سه شنبه 2 مرداد 1403 7/23/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 21 آذر 1396 ، 06 : 15

کد خبر : 16261

از 0 نفر 0

تعویض پلاک خودرو گران شد

تعویض پلاک خودرو گران شد

خدمات ارائه‌شده از سوی پلیس در بودجه سال آینده افزایش‌یافته و تنها در حوزه صدور...

خدمات ارائه‌شده از سوی پلیس در بودجه سال آینده افزایش‌یافته و تنها در حوزه صدور پلاک خودرو، میزان هزینه‌ها 30 هزار تومان افزایش‌یافته است. به گزارش جام جم آنلاین از میزان، بر اساس لایحه بودجه سال 97 در حوزه خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی شاهد افزایش قیمت ارائه خدمات هستیم. دولت در لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده خواستار افزایش قیمت در حوزه‌های ارائه خدمات به صاحبان گواهینامه و خودرو شده است.
افزایش جریمه تمدید گواهینامه تاریخ گذشته
بر اساس لایحه پیشنهادی دولت به مجلس، جریمه تمدید گواهینامه تاریخ گذشته به ازای هرسال عبور تأخیر در تمدید به 75 هزار ریال رسیده است. این مبلغ در سه سال گذشته باقیمت ثابت 50 هزار ریال به ازای هرسال تأخیر بود.
هزینه تعویض پلاک خودرو یک‌میلیون ریال در لایحه بودجه سال آینده کشور، هزینه تعویض پلاک با افزایش 25 هزارتومانی به یک‌صد هزار تومان رسیده است.
این مبلغ در سال گذشته 75 هزار تومان بود. در همین حال هزینه تعویض پلاک موتورسیکلت 25 هزار تومان تعیین‌شده است.
هزینه انگشت‌نگاری هفت هزار و 500 تومان
سال آینده هزینه انگشت‌نگاری در مراکز پلیس 10+ با افزایش دو هزار و پانصدتومانی به 75 هزار ریال رسید. این هزینه برای اتباع خارجی 15 هزار تومان است.
هزینه 100 هزارتومانی صدور گذرنامه
در سال آینده صدور گذرنامه با افزایشی 25 هزارتومانی به یک‌صد هزار تومان افزایش یافت.
ازاین‌پس متقاضیان صدور یا تمدید گواهینامه باید 100 هزار تومان هزینه صدور گذرنامه
بدهند.

تحلیل خبر

افزایش بی‌رویه نرخ خدمات دولتی و حکومتی بدون در نظر گرفتن قدرت خرید اکثریت مردم، همواره تبعاتی را به دنبال داشته که صرف‌نظر از غیرقابل‌جبران بودن شماری از آثار منفی این رویه، هزینه‌های به‌مراتب بیشتر از دریافتی‌ها را برای کشور داشته است.
تولید ذهنیت‌های تند و ایجاد بدبینی‌های شدید ناشی ازاین‌گونه اقدامات بررسی و مطالعه نشده، بین اقشار مختلفی از جامعه و حاکمیت فاصله انداخته و موجب سوءاستفاده‌های بسیاری شده است.
ازیک‌طرف تخلفات سنگینی که هر از مدتی از سوی برخی از مسئولان آشکار و رسانه‌ای می‌شود و از سوی دیگر اعمال تصمیمات نسنجیده‌ای که روزبه‌روز معیشت مردم را با دشواری‌های متنوع مواجه کرده، احساس همبستگی و همراهی دولت، حاکمیت و ملت را دچار خدشه می‌کند و موجب تضعیف اعتماد عمومی می‌شود. افزوده شدن رقم‌های بدهی مردم به دستگاه‌هایی مانند مخابرات، برق، آب و‌... در قبوضی که هم دسترسی به آن‌ها به بهانه‌های مختلف بیش‌ازپیش کم‌تر می‌شود و هم ‌ردیف‌های عجیب‌وغریب قیدشده در این قبوض به‌صورت روزافزون ذهن و فکر جامعه را با تردید و ابهام مواجه می‌کند، تبعات و عوارض بی‌شماری را داشته که جبران‌ناپذیر خواهد بود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها