پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 17 مهر 1396 ، 08 : 15

کد خبر : 16062

از 0 نفر 0

ارائه مشاوره رایگان مامایی و سنجش فشار خون در برخی ایستگاه‌های مترو

ارائه مشاوره رایگان مامایی و سنجش فشار خون در برخی ایستگاه‌های مترو

به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران و با هدف توسعه و ارتقای فرهنگ سلامت اجتماعی و افزایش...

به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران و با هدف توسعه و ارتقای فرهنگ سلامت اجتماعی و افزایش سلامت جسمانی، خدمات مشاوره‌ای و سلامت محور در دو ایستگاه قائم و قیطریه به مسافران مترو ارائه می‌شود. به گزارش ایسنا، روابط‌عمومی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، اعلام کرد: به مناسبت هفته سالمند، روز جهانی بهداشت و روان و همچنین هفته ملی سلامت در روزهای 15، 17 و 24 مهر ماه، خدماتی مانند تست فشار خون، مشاوره تغذیه، مشاوره فردی و مشاوره مامایی با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک تهران در این دو ایستگاه انجام می‌شود.  مسافران مترو می‌توانند در روزهای یاد شده با حضور در این پایگاه‌ها از خدمات و مشاوره کارشناسان حوزه سلامت به صورت رایگان برخوردار شوند.

تحلیل خبر

گرفتاری‌های زندگی شهری و مشغله بسیار موجب شده است که شمار بسیاری از شهروندان نسبت به مهم‌ترین و اصلی‌ترین نیاز زندگی خود یعنی سلامتی و حفظ آن، بی‌تفاوت باشند و آن را به فراموشی بسپارند و تا زمانی که دچار بیماری دردسرسازی نشوند، از کنار این مهم به‌سادگی گذر کنند. لزوم توجه دستگاه‌های متولی بهداشت و درمان کشور به این معضل و مشکل خطرساز، بیش‌ازپیش ملموس است چراکه گسترش بیماری‌ها و عوامل تهدیدکننده سلامت، کشور را با بحران‌های جدی مواجه می‌سازد و هزینه‌های سرسام‌آوری را به دولت و مردم تحمیل می‌کند.
برپایی ایستگاه‌های موقت و دائم غربال‌گری سلامت شهروندان مانند آن‌چه که در دو ایستگاه مترو تهران بزرگ صورت گرفته است، می‌تواند تا حدودی از شیوع و گسترش بیماری‌ها در این کلان‌شهر جلوگیری کند. ارائه آموزش‌های بهداشتی و پیشگیری‌های لازم نیز زمینه‌ساز حفظ سلامتی جامعه خواهد بود که با برنامه‌ریزی‌های مسئولان مربوطه و بهره‌گیری از فرصت‌های موجود محقق می‌شود. استفاده از ظرفیت عظیم آموزش و پرورش، اداره‌ها، ارگان‌ها، تشکل‌های مردم‌نهاد و اتحادیه‌های صنفی برای انجام غربال‌گری‌های سلامت نه‌تنها جزو هزینه‌های جاری به‌حساب نخواهد آمد بلکه بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سرمایه‌گذاری برای کشور محسوب می‌شود. همچنین تمرکز رسانه ملی بر آموزش‌هایی که سلامت جسم و روان جامعه را تضمین می‌کند، ازجمله وظایف خطیر این سازمان است که می‌تواند جای بعضی از سریال‌ها و برنامه‌های کنونی را بگیرد و مخاطب‌های خود را بهره‌مند سازد، همان‌گونه که راه‌اندازی شبکه رادیویی و تلویزیونی «سلامت» توانسته است به‌اندازه خود در حفظ سلامتی بیننده‌ها و پیشگیری از بیماری‌ها مؤثر باشد. تغییر نگرش در روند فعلی برنامه‌های آشپزی از مزه محوری به سلامت‌محوری نیز ازجمله نیازهای مبرم جامعه امروز ما است که باید به جد در این زمینه کار و تلاش صورت گیرد.
تغییر نگاه درمان‌محوری صرف، به پیش‌گیری و پیش‌بینی‌محوری نیز می‌تواند در حفظ سلامت اقشار جامعه و جلوگیری از بروز بیماری‌ها تحول شگرفی را
ایجاد کند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها