پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 1 اردیبهشت 1397 ، 59 : 12

کد خبر : 16721

از 0 نفر 0

استاندار فارس: از سرمایه‌گذاری استقبال می‌کنیم

استاندار فارس: از سرمایه‌گذاری استقبال می‌کنیم

استاندار فارس گفت: از سرمایه‌گذاری در هر نقطه استان استقبال و حمایت می‌کنیم چراکه سرمایه‌گذاری موجب اشتغال و رونق اقتصادی و درنتیجه ارتقای امید و نشاط در جامعه می‌شود...

استاندار فارس گفت: از سرمایه‌گذاری در هر نقطه استان استقبال و حمایت می‌کنیم چراکه سرمایه‌گذاری موجب اشتغال و رونق اقتصادی و درنتیجه ارتقای امید و نشاط در جامعه می‌شود.
به گزارش روزنامه طلوع به نقل از روابط عمومی استانداری استان فارس، اسماعیل تبادار که در آیین کلنگ‌زنی دومین شهرک صنعتی غیردولتی فارس در اقلید سخن می‌گفت افزود: رفع مشکلات با همراهی و همت عمومی میسر است و اشتغال‌زایی از نیازهای بسیار مهم جامعه است و قطعاً دولت به‌تنهایی قادر به حصول این موضوع نیست و همراهی همه مردم به‌ویژه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ضروری است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان اقلید، بر ضرورت احداث سردخانه در تقویت بنیان کشاورزی تأکید کرد و تحقق آن را زمینه‌ای برای پیشبرد صنعتی کشاورزی خواند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز گفت: شهرک صنعتی غیردولتی محبت گستر فارس در شهرستان اقلید، بخش سده و منطقه آسپاس، در زمینی به مساحت 8. 14 هکتار راه‌اندازی می‌شود که 6. 11 هکتار اراضی صنعتی را دربر می‌گیرد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 17 طرح صنعتی بزرگ و کوچک در آن اجرا می‌شود. احد فتوحی بیان کرد: این شهرک صنعتی با سرمایه‌گذاری اولیه 250 میلیارد ریال راه‌اندازی شده و این میزان سرمایه‌گذاری تا بهره‌برداری کامل و استقرار واحدهای صنعتی به بیش از 2000 میلیارد ریال خواهد رسید. وی بهره‌برداری از این طرح را نویدبخش حرکت پرشتاب به سمت فراهم کردن زیرساخت‌های تولید کالای ایرانی با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دانست و افزود: ایجاد شهرک‌های صنعتی غیردولتی در قالب اصل 44 قانون اساسی و باهدف استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت‌های استقرار واحدهای صنعتی انجام می‌شود. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اضافه کرد: در استان فارس مجوز تأسیس پنج شهرک صنعتی غیردولتی صادرشده و شهرک صنعتی محبت گستر فارس، پس از شهرک صنعتی کامپوزیت سازه ماندگار، دومین شهرک صنعتی استان است که با سرمایه‌گذاری مستقیم بخش خصوصی به مرحله بهره‌برداری می‌رسد. فتوحی با اشاره به اینکه شهرک‌های صنعتی غیردولتی از مزایای شهرک‌های دولتی بهره‌مند می‌شوند گفت: در این زمینه نحوه واگذاری زمین‌بر عهده بخش خصوصی است و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز نقش نظارتی خود را بر اساس قانون انجام می‌دهد. این مقام مسئول با اشاره به اختصاص مشوق‌هایی همچون اعمال معافیت‌های مالیاتی افزود: شهرک‌های صنعتی خصوصی در مناطق برخوردار مشمول معافیت هفت‌ساله و در مناطق غیر برخوردار معافیت مالیاتی 13 ساله
می‌شوند.
وی بابیان اینکه سرمایه‌گذار بخش خصوصی هم‌اکنون کارخانه شن و ماسه، تولید آسفالت و تیرچه و بلوک و مصنوعات را با حدود یک‌صد نفر اشتغال به‌صورت مستقیم و بیش از 200 نفر به‌صورت غیرمستقیم در این شهرک صنعتی به بهره‌برداری و تولید رسانده است، گفت: در صورت راه‌اندازی و تکمیل تمام واحدهای صنعتی برای بیش از یک هزار نفر در این شهرک صنعتی اشتغال ایجاد می‌شود. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بیان کرد: سردخانه 30 هزار تنی و کنسانتره میوه و کمپوت‌سازی، تولید جعبه پلاستیکی و لوله پلی‌اتیلن، مجتمع خدمات رفاهی، کارخانه شن و ماسه، کارخانه آسفالت و تیرچه و بلوک، صنایع غذایی، فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی، سلولزی صنایع کوچک بدون آلودگی، صنایع شیمیایی و فلزی و صنایع کانی‌های غیرفلزی ازجمله طرح‌هایی است که برخی از آن‌ها در این شهرک صنعتی اجراشده و برخی دیگر نیز در آینده اجرایی می‌شود. در این مراسم، عملیات اجرایی سه طرح سردخانه 30 هزار تنی و کنسانتره میوه و کمپوت‌سازی نیز به‌صورت همزمان صورت گرفت و فاز نخست سردخانه با ظرفیت پنج‌هزار تن آغاز به کار کرد.

تحلیل خبر

استاندار فارس بارها سخن از حمایت از سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران به میان آورده و برای تحقق این‌گونه حمایت‌ها نیز طرح‌های متعددی از سوی مسئولان رده‌بالای کشور و استان مصوب و ارائه شده است. اما تمام این تلاش‌ها در گلوگاه‌های پیچیده و بسته دچار گرفتگی و انسداد می‌شود. گلوگاه‌هایی که نام نظر کارشناسی، بخشنامه، مقررات و... به خود گرفته و همواره با اعمال سلیقه و گاهی نیز انتظارات ناحق همراه شده و می‌شود. گویی سرمایه‌گذار و کارآفرین بیچاره الزاماً باید به هر سازمان، اداره و دستگاه و... به‌عنوان حکومتی مستقل و مجزا نگاه کند و با پدیده حکومت در حکومت مواجه شود.
در هنگامه‌ای که انبوه قوانین و مقررات مندرس و پوسیده و به‌روز نشده با اعمال سلیقه‌های رنگارنگ و گوناگون توأم شود، دیگر نای و جای ناله و فریاد باقی نمی‌ماند و دل‌زدگی و افسردگی‌ها همچنان به یاری دیو مخوف بیکاری می‌آیند و تولید و تولیدکننده را به مسلخ می‌کشانند.
گویی برخی از حضراتی که به‌عنوان کارشناس نبض امور را در ید اختیار دارند، حرف و جوابی جز «نه» را بلد نیستند و جز محدود و مسدود کردن کارها هنر دیگری ندارند. حال مقامات ارشد هرچقدر می‌خواهند، طرح‌های تشویقی و ترغیبی در زمینه سرمایه‌گذاری و کارآفرینی تهیه و ابلاغ
کنند!!


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها