پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 20 فروردین 1397 ، 21 : 13

کد خبر : 16675

از 0 نفر 0

نحوه استفاده از سامانه همسان‌گزینی استان‌های مرکزی و کردستان اعلام شد

نحوه استفاده از سامانه همسان‌گزینی استان‌های مرکزی و کردستان  اعلام شد

سامانه ملی همسان‌گزینی در دو استان مرکزی و کردستان
راه‌اندازی شد...

سامانه ملی همسان‌گزینی در دو استان مرکزی و کردستان راه‌اندازی شد.
به گزارش ایسنا، همزمان با آغاز سال نو و اعیاد مبارک ماه رجب، با همیاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی و نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان کردستان، سامانه ملی همسان‌گزینی تبیان فعالیت خود را در این دو استان آغاز کرد.
نحوه استفاده از سامانه ملی همسان‌گزینی تبیان بدین‌صورت است که کلیه مجردان ساکن در استان‌های مرکزی و کردستان، ازاین‌پس می‌توانند با مراجعه به دامنه
http://hamsan.tebyan.net  از کد معرف 23397 برای استان مرکزی و کد معرف 23131 برای استان کردستان  استفاده کرده و ثبت‌نام
کنند. پس از ثبت‌نام، پرونده متقاضیان بررسی و جهت تکمیل پرونده و مصاحبه حضوری با آنان تماس گرفته خواهد شد و سپس فرم‌های متقاضیان توسط کارشناسان ذی‌صلاح  بررسی‌شده و درصورتی‌که موارد مناسب و کفو آنان در بانک جامع معرفین تبیان وجود داشته باشد معرفی توسط معرفان استان‌های مذکور، صورت می‌گیرد.
به گزارش روابط عمومی موسسه تبیان، متقاضیان استان مرکزی می‌توانند سؤالات خود را در این زمینه با ایمیل
hamsan_arak@tebyan.com مطرح کرده و همچنین متقاضیان استان کردستان از طریق مکاتبه با ایمیل
hamsan_kordestan@tebyan.com می‌توانند پاسخ سؤالات خود را دریافت کنند.
گفتنی است، سامانه ملی همسان‌گزینی، توسط موسسه تبیان در سال 1394 و با حضور معاونت وزارت ورزش و جوان راه‌اندازی شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

تحلیل خبر

بنابر باورها و آنچه در دین و مذهب ما برآن تأکید شده است، شکل‌گیری ازدواج باید امری بسیار سهل و آسان باشد؛ اما ویژگی‌هایی که در عرف برای این سنت رسول‌ا... طی سال‌های متمادی جابازکرده و بر تحقق این امر لازم سایه‌های سنگینی را انداخته، هم‌وطنان به‌ویژه جوانان ما را دچار وحشت و اضطراب کرده، به‌گونه‌ای که هرسال نسبت به سال پیش‌ازآن، تمایل به ازدواج کمتر و کمتر شده و می‌شود.
مسائل و مشکلات اقتصادی از یک‌سو و پیچیدگی‌های بغرنج بسیاری نیز از جانب دیگر، ازدواج را چه برای مردان و پسران و چه خانم‌ها و دختران به پروژه‌ای غول‌آسا و هولناک مبدل کرده، به‌طوری‌که ترس از زندان مهریه برای آقایان و به‌اصطلاح «هندوانه سربسته» بودن طرف مقابل و وجود تردید و ابهام در این زمینه در دل و ذهن خانم‌ها، مانند سدی مستحکم و مخوف، جلو گسترش و فراگیری تشکیل خانواده را گرفته است.
موانعی که قوانین مربوط به ازدواج بر سر راه مردان و زنان قرار داده، همراه با مسائل و مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... همه و همه، راه را برای پدیده‌های شوم و هراس‌انگیزی مانند «ازدواج سپید» باز کرده و افرادی را به گناه و تباهی کشانده و یا می‌کشاند.
در اینجا مسئولیت وزارت ورزش و جوانان بیش از هر سازمان و ارگان دیگری به چشم می‌آید و این سؤال را در سطح جامعه مطرح می‌کند که آیا به‌جز «فوتبال»، جوانان ما مشکل و مسئله دیگری ندارند؟! و لازم نیست برای دفع و رفع این‌همه مشکل و معضلی که گریبان سرمایه‌های گران‌بهای انسانی ما را گرفته است، چاره‌اندیشی کرد و طرح و برنامه داشت؟!
جای بسی تأسف است که پس از سال‌ها تأخیر، تازه فقط در دو استان مرکزی و کردستان سامانه همسان‌گزینی که درواقع همان همسرگزینی است، قرار است راه‌اندازی و فعال شود! هرچند که این اقدام از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی و نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در این دو استان قابل‌تقدیر است، اما چرا برای مسائل دیگری که نسبت به این امر مهم از درجه اهمیت بسیار کمتری برخوردار است، غوغاهای بسیار به‌پا می‌شود؛ اما برای ازدواج که می‌تواند بخش عمده‌ای از معضلات را درزمینه‌های گوناگون حل‌وفصل کند، هیچ ارگان و سازمانی تره خورد نمی‌کند؟!


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها