پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 29 مهر 1396 ، 29 : 14

کد خبر : 16120

از 0 نفر 0

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد ایجاد ۴۰۰۰ شغل برای درمان یافتگان اعتیاد

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد ایجاد ۴۰۰۰ شغل  برای درمان  یافتگان اعتیاد

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از ایجاد ۴۰۰۰ شغل برای معتادین بهبود یافته برای اولین‌بار در کشور خبر...

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از ایجاد ۴۰۰۰ شغل برای معتادین بهبود یافته برای اولین‌بار در کشور خبر داد.
به گزارش ایسنا، سردار علی مؤیدی در‌حاشیه نشست کمیته تخصصی سازمان‌های مردم‌نهاد و توسعه مشارکت مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در‌جمع خبرگاران گفت: رویکرد اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر، پیگیری بحث پیشگیری است که در این راستا حداکثر تلاش را برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد به کار خواهیم گرفت.
مؤیدی تأکید کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر موضوع اشتغال درمان‌یافتگان است که برهمین اساس و با اقدامات انجام شده تا به امروز ۴۰۰۰ نفر از درمان‌یافتگان اعتیاد توانسته‌اند در بخش‌های مختلف مشغول به کار شوند که این امر برای اولین‌بار است که در کشور و در راستای اقتصاد مقاومتی و با حمایت‌های دولت، ستاد مبارزه با مواد مخدر و همچنین مردم محقق
شده است.

تحلیل خبر

در معلول بودن اعتیاد تردیدی وجود ندارد و علل بسیاری می‌تواند پدیدارکننده این معضل سیاه اجتماعی شود که برجسته‌ترین و آشکارترین علت نیز همواره از سوی هم کارشناسان مربوطه و هم آحاد جامعه بیکاری و پیامدهای حاصل از آن اعلام شده و می‌شود. بنابراین ایجاد اشتغال می‌تواند یکی از عوامل اصلی بازدارنده رفتن به‌سمت اعتیاد باشد که مسئولان و حاکمان در این زمینه وظایف خطیری را برعهده دارند. اما این‌که برای اشتغال معتادان پس از ترک مواد افیونی چاره‌اندیشی شود، هرچند در نگاه نخست مشوقی برای معتادها در رویگردانی از مواد مخدر به‌نظر آید، اما می‌تواند به‌نوعی تشویق و ترغیب‌کننده خیل عظیم لشکر بیکاران در روی آوردن به اعتیاد و گرفتار شدن در چنگال این دیو خون‌آشام باشد. این اقدام ما را به یاد فیلم سینمایی «معتاد اجباری» و ایفای نقش سید‌جواد رضویان می‌اندازد که در قالب یک بیکار در آرزوی ازدواج، به‌دنبال گرفتن وام بود و به‌ناچار با‌توجه به شرایط اعلام شده از جانب مقامات ذی‌ربط، مجبور شد با هر ترفندی که شده خود را معتاد جلوه دهد! و... .
بی‌شک شمار بسیار افراد بیکار در کشور یک تهدید جدی محسوب می‌شود که می‌تواند خطرهایی به‌مراتب بزرگ‌تر و گسترده‌تر از خطر داعش را در خود هم به‌صورت نهفته و هم به‌شکل آشکار داشته باشد که اگر حاکمان در این مورد چاره‌اندیشی اصولی و اساسی نکنند، نه‌تنها سایه شوم اعتیاد فراگیرتر و سنگین‌تر خواهد شد، بلکه هم پایداری امنیت و هم احساس خوشایند آن را دچار خدشه و اختلال گسترده جبران‌ناپذیر خواهد کرد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها