سه شنبه 2 مرداد 1403 7/23/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 21 شهریور 1396 ، 11 : 13

کد خبر : 15968

از 0 نفر 0

معاون سازمان میراث فرهنگی: نگرانی اول در فرونشست زمین‌های مرودشت، جان مردم است

معاون سازمان میراث فرهنگی: نگرانی اول در فرونشست زمین‌های مرودشت، جان مردم است

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: در موضوع فرونشست اراضی شهرستان مرودشت نگرانی اول جان مردم ...

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: در موضوع فرونشست اراضی شهرستان مرودشت نگرانی اول جان مردم است، نجات تخت‌جمشید در مرحله دوم قرار دارد.
محمدحسن طالبیان در حاشیه نشست مراکز مقوله 2 یونسکو در شیراز در گفت‌و‌گو با ایسنا منطقه فارس گفت: برای مدیریت مشکل فرونشست زمین در نقاط مختلف نظیر مرودشت و اطراف تخت‌جمشید، نیازمند همکاری و تعامل مطلوب تمام دستگاه‌ها هستیم.
او تصریح کرد: برای مقابله با این مشکل باید راهکارهای اضطراری در نظر گرفته شده و اجرایی شود.
طالبیان با بیان اینکه موضوع در شورای تأمین استان فارس نیز مطرح شده است، گفت: مهم‌ترین راهکار جلوگیری از برداشت‌های بی رویه آب از منابع زیرزمینی است.
معاون سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: باید بعضی از چاه‌های آب موجود در این منطقه مسدود شده و البته راهکاری هم برای کشاورزانی که در این محدوده زندگی و کار می‌کنند باید اندیشید.
طالبیان با تأکید براینکه باید برداشت آب از منابع زیرزمینی در نقاط بحرانی نظیر اطراف تخت‌جمشید به حداقل ممکن کاهش یابد، گفت: برای حل این مشکل نیازمند اقداماتی جامع و برنامه‌ریزی شده هستیم.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها