده‌اند، همگی شکایات و گلایه های زیادی از کمبود امکانات، مشکلات ساختمانی، نبود شرایط مساعد برای زندگی، مشکلات آب، برق، گاز و تلفن، جاده آسفالته و غیره دارند، که این طرح چه از جهت کارشناسی و چه از نظر مردم، به ضعف جایگاه رسیده و عملاً مشتری زیادی ندارد. مسئولان ذی‌ربط باید برای تغییر این نگرش منفی مردم چاره ای بیندیشند و مشکلات و کاستی های واحدهای ساخته شده را مرتفع کنند تا مردم با اطمینان خاطر خریدار آنها گردند و با میل و رغبت از تسهیلات بانک مسکن استقبال کنند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها