پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 6 مرداد 1397 ، 13 : 12

کد خبر : 18094

از 0 نفر 0

استاندار فارس در مراسم افتتاح هتل بین‌الحرمین شیراز: رونق گردشگری در بافت تاریخی تحول را به دنبال خواهد داشت

استاندار فارس در مراسم افتتاح  هتل بین‌الحرمین شیراز: رونق گردشگری در بافت تاریخی تحول را به دنبال خواهد داشت

استاندار فارس گفت: با رونق گردشگری در بافت تاریخی و فرهنگی شیراز و احداث مراکز اقامتی، رونق اقتصادی و حیات اجتماعی این مناطق بیشتر خواهد شد و ساکنان این مناطق با امنیت خاطر بیشتری زندگی خواهند کرد...

استاندار فارس گفت: با رونق گردشگری در بافت تاریخی و فرهنگی شیراز و احداث مراکز اقامتی، رونق اقتصادی و حیات اجتماعی این مناطق بیشتر خواهد شد و ساکنان این مناطق با امنیت خاطر بیشتری زندگی خواهند کرد.
به گزارش روزنامه طلوع به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، اسماعیل تبادار در مراسم افتتاح هتل بین‌الحرمین شیراز، گفت: ساخت هتل در منطقه بین‌الحرمین یکی از پروژه‌های مهم و اثربخش محسوب می‌شود و با بهره‌برداری از این هتل، یکی از آرزوهای ما برای گسترش گردشگری در بافت تاریخی، بعد از سال‌ها محقق شده است.
وی با ابراز خرسندی از اینکه هتل بین‌الحرمین بر اساس ضوابط بافت تاریخی و فرهنگی شیراز ساخته‌شده است، گفت: ایجاد زیرساخت‌هایی مانند هتل در منطقه بین‌الحرمین موجب گسترش گردشگری مذهبی در ابعاد مختلف خواهد شد.
تبادار با اشاره به اینکه حدود 10 درصد از گردش مالی اقتصاد دنیا در حوزه گردشگری صورت می‌گیرد، افزود: با توجه به اینکه حدود 10 درصد از جاذبه‌های گردشگری دنیا در ایران واقع‌شده است گردش مالی توریسم در ایران در حد مطلوب نیست و انتظار می‌رود شاهد رونق اقتصادی بیشتری در این حوزه باشیم.
وی ادامه داد: استان فارس درزمینه آثار تاریخی موردتوجه گردشگران دنیا جایگاه قابل‌توجهی دارد و اخیراً نیز شاهد ثبت محور تاریخی ساسانی در استان فارس در فهرست آثار جهانی توسط یونسکو بودیم که نشان‌دهنده ظرفیت‌های این استان در حوزه گردشگری تاریخی است.
استاندار فارس گفت: این استان در ابعاد مختلف گردشگری، ظرفیت‌های زیادی دارد که هنوز به‌صورت مطلوب مورداستفاده قرار نگرفته‌اند.
تبادار بابیان اینکه فعالان حوزه گردشگری در استان فارس موردحمایت جدی قرار می‌گیرند و از آنان به‌خوبی استقبال می‌شود، افزود: برای بهره‌برداری از هتل بین‌الحرمین همه نهادهای مرتبط همکاری کرده‌اند و همچنان آمادگی داریم در سایر پروژه‌ها نیز مساعدت لازم را به سرمایه‌گذاران داشته باشیم.
وی با تأکید بر اینکه همت مدیران، آبادانی و عمران استان است و حوزه گردشگری به دلیل مزیت‌های فراوانی که در استان فارس دارد به‌صورت ویژه‌ای موردتوجه است، گفت: رویکرد اصلی ما جلب مشارکت بخش خصوصی است زیرا اقدامات دستگاه‌های دولتی بدون مشارکت بخش خصوصی به نتیجه‌ای نخواهد رسید.
تبادار تصریح کرد: بخش دولتی متعهد است که تسهیلات لازم برای فعالیت گسترده بخش خصوصی در حوزه گردشگری را تأمین کرده و زمینه حضور هرچه بیشتر را در این بخش فراهم کند.
وی بابیان اینکه در شهر شیراز نزدیک به 360 هکتار بافت تاریخی وجود دارد و زیرساخت‌های خوبی نیز در حوزه گردشگری این بافت فراهم‌شده است، اظهار کرد: هتل بین‌الحرمین با امکانات قابل‌توجه در بافت تاریخی شیراز افتتاح‌شده و در این منطقه پروژه‌های گردشگری زیادی در دست اقدام است که در آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه هتل بین‌الحرمین مورداستفاده گردشگران مذهبی و سایر گردشگران قرار می‌گیرد، گفت: گردشگران با هر رویکردی که وارد شیراز شوند با جذابیت‌های زیادی روبرو خواهند شد.
تبادار بابیان اینکه گردشگری یکی از زمینه‌های مهم ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در استان فارس محسوب می‌شود، افزود: اگر به دنبال بهره‌گیری از سرمایه‌ها و ظرفیت‌های شیراز در حوزه گردشگری هستیم باید اهتمام جدی برای ایجاد و تکمیل زیرساخت‌ها در این حوزه داشته باشیم.

تحلیل خبر

بافت تاریخی فرهنگی شیراز که درواقع اصلیت و هویت این شهر است، سال‌های متمادی مورد بی‌توجهی و هجوم ویرانگر مهاجران قرار گرفته و شناسنامه «شهر راز» را مخدوش کرده است.
مردم اصیل شیراز به‌اجبار و به‌تدریج از محل تولد خود دور و دورتر شده‌اند و مرکزیتی که اجداد و پدران آنان با تلاش و عشق خلق کرده‌اند را رها کرده و در امتداد شهر پراکنده شده‌اند.
چهره منفور فعلی بافت تاریخی شیراز، دل هر رهگذری را می‌لرزاند و اندوه سنگینی را نیز بر قلب مردم اصیل و نجیب شهر می‌نشاند.
ظرفیت‌های گردشگری بسیاری که می‌توانست احیاکننده این بافت باشد، هم با بی‌اعتنایی شهرداری و هم بی‌دقتی دستگاه‌های متولی مواجه شده است.
احداث هتل در این بافت می‌تواند بذر امید را در دل مردم اصیل این شهر پررمزوراز بکارد و سرمایه‌گذاری در آن را رونق بخشد. البته در کنار راه‌اندازی این‌گونه واحدها باید به ملزومات دیگر آن توجه کرد و زیرساخت‌های لازم را فراهم آورد.
اصلی‌ترین لازمه رونق‌بخشی به بافت تاریخی شیراز، مشارکت تمام ارگان‌ها و سازمان‌هایی است که هریک به‌نوعی و یا به‌نحوی می‌توانند دورکننده پلشتی‌های به‌وجودآمده در آن باشند.
جدیت نیروهای انتظامی در برقراری امنیت بافت قدیم شهر و ایمن‌سازی معابر و مکان‌های عمومی آن ازسوی شهرداری، نخستین گام در راه پیشرفت و توسعه شیراز قدیم خواهد بود که موجب می‌شود سرمایه‌های لازم به سمت هسته اصلی شهر سوق داده شود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها