پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 3 آبان 1396 ، 20 : 11

کد خبر : 16134

از 0 نفر 0

رییس سازمان چای کشور: مصرف چای ایرانی رو به افزایش است

رییس سازمان چای کشور: مصرف چای ایرانی رو به افزایش است

رییس سازمان چای کشور گفت: اقبال مصرف‌کنندگان از چای ایرانی رو به افزایش است...

رییس سازمان چای کشور گفت: اقبال مصرف‌کنندگان از چای ایرانی رو به افزایش است.
به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایسنا، محمدولی روزبهان با اشاره به‌اینکه ارکان تولید چای شامل دو رکن اصلی کشاورز و صاحبان صنایع چای‌سازی هستند که لازم و ملزوم یکدیگرند، گفت: نمودار تولید چای در چند سال اخیر سیر صعودی داشته و در سال 95 بیشترین مقدار تولید یعنی 31 هزار تن چای خشک استحصال شد.
وی افزود: اقبال مصرف‌کنندگان از چای ایرانی رو به افزایش است و بازگشت روحیه نشاط و امید ایجادشده را، برای توسعه صنعت چای لازم دانستند.
روزبهان خاطرنشان کرد: به‌منظور بررسی میزان خرید کمی و کیفی برگ سبز چای انجام شد.
رییس سازمان چای کشور با صاحبان صنایع صحبت و از چایکاران دعوت کرد، تا با نهایت دقت، نسبت به برداشت باقی‌مانده برگ سبز چای خود در روزهای پایانی برداشت اقدام کنند، تا مدیران کارخانجات چای‌سازی بتوانند همچون سال گذشته چای کیفی و مناسب
تولید کنند.

تحلیل خبر

با افزایش میزان آگاهی‌های عمومی و ارتقای سطح سواد سلامت در جامعه، گرایش به مصرف محصولات سالم، بی‌خطر و ارگانیک بیشتر می‌شود که نه‌تنها مردم را از خطرات تهدیدکننده سلامتی آنان مصون می‌سازد بلکه گسترش و فراگیری این امر، به تولیدات داخلی و در پی آن ایجاد اشتغال کمک‌های شایانی می‌کند.
چای خالص و سالم ایرانی که طی سال‌های متمادی از نبود و یا ضعف صنایع جانبی ازجمله صنعت بسته‌بندی آسیب‌های بسیاری دیده است، پس از صادر شدن به کشورهای دیگر، با آغشته و درواقع آلوده شدن به مواد شیمیایی عطر و رنگ‌دهنده با برندهای دیگری به کشورمان بازمی‌گردد که این امرعلاوه‌بر بیماری‌زا بودن و تحمیل هزینه‌های هنگفت درمانی به کشور، از میزان اشتغال نیز می‌کاهد.
در چند سال اخیر با رویکرد هم‌وطنان ما به مصرف محصولات ارگانیک و بی‌ضرر، مصرف چای خالص، ناب و سالم ایرانی رو به افزایش رفته و رونق گرفته است که امید واریم ادامه این روند توسط باندهای اقتصادی مافیایی با مشکل مواجه نشود.
در‌مورد محصول پرارزش زعفران نیز همین رویه و روند حکم‌فرما بوده و هست که نجات طلای سرخ کشورمان نیز همت و عزم جدی هم مسئولان ذی‌ربط و هم مردم را می‌طلبد که با حمایت از آن، دست دلالان و واسطه‌های مفت‌خوار را کوتاه کنند و اجازه ندهند ارزش برند بی‌نظیر این محصول ایرانی، با تقلب و عناوین جعلی، تنزل یابد.
همچنین مرکبات باکیفیت و درجه یک شهرستان‌هایی از فارس نیز دستخوش این‌گونه اقدامات مافیایی شده و به‌نام نقاط دیگر به خارج از کشور به‌ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود و حاصل دست‌رنج باغداران این استان با دلالی و کارهای غیرشرعی، خلاف قانون و مخفیانه در جیب انگل‌های اجتماع ریخته می‌شود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها