پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 14 مهر 1396 ، 33 : 12

کد خبر : 16048

از 0 نفر 0

۲۳ مهرماه؛ همایش ملی روز جهانی غذا برگزار می‌شود

۲۳ مهرماه؛ همایش ملی روز جهانی غذا برگزار می‌شود

دبیر اجرایی همایش ملی روز جهانی غذا از برگزاری این همایش در ۲۳ مهر ماه سال جاری خبر...

دبیر اجرایی همایش ملی روز جهانی غذا از برگزاری این همایش در ۲۳ مهر ماه سال جاری خبر داد.
به گزارش ایسنا، مهندس محمد هاشمی با اشاره به شعار جهانی این روز که به بحث «تغییر آینده مهاجرت، سرمایه‌گذاری در امنیت غذایی و توسعه روستایی» می‌پردازد، گفت: با محوریت تغییر و اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقای سلامت، همایش ملی روز جهانی غذا در تاریخ ۲۳ مهرماه و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان غذا و دارو، نمایندگان مجلس، فعالان صنایع غذایی و دیگر مسئولان مرتبط برگزار می‌شود.
دبیر اجرایی همایش روز جهانی غذا افزود: در این مراسم نشان ایمنی و سلامت سازمان غذا و دارو به عنوان یکی از معتبرترین نمادهای کیفیت فرآورده‌های غذایی به محصولات و شرکت‌هایی که علاوه بر رعایت ضوابط معمول اداره‌کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، گام‌های موثری در ارتقای محصولات خود برداشته‌اند، اهدا می‌شود.
بنابر اعلام روابط‌عمومی سازمان غذا و دارو، وی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاهی از محصولات دارای نشان ایمنی و سلامت تصریح کرد: در همایش سال جاری روز جهانی غذا تأکید ویژه‌ای بر تلاش و جایگاه مسئولین فنی شرکت‌ها به عنوان نمایندگان وزارت بهداشت که پاسدار و حافظ کیفیت و سلامت فرآورده‌های غذایی هستند وجود دارد.

تحلیل خبر

اهمیت تغذیه روزبه‌روز بیشتر مورد توجه و نظر همگان قرار می‌گیرد به‌طوری که شعار
«سلامتی خوردنی است» به عنوان یک اصل در تندرستی پذیرفته شده است. خوراک‌داروها بیش از گذشته جای خود را به داروهای شیمیایی می‌دهند و بهره‌مندی و بهره‌گیری از طبیعت، انسان امروز را برای حفظ سلامتی به چاره‌جویی واداشته است. با افزایش سطح آگاهی‌ها در زمینه تغذیه و اقلام خوراکی، حساسیت و توجه افکار عمومی به مراکز عرضه انواع خوردنی‌ها و همچنین سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول نظارت‌کننده بر آن‌ها رو به فزونی می‌رود.
موضوع محصولات کشاورزی تراریخته نیز ازجمله موضوعاتی است که در این اواخر مورد بحث و نظر محافل گوناگون قرار گرفته و به همراه خود نگرانی‌های بسیاری را به ارمغان آورده، اما شوربختانه تاکنون آن‌گونه که باید از سوی محافل علمی و دانشگاهی و همچنین ارگان‌های موظف، پاسخ قانع‌کننده و روشنی به جامعه ارائه نشده است.
تناقض‌گویی‌های مکرر توسط کارشناسان بهداشت و درمان هم در طب سنتی و هم پزشکی کلاسیک، به‌ویژه در رسانه ملی، مردم را به سردرگمی و سرگردانی مبتلا کرده و آنان را در چگونگی حفظ سلامت خود در هاله‌هایی از ابهام قرار داده است.
شیوع بعضی از بیماری‌های ایجاد شده در اثر مصرف خوراکی‌های ناسالم و انتشار خبرهای بی‌شمار ضدونقیض در این مورد، نیز در سطح جامعه ایجاد اضطراب و نگرانی کرده است. استفاده از سم‌های خطرناک و کودهای شیمیایی مضر در محصولات کشاورزی که مصرف آن‌ها برای مردم اجتناب‌ناپذیر است، از دیگر نگرانی‌هایی به‌حساب می‌آید که تابه‌حال مسئولان موظف و مکلف به تشریح و پاسخ‌گویی در این زمینه نپرداخته‌اند؛ اما همواره و مدام در شبکه‌های اجتماعی رسمی و غیررسمی، زیان‌های ناشی از استفاده از آن‌ها منتشر می‌شود. حال با توجه به آنچه گفته شد، برپایی همایش‌هایی نظیر
«همایش ملی روز جهانی غذا» را می‌توان ازجمله الزامات دانست، اما آن‌چه که در این زمینه پراهمیت‌تر به‌نظر می‌رسد، پاسخ به مسائل و شبهه‌هایی بوده که در سطح جامعه مطرح و تاکنون بی‌جواب
مانده است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها