پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 18 شهریور 1396 ، 58 : 11

کد خبر : 15948

از 0 نفر 0

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه فارس: فارس بیشترین زندانیان جرائم مالی و مهریه را در کشور دارد

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه فارس:  فارس بیشترین زندانیان جرائم مالی و مهریه را در کشور دارد

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه فارس گفت: این استان بیشترین آمار زندانی در بحث جرائم مالی و مهریه را در کشور دارد و بعد از آن تهران، اصفهان، خراسان است و سیستان و بلوچستان با 16 نفر زندانی در ردیف آخر قرار می‌گیرد.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه فارس گفت: این استان بیشترین آمار زندانی در بحث جرائم مالی و مهریه را در کشور دارد و بعد از آن تهران، اصفهان، خراسان است و سیستان و بلوچستان با 16 نفر زندانی در ردیف آخر قرار می‌گیرد.
سرویس خبری: مریم زارع خفری/
مجید تراب پور در جمع خبرنگاران گفت: در پنج ماهه گذشته از سال جاری یک هزار و 100 نفر به دلیل جرائم مالی وارد زندان‌های فارس شده اند که دراین حوزه افراد عمدتاً به دلیل  نداشتن تخصص در کار بدهی‌های مالی ایجاد کرده‌اند، همچنین در این مدت 341 نفر به دیل عدم پرداخت مهریه به
زندان رفته‌اند.
وی در مورد آمار نهایی زندانیان جرائم غیرعمد افزود: هم اکنون یک هزارو 284 نفر به دلیل جرائم غیرعمد در زندان‌های این استان به سر می‌برند که ۹۲۲ نفر آنان زندانیان مالی‌اند و از این تعداد  نیز 52 نفر زن هستند و میانگین سنی 30 سال دارند.
براساس گفته تراب‌پور 252 نفر به دلیل مهریه و نفقه، ۱۱۰ نفر به دلیل عدم پرداخت دیه در حوادث که 59  نفر تصادف رانندگی  و ۵۱ نفر حوادث کارگاهی است در زندان‌های فارس هستند.
وی افزود: در سال گذشته 13 زندانی زن و امسال 35 نفر شده‌اند و آزادی‌سازی زندانیان زن از اولویت‌های اول کاری این
ستاد است.
تراب‌پور افزود: ۱۵۵ زندانی جرائم غیرعمد طی هفته جاری و به مناسبت عید غدیر خم در فارس آزاد می‌شوند که  رقم بدهی این افراد ۲ میلیارد تومان است، اما کل بدهی آن‌ها 7 میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است که ۲۵ درصد آن را خیرین پرداخت کرده‌اند.
به گفته وی کمیته صلح و سازش این ستاد توانسته در این باره 4 میلیارد و 900 تومان از شاکیان تخفیف بگیرد.
تراب‌پور افزود: در پنج ماهه گذشته از سال جاری ستاد دیه فارس 405 نفر از زندانیان غیرعمد را آزاد کرده است که در سال قبل این میزان 412 نفر در طول سال بوده که آمار نشان از دو برابر بودن نسبت به سال قبل را
نشان می دهد.
وی ادامه داد: اعتبار بانکی داده شده به این ستاد تاکنون ۹۰۰ میلیون پرداخت شده که تا آخر شهریورماه جاری به ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان می‌رسد و تا پایان سال اعتبار در نظر گرفته شده در این حوزه 3 میلیارد و 100 میلیون تومان است.
وی ادامه داد: براساس برنامه قصد داریم تا پایان سال جاری یک هزار نفر از زندانیان جرائم غیرعمد را به آغوش خانواده‌های‌شان باز گردانیم. مدیر نمایندگی ستاد دیه فارس از مردم برای رسیدن به این هدف درخواست کمک کرد و گفت: این ستاد با تمام تلاش خود قصد دارد افرادی که به دلیل بد حادثه یا مشکلات ناگهانی و شرایط به صورت غیرعمد زندانی شده‌اند را آزاد کند و از این طریق به خانواده شاکی، زندانی و خود فرد کمک شود و هیچ‌گاه در جهت آزادی زندانی‌هایی که گام در مسیر قاچاق مواد مخدر، سرقت و قتل گذاشته‌اند، حرکت
نکرده است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها