پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 24 دی 1396 ، 05 : 13

کد خبر : 16406

از 0 نفر 0

شهردار شیراز: رویکرد اجتماعی شهرداری شیراز اولویت خواهد بود

شهردار شیراز: رویکرد اجتماعی شهرداری شیراز اولویت خواهد بود

شهردار شیراز گفت: سال آینده توجه بیشتری به رویکرد اجتماعی محور شهرداری شیراز خواهیم داشت...

شهردار شیراز گفت: سال آینده توجه بیشتری به رویکرد اجتماعی محور شهرداری شیراز خواهیم داشت.
به گزارش خبرنگار مهر، حیدر اسکندر‌پور  در دیدار مدیران شهرداری با نماینده ولی‌فقیه در فارس افزود: در آغاز تدوین برنامه جدید و بودجه سال ۹۷ هستیم و به پایان سال نیز نزدیک می‌شویم.
وی ادامه داد: با یک حجم تعهدات از گذشته مواجه هستیم و تسهیلاتی که گرفته‌شده که با توجه به کاهش پروانه‌های ساختمانی حدود ۵۰ درصدی در مقایسه با سال گذشته مشکل‌آفرین شده است.
شهردار شیراز تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود تنها راه برون‌رفت از مشکلات سرمایه‌گذاری است و اگر شاهد کاهش باغات هستیم به دلیل تأمین بخشی از درآمدها به‌وسیله تغییر کاربری بوده است.
اسکندر‌پور افزود: سرمایه‌گذاران نیز به سمت استفاده از باغات و سپس تغییر کاربری می‌روند که در این راستا تأکید کردیم که تغییر کاربری داده نشود و بخش مسکن و ساخت‌وساز نیز دیگر مشکل سرمایه‌گذاری است.
وی یادآور شد: نقاط آسیب‌پذیر شیراز از دیگر موارد بااهمیت است که در بودجه سال آینده رویکرد اجتماعی بودن شهرداری است؛ زیرا شهرداری تنها خدماتی نیست.
شهردار شیراز تأکید کرد: به همین دلیل بودجه فرهنگی اجتماعی شهرداری در سال آینده بهتر دیده
می‌شود.

تحلیل خبر

از این‌که بخش عمده‌ای از زندگی شهروندان به شهرداری و اختیارات و وظایف آن گره ‌خورده است، تردیدی وجود ندارد؛ اما مجموعه عریض و طویل شهرداری با توجه به لزوم رویکرد اجتماع‌محور آن، چه برنامه‌های مطالعه، تدوین و مصوب‌ شده‌ای دارد، پرسشی است که تاکنون به آن پاسخ روشنی داده نشده است.
آیا نیازهای اجتماعی اقشار و سنین گوناگون شهروندانی که برآورده شدن و پاسخگویی به مطالبات آنان از بدیهی‌ترین حقوق شهروندی محسوب می‌شود، موردبررسی علمی کارشناسان مربوطه قرارگرفته است؟
حال با توجه به سخنان شهردار شیراز در دفتر امام‌جمعه این شهر، باید پرسید که در زمینه‌هایی مانند سلامت، محیط‌زیست و مکان‌های گفت‌وگو که پیشگیری‌کننده از حرکت‌های اجتماعی نامتعارف است چه برنامه‌هایی تنظیم و تدوین‌شده
است؟
همان‌گونه که همگان می‌دانند، شهروندان از تولد و حتی پیش ‌از آن تا پس از مرگ با شهرداری سروکار داشته و به انحای مختلف با این نهادی که باید از صفر تا ۱۰۰ مردمی باشد، ارتباط دارند، ازاین‌رو اهمیت و حساسیتی فراتر از دیگر نهادها و ارگان‌ها و دستگاه‌ها نسبت به این مجموعه بزرگ از خود نشان می‌دهند و بر اساس حق‌وحقوق شرعی و قانونی خود از آن توقع دارند که در راستای تحقق مطالبات خود گام‌های جدی و عملی بردارد.
شهروندان پیش از هر مطالبه‌ای، خواستار داشتن شهری پاکیزه و غیرآلوده با زیرساخت‌هایی که بتواند آسایش و آرامش آنان را فراهم کند هستند و می‌خواهند که مدیران شهرداری صدای آنان را بشنوند و مسئولان این مجموعه گسترده، به بهانه‌هایی مانند حضور در جلسه و... از پاسخگویی به مردم شهر طفره نروند.
مردم خواستار ارتباطات دوسویه هستند و از برنامه‌های یک‌طرفه و صرفاً تبلیغی خسته و آزرده شده‌اند، ازاین‌رو ضرورت راه‌اندازی تالارهای گفت‌وگوی شهروندی به‌شدت احساس می‌شود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها