پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 21 خرداد 1397 ، 13 : 13

کد خبر : 16914

از 0 نفر 0

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز: پزشک خانواده اجباری دستاورد مثبتی به همراه ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:  پزشک خانواده اجباری دستاورد مثبتی  به همراه ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پزشک خانواده اجباری، دستاورد مثبتی به همراه ندارد و خدمت در عرصه سلامت مردم باید باانگیزه همراه باشد...

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پزشک خانواده اجباری، دستاورد مثبتی به همراه ندارد و خدمت در عرصه سلامت مردم باید باانگیزه همراه باشد.
به گزارش روزنامه طلوع به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، جمعی از پزشکان خانواده استان فارس در نشستی با حضور دکتر علی بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر عبدالرسول همتی معاون بهداشت، دکتر حمیرا وفایی رئیس سازمان نظام پزشکی فارس، دکتر کرم توانی رئیس اداره پزشک خانواده فارس، دکتر فرخ رئیس بیمه سلامت فارس و دکتر امیری مدیرکل بیمه تأمین اجتماعی فارس، مهم‌ترین اولویت‌های خود را مطرح کردند.
در این نشست که در سالن ۲۲ بهمن ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ساعتی پیش برگزار شد، جمعی از پزشکان خانواده فارس، به نمایندگی از دیگر همکاران خود، پشت تریبون رفته و مسائل خود را با مسئولان ستاد اجرایی پزشک خانواده استان، در میان گذاشتند. دکتر بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست، با اشاره به اجرای این طرح در فارس،  از ۶ سال پیش تاکنون، گفت: ثمربخشی خدمت در عرصه پزشکی، تنها در پرتو انگیزه و علاقه افراد است و در صورت نبود علاقه، دستاوردی به همراه ندارد.
او با اشاره به محدودیت‌های بودجه سلامت کشور، افزود: باید بکوشیم این بودجه، در مسیر درست هدایت شود؛ پزشکان خانواده، به‌عنوان خط مقدم امر تقدم پیشگیری بر درمان، نقش مؤثری در صرفه‌جویی هزینه‌ها در کشور دارند، بنابراین باید موردتوجه قرار گیرند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز راهکار صحیح مهار هزینه‌های اضافی سلامت، بیماریابی و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها را اجرای برنامه پزشک خانواده دانست و از پزشکان خانواده استان خواست تا برای ثمربخشی این دستاوردها در ادامه این مسیر ۶ ساله، با گفتمان و منطق، پیگیر مسائل خود باشند.
دکتر بهادر بابیان اینکه مسائل پزشکان خانواده فارس، به مسئولان کشوری انعکاس می‌یابد، افزود: با انتخاب نمایندگانی از میان پزشکان خانواده و با راهکارهای منطقی، می‌توان به نتایج موردنظر دست‌یافت.
او تأکید کرد: پزشکان خانواده به‌عنوان دروازه ورودی سلامت، باید موردتوجه قرار گیرند.
در ادامه، دکتر حمیرا وفایی رئیس سازمان نظام پزشکی استان نیز بابیان اینکه پزشکی عمومی، شالوده پزشکی است، گفت: همه پزشکان و مسئولان در طی این ۶ سال، با همدلی کار را پیش برده‌اند و پیگیری مسائل را به‌حق می‌دانیم.
او افزود: برای اختیاری شدن برنامه پزشک خانواده، برای پزشکان و مردم، نشست‌های متعددی برگزار و موضوع پیگیری شده است.
پیگیری پرداخت‌های پزشکان خانواده، پرداخت‌های سازمان‌های بیمه‌گر، استفاده از تجارب اجرایی پزشکان خانواده فارس، به‌کارگیری سیاست‌های تشویقی و ارتقای منزلت پزشکان خانواده در سیستم سلامت کشور، ازجمله درخواست‌های مطرح‌شده از سوی پزشکان خانواده در این نشست بود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها