پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 12 آذر 1396 ، 12 : 13

کد خبر : 16233

از 0 نفر 0

پایان آذر؛ آخرین‌مهلت بخشودگی 2 برابری جرائم معوق رانندگی

پایان آذر؛ آخرین‌مهلت بخشودگی 2 برابری جرائم معوق رانندگی

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا گفت: طرح بخشودگی دیرکرد جرائم رانندگی معوق تا پایان سال 95، پایان آذرماه به اتمام می‌رسد...

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا گفت: طرح بخشودگی دیرکرد جرائم رانندگی معوق تا پایان سال 95، پایان آذرماه به اتمام می‌رسد.
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، سرهنگ جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا اظهار داشت: بر اساس قانون بودجه 96، مقررشده است درصورتی‌که مالکان وسایل نقلیه نسبت به پرداخت اصل جرائم معوق رانندگی خود تا پایان سال 95 اقدام کنند، 2 برابری دیرکرد آن‌ها بخشوده شود.
وی افزود: بر این اساس و با تمهیدات اندیشیده شده، مالکان وسایل نقلیه تا پایان آذرماه، اگر جرائم معوق رانندگی تا پایان سال 95 را پرداخت کنند، می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شده و به‌جای پرداخت جریمه 2 برابری، اصل مبلغ را بپردازند.
معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا تصریح کرد: درصورتی‌که مالکان وسایل نقلیه در مهلت مقرر نسبت به پرداخت جرائم معوق خود اقدام نکنند، به‌طور سیستمی جریمه 2 برابری آن‌ها مجدداً اعمال می‌شود.
سرهنگ جهانی ادامه داد: این فرصت بسیار خوبی است که قانون‌گذار در اختیار هم‌وطنان قرار داده است تا بتوانند نسبت به پرداخت دیون معوقه خود اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه پلیس، تسهیلاتی در کنار این بخشودگی فراهم کرده است، گفت: پرداخت موردی جرائم رانندگی در سایت www.rahvar120.ir طراحی‌شده است و هم‌وطنان می‌توانند با مراجعه به این سایت، نسبت به پرداخت موردی یا همان اقساطی جرائم اقدام کنند.

تحلیل خبر

برخورد با تخلفات رانندگی برای کنترل وضعیت ترافیک امری اجتناب‌ناپذیر است؛ اما تک‌بعدی نگریستن به تخلفات هرگز نتوانسته و نخواهد توانست به‌صورت ریشه‌ای و بنیانی ما را به سرمنزل مقصود برساند و همان‌طور که ترافیک را شامل مثلثی می‌دانند که سه ضلع آن اجرای قانون، آموزش و مهندسی راه است، باید همراه با اجرای قوانین مرتبط، در زمینه‌ی آموزش‌های لازم و اصلاح وضعیت راه‌ها و خیابان‌ها و ... نیز اقدامات لازم را انجام داد و از همه مهم‌تر حقوق شهروندی شهروندان و رانندگان مدنظر قرار گیرد.
پر کردن قبض جریمه و یا همان اعمال قانون که تکیه‌کلام عوامل راهنمایی و رانندگی است، پیش از هر اقدامی باید بنا بر حقوق مذکور به رانندگان تفهیم اتهام شود به‌نحوی‌که از جانب شخص جریمه‌شده قابل‌پیگیری باشد و درنهایت منجر به احقاق حق
شود.
همچنین هزینه‌کرد جریمه‌های صورت گرفته که رقم بالا و چشمگیری است، برای همگان شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی شود. سامان نیافتن درخور و شایسته حمل‌ونقل عمومی و قادر نبودن این سیستم برای پاسخگویی به نیازهای ترددی شهروندان و درنتیجه استفاده از خودروهای شخصی که اغلب به‌صورت تک‌سرنشین صورت می‌گیرد، مسیرهای عبورومرور شهری را با گره‌های پیچیده و بغرنج ترافیکی مواجه کرده و روزبه‌روز به شمار خودروها در سطح شهر به‌ویژه هسته مرکزی آن می‌افزاید و تا زمانی که اندیشه‌های خودرومحور به‌جای افکار پیاده‌محور در تصمیم‌گیری‌های شهری حاکمیت دارد، هرگز نخواهیم توانست به آرمان‌شهر خود دست‌یابیم و حتی به آن نزدیک شویم.
اعمال‌نفوذ تفکر خودرو‌محور و تک‌بعدی‌نگر که حمل‌ونقل شهری را صرفاً از نگاه ترددی و زیرگذر و روگذری دیده و هیچ‌گونه توجهی به مسائل زیست‌محیطی و طرح‌های سلامت‌محور نداشته، موجب شده است تا روزبه‌روز شهر آرامش خود را از دست بدهد و زندگی شهروندان تلخ و تلخ‌تر شود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها