پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 27 آذر 1396 ، 24 : 14

کد خبر : 16287

از 0 نفر 0

در جلسه شورای شهر تهران مطرح شد؛ عذرخواهی شورا از مردم برای ضرب و شتم یک دست‌فروش

در جلسه شورای شهر تهران مطرح شد؛ عذرخواهی شورا از مردم برای ضرب و شتم یک دست‌فروش

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، ری و تجریش از مردم و اتباع افغان به دلیل انتشار فیلم ضرب و شتم یک دست‌فروش عذرخواهی کرد...

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، ری و تجریش از مردم و اتباع افغان به دلیل انتشار فیلم ضرب و شتم یک دست‌فروش عذرخواهی کرد.
به گزارش ایسنا، محمدجواد حق‌شناس در تذکر پیش از دستور خود بابیان اینکه 27 آذرماه روز جهان عاری از خشونت است، گفت: ابعاد این روز می‌تواند محلی هم باشد.
وی با اشاره به انتشار فیلمی از ضرب و شتم دست‌فروشی توسط مأموران سد معبر مأموران شهرداری گفت: این فیلم موجب مکدر شدن خاطر شهروندان شده و این در حالی است که بخشی از اقتصاد غیررسمی کشور از راه دست‌فروشی است که معیشت تعداد زیادی از افراد را تأمین می‌کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، ری و تجریش بابیان اینکه شهرداری تهران مسئول تأمین نظم و ساماندهی فضاهای عمومی شهر است،‌ گفت: مأموران شهربان و سد معبر باید آیینه تمام‌نمای تعامل و صبر مدیریت شهری باشد.
حق‌شناس افزود: من به‌عنوان عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا از عموم شهروندان و اتباع افغان در خصوص این حادثه عذرخواهی می‌کنم.

تحلیل خبر

رفتارهای خشونت‌آمیزی که شوربختانه از برخی مأموران بعضی از دستگاه‌ها و ارگان‌ها، مشاهده می‌شود، حکایت از نهادینه شدن فرهنگی بیمار و آسیب‌زا دارد که در اثر عدم انجام آموزش‌های لازم پدیدار شده و مصداق ضرب‌المثل «بردن کلاه با سر!» است.
در طول سال‌های متمادی همواره شاهد صحنه‌های تأسف‌برانگیزی در سطح معابر و خیابان‌های شهر شیراز بوده‌ایم. از رفتار خشونت‌بار برخی از مأموران جلوگیری از سد معبر شهرداری گرفته تا نحوه «اعمال قانون!» شماری از مأموران راهنمایی و رانندگی که به‌هیچ‌عنوان با ملاک و معیارهای اسلامی ایرانی ما سازگاری ندارد، موجب ایجاد ذهنیت‌های منفی و افزودن به شمار ناراضی‌ها شده است.
زدودن چهره شهر از وجود پدیده‌هایی مانند سد معبر و تخلفات رانندگی و... مستلزم برنامه‌ریزی‌ها، اصلاح ساختارها، ارائه آموزش‌های مرتبط و... است که بی‌تردید باید پیش از اقدامات در کلیشه و چارچوب بسته، محدود و محصور قرارگرفته، تحقق یابد تا زمینه‌های بروز تخلف را از میان بردارد، در‌غیر‌این‌صورت همواره شاهد و ناظر پدیده خشونت و رفتارهای احساسی غیرمنطقی و خشن در سطح شهر و درنهایت فزونی یافتن شمار افراد ناراضی
خواهیم بود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها