پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 25 دی 1396 ، 34 : 12

کد خبر : 16411

از 0 نفر 0

رئیس انجمن مددکاری ایران عنوان کرد؛ درخواستی از سران سه قوه برای پیشگیری از اعتراضاتی مشابه حوادث اخیر

رئیس انجمن مددکاری ایران عنوان کرد؛ درخواستی از سران سه قوه برای پیشگیری از اعتراضاتی مشابه  حوادث اخیر

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران از سران سه قوه خواست برای شنیدن مطالبات اجتماعی، در...

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران از سران سه قوه خواست برای شنیدن مطالبات اجتماعی، در نشستی با حضور NGOها و تشکل‌های علمی و صنفی حضور پیدا کنند.
سید حسن موسوی چلک در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در اعتراضات اخیر، مطالبات مردم تنها به حوزه اقتصاد خلاصه نمی‌شد، گفت: بخش عمده‌ای از مطالبات مردم به حوزه اجتماعی برمی‌گردد. انجمن مددکاری اجتماعی ایران این آمادگی را دارد تا از سران سه قوه دعوت کند تا شنونده مطالبات سازمان‌های غیردولتی اجتماعی باشند.
وی با تأکید بر اینکه این سازمان‌ها پلی میان مردم و حاکمیت هستند اظهار کرد: برای پیشگیری از آشوب‌هایی مشابه حوادث اخیر یا تشدید آن‌ها، این تشکل‌ها می‌توانند ارتباط‌دهنده بین مردم و مسئولان باشند و لازم است تا حاکمیت برای یک‌بار هم که شده مطالبات اجتماعی را از زبان آن‌ها بشنود.
رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با اشاره به اینکه NGO ها و تشکل‌های مردم‌نهاد به شکل مستقیم با مردم سروکار دارند تصریح کرد: درحال حاضر توجه اصلی به روی مسائل سیاسی و اقتصادی متمرکزشده است. این درحالیست که ما نمی‌خواهیم ناآرامی‌های اخیر در آینده نیز اتفاق بیفتد. جای خالی نشاط، امید و مشارکت اجتماعی به مطالبات و مسائل اجتماعی برمی‌گردد.
موسوی چلک با بیان اینکه انجمن مددکاری ایران به‌عنوان نهادی که همواره در چارچوب قوانین کشور فعالیت کرده است قصد دارد تا با برقراری ارتباط بین مردم و مسئولان مطالبات آن‌ها را به گوش تصمیم‌گیرندگان برساند ادامه داد: انجمن مددکاری این خواسته را مطرح می‌کند که در این نشست NGOها را خودش انتخاب کند و حرف‌های آنان را به‌عنوان نمایندگان نزدیک مردم به گوش مسئولان برساند.

تحلیل خبر

نگاه‌های صرفاً سیاسی به حرکت‌های اجتماعی، گمراهی‌های شکننده‌ای را در پی خواهد داشت که هم قابل کنترل و هم قابل جبران نخواهد بود.
بدون آسیب‌شناسی‌های علمی و دیدگاه‌های کارشناسانه در زمینه مسائل اجتماعی، راه رفته به ناکجاآباد می‌انجامد که دگرگونی‌های بنیادینی را نیز به دنبال خواهد داشت.
این‌که تابلو تمام سیاهی‌ها را بر گردن دشمنان واقعی و فرضی آویزان کنیم، سرانجامی جز پیمودن کج‌راه‌های مخوف نخواهد داشت چراکه پس از وقوع پدیده‌های کوچک و متوسط اجتماعی، مسیر را برای پدیده‌های بزرگ و اساسی هموار و فراهم می‌کند.
گم شدن در لابه‌لای شعارهایی که برای خنثی‌سازی و محونمایی‌های صرفاً سیاسی سر داده می‌شود، به‌تدریج به فراموشی اصل ماجرا ختم می‌شود و چشم و گوش مسئولان را می‌بندد، چراکه غالب شدن اهداف ریاکاران منفعت‌طلب وارونه‌نما و مغلوب شدن دلسوزان حقیقت‌نگر و واقع‌گو، عاقبتی جز شکست و فروپاشی در پی ندارد.
خاموشی‌های اجتماعی در صورتی امیدوارکننده و پیش‌برنده است که با ایجاد رضایتمندی و پاسخگویی به مطالبات جامعه همراه باشد، درغیراین‌صورت، زیرساخت‌ برهم‌زنی‌های طوفانی را می‌سازد و مانند یک مسکن قوی خواب‌آور عمل خواهد کرد.
پاسخگویی به خواسته اقشار مختلف اجتماع، نیازمند مطالعه، تدوین طرح و اجرای درست و منطقی است که بی‌توجهی به این مهم، حتی برای یک روز هم دیر خواهد بود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها